  • Data: 2014-03-31 16:49:50
    Temat: Re: Przyszlosc energetyki
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości
    Pan J.F napisał:

    >Absolutne minimum, choć realne, to około 2 zł za wat instalacji. W
    >ciągu

    Tu nie wiem czy takie absolutne minimum wchodzi w gre, bo trzeba
    panele, koszt instalacji na wysokim dachu, falowniki ...

    >roku produkuje (w polskich warunkach) jedną kilowatogodzinę. Jak
    >Niemiec
    >ją wycenia na 10 centów, to po pięciu latach jest do przodu. Ale
    >Polak
    >będzie marudził, że kto wie co będzie za pięć lat, więc on woli po
    >staremu kupować prąd z elektrowni, bo ojciec tak robił i dziadek też.

    No wiesz, jak ktos ma zainwestowac powiedzmy 100 tys zl, ktore sie
    absolutnie nie wczesniej niz po 5 latach zwroca, a w praktyce na pewno
    dojda jakies dodatkowe koszta i awarie i ten czas zwrotu sie wydluzy
    do 10 lat, po czym instalacja zacznie przynosic czysty zysk ... tylko
    jak dlugo jeszcze - 5 lat realnie patrzac ?
    Liczysz, liczysz i wychodzi ci ze lepiej wplacic te 100 tys na lokate
    czy fundusz gieldowy.

    Gdzies jeszcze moze byc sprawa ze Niemiec pieniadze ma, lokaty sa na
    2.5%, a Polak musialby kredyt zaciagnac, np na 10% ...

    Wiec ja bym rodakom łatki nie doklejal ...

    J.