  • Data: 2014-03-31 18:57:37
    Temat: Re: Przyszlosc energetyki
    Od: Mario <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jadłeś kiedyś taką kiełbachę?
    > Czy czujesz różnicę względem np. Morliny

    Różne jadłem wędliny z produkcji gospodarczej. Jedne dobre inne kiepskie.
    Moja zona piecze chleb, ja zamierzam postawić wędzarkę. Ale z tego nie
    wynika, że to ma być nowy model rozwoju przemysłu spożywczego. To jest
    zabawa dla hobbystów, i to tylko tych którzy potrafią to robić i nie żal
    im czasu poświęconego na to. Tak samo jest z rozproszoną energetyką
    (Rozproszoną do poziomu gospodarstw domowych. To jest zabawa dla
    miłośników a nie nowy model ogólnokrajowej czy ogólnoświatowej produkcji
    energii elektrycznej.

    > nowa droga rozwoju się nie sprawdza

    > i ta też.

    CO jest dla ciebie nową drogą bo się pogubiłem. Dla Jarka nową drogą
    jest masowe wytwarzanie energii elektrycznej w domach.

> [...]
    > b) cena energii jest za wysoka względem zarobków.
    >
    > Średnie miesięcznie wynagrodzenie to podobno ok. 3800 zł (1Q2014).
    > Ja myślę, że większość niedociąga nawet do 2000zł.
    >
    > Rachunki za energię- miesięcznie: 500 zł
    > Wliczyłem już samochód.
    >
    > Jeżeli życie ma polegać na tym, że 20% swoich dochodów masz przeznaczyć na
    > energię,
    > to to oznacza, ze system centralnej jej dystybucji jest zły.
    >
    > Jako, że jest demokracja, to każdy może wybrać.
    > Masz już 20% podatku dochodowego, 20% VAT-u (średnio), 20% odsetek w banku i

    Coś mieszasz. Tych procentów nie dodaje się a tak sugeruje takie
    zestawienie. Poza tym co ma do tego 20% odsetek z baku?

    > Wydaje mi się, że nowoczesność nie powinna iść w kierunku etanazji
    > społeczeństw.

    Jakoś ludzie żyją krucej tam gdzie jest inny model gospodarki i nie ma
    tej ulomnej demokracji