  • Data: 2014-03-31 16:35:36
    Temat: Re: Przyszlosc energetyki
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marcin N" napisał w wiadomości
    >O ile wiem, to najlepszym zbiornikiem energii jest woda, znaczy
    >elektrownia szczytowo pompowa. Ponad 90% sprawności.

    hm,
    http://media.energa.pl/pr/257718/energa-zwieksza-spr
    awnosc-elektrowni-zydowo-i-poprawia-stabilnosc-energ
    etyczna-pomorza?rss=true

    "a sprawność turbin w ruchu pompowym osiągnęła poziom 93 proc. "

    Tylko troche mnie martwi, czy sprawnosc turbin w ruchu turbinowym jest
    100%, 93% czy np 85% :-)

    Tak czy inaczej - sprawnosc moze i wysoka, ale wymaga odpowiednich
    warunkow terenowych.
    Najpierw trzeba odpowiednio wysoka gore, a potem ... 1m^3 wody na
    wysokosci 100m ma ledwie 1MJ energii.
    Niecale 0.3 kWh.
    Jezioro 1km*1km*5m da w tym momencie 1.4GWh ... to potrzebujemy
    takich kilka na rezerwe dzienna, a kilkadziesiat na tygodniowa.

    W sumie to gora niepotrzebna - mozna sprobowac dol wykopac. Taka np
    byla kopalnia Belchatow :-)

    J.