eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrzyszła Europa?Re: Przyszła Europa?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!eternal-september.org!feeder3.eternal-september.org!news.
    eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przyszła Europa?
    Date: Sun, 21 Jul 2024 17:05:47 +0200
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 126
    Message-ID: <v7j84c$4gmt$1@dont-email.me>
    References: <v7ife5$3tmrk$1@paganini.bofh.team> <v7ikeu$11q7$2@dont-email.me>
    <v7ilsm$ocr$1@news.chmurka.net> <v7in12$11q7$4@dont-email.me>
    <v7isgl$u5g$1@news.chmurka.net> <v7j1b0$3oea$1@dont-email.me>
    <lc46ncmyhj9e.1cl9sbnqngt73$.dlg@40tude.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sun, 21 Jul 2024 17:05:48 +0200 (CEST)
    Injection-Info: dont-email.me; posting-host="e9714ce5b0562f7f2b2b233b3baed891";
    logging-data="148189";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX19Jh/zsIR+pWQitvlA9GMiZ"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:Nm/YQnmZSmCjGxRNzW2uNA2uBz0=
    Content-Language: en-US
    In-Reply-To: <lc46ncmyhj9e.1cl9sbnqngt73$.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2722780
    [ ukryj nagłówki ]

    On 21/07/2024 16:32, J.F wrote:
    > Taa, a to "140 to az nadto" to z persektywy klepanej bawarki, czy
    > nowego samochodu ... elektryk, twizy, silnik 1.0 ? :-)

    Wiekszości samochodów. Autostrady, o dziwo dla Konfederatów, buduje się
    dla większości społeczeństwa.

    >> Całe szczęście znacząca cześć suwerena to jednak inny typ.
    > Dla kogo to szczescie na autostradzie ?

    Dla ludzi chcących płynnie dostać się tam, gdzie chcą. Co jest niejako
    celem autostrady.

    Jeśli ktoś się chce dostać szybko, to są helikoptery i teleporty.

    >> 140 to bardzo szybko. Znacząco szybciej niż te same drogi w 200x gdzie
    >> tylko sporadycznie było >100.
    > Ja cie ostrzegam - nie jedz za Odrę.

    Byłem. Zapierdalaczy więcej, ale mają do zabawy ze dwa pasy więcej.
    Kultura ruchu jest bardzo podobna *pomimo* zapierdalaczy. Widocznie i
    zapierdalacze to inny gatunek niż dres w wyklepanym przystanku.

    >> Raczej piszez o jakiś wyjątkach. Obserwacje codzienne wykazują, że
    >> ludzie jakieś 10 lat temu przestali się ścigać na autostradach. Może
    >> dorośli.
    > A moze maja silniki 1.0.

    Wątpię aby dotyczyło to wszystkich. Tu nastapiło coś innego niż
    ograniczenie technologiczne. Ja stawiam na kulturę jazdy i możliwość
    wykazania się długością kutasa inaczej.

    > Czy 10 lat temu ... od ~10 lat to nam autostrad przybyło, po pierwsze.
    > Moze wczesniej nie miałes doświadczenia?

    Pociskam przez rózne A nieregularnie, ale od 20 lat. Obserwacja jest
    więc w zakresie 200x-202x. Zachowanie kierowców na drogach znacząco się
    zmieniło, na lepsze. Przyczyn jest wiele, od zmiany jakosci dróg, przez
    lepsze samochody po zwykłą kulturę jazdy wynikającą z obserwacji, że
    współpraca na drodze jest lepsza niż walenie długimi.

    > IMO - zawsze było na nich sporo takich co jechali ok 120.
    > No i takich, co 90-100.

    Tak, ale teraz Ci od 120 mogą 140. No i sobie jadą. Nareszcie.

    > Dzis niewielu takich, co jadą 140, ale i szybsi się zdarzają.
    > Mowie o A4.

    A1 - prawy pas - 5 minut ciągłej jazdy 140 w sznurku aż pojawił się tir.

    Musimy faktycznie jeździć po innych drogach, bo znaczących spowolnień
    nie spotykam na A, a jeśli są można płynnie takiego objechać i jestem
    ogólnie zaskoczony jak grzecznie i ładnie się to odbywa. Wpuszczą cię,
    podziękują, jest milutko. Brak agresji tak ogólnie.

    >>> To mam na myśli co każdy może zobaczyć, że jak jest droga z
    >>> ograniczeniem 40 to ludzie jadą 60, jak autostrada 140 to jadą 120.
    >> To kłamstwo lub efekt siedzenia na jakimś zadupiu.
    > Ja potwierdzam.

    Ja nie.

    >> Możemy mieć inne obserwacje, ale jazda po autostradach prawym pasem @140
    >> jest tylko sporadycznie przerywana przez cieżarówki i jeszcze mniej
    >> przez osobówki.
    > Prawym pasem czy lewym?

    Prawym.

    > Na prawym pasie A4 ciezarówek pełno.

    Zalezy od dnia tygodnia.

    > 140 na lewym wystarcza do wyprzedzenia 95% innych, a i tak co chwila
    > musisz zwalniac. Bo tir wyprzedza, bo mała cięzaróweczka typu lublin
    > czy iveco wyprzedza, czy osobówka.

    Nie obserwuję wyprzedzania ciężarówek przez ciężarówki od dawna w takiej
    ilości, jak 10 lat temu, może mają limitery ustawione dokładniej, a może
    taki przeciętny Heniek dał radę ogarnąć matematykę, że jedyne co
    osiągnie to 30 sek wcześniej schabowego w następnej przydrożnej dziurze.

    Prawy pas *przyśpieszył* ja również ludzie czują się pewniej i zgrabniej
    wyprzedzają. Nie widuję też długich kolumn tirów jeden za drugim. W
    ogóle jazda A w ostatnich latach to czysta przyjemność. Znikneli pajace
    w bawarkach tnący 200km/h, znikneli kierowcy walców toczących się
    80km/h. Ruch się upłynnił, wyprzedzanie nie grozi już śmiercią.
    Nauczyliśmy się jeździć po autostradach, choć jeszcze trochę do poprawki.

    > Aha - mowie o predkosciach z nawigacji/GPS. Liczniki troche zanizają.

    W sumie jak masz GPS i ten sam samochód, to szybko będziesz wiedział jak
    jest faktyczna prędkość bo pamiętasz przelicznyk na każdym zakresie i
    patrząc w prędkościomierz 140 wiesz, że to 148.

    > No i jest jeszcze jeden syndrom 1.0 - znajoma ma taki stary mały
    > silnik, 110 jedzie fajnie, szybciej to czuć że się męczy.
    > No to jedzie prawym, trafia na cięzarówkę lub kilka, wyprzedza,
    > blokuje przy tym szybszych, nawet jak chce być grzeczna i przyspiesza,
    > to samochodzik jedzie szybciej, szybciej, szybciej, szybciej ... i
    > ciągle nie ma 140.

    No ale to samochodzik do jazdy po bułki. Na autostradzie średnio sie
    sprawdza. Jeździłem wynajętym Nissanem z małym silnikiem. W sumie cały
    proces adaptacji (czyli wyprzedzania na 3) zajął mi kilka godzin. Dawał
    radę tak samo jak każdy inny samochodzik.

    Ale że 140 nie dał jednak rady, to podejrzane.

    >> Może wybierz się na jakąs wycieczkę i obczaj statystycznie jak obecnie
    >> wygląda przeciętna A.
    > No i co widujesz 140, 120, 100 ?

    a) prawy idzie, jak może, 130-140, problemy są wyprzedzane płynnie
    b) lewy idzie trochę szybciej, ale ludzie często zjadą na prawy nawet
    jak nie muszą (to nowość), a jest trochę miejsca
    c) główne przyczyny spowolnienia prawego to ciężarówki, ale ludzie
    nauczyli się płynnie radzić sobie z tym problemem, czasami to wygląda
    wręcz ślicznie, jak 3-4 pojazdy płynnie zjedzie sobie na chwilkę na
    lewo, wyprzedzi tira i zjedzie w tej samej konfiguracji na prawo.
    d) jedyny problem to sporadyczni zapierdalacze, utrudniajacy ruch
    wszystim innym, z roku na rok tej swołoczy coraz mniej.
    e) trafiaja się "ciamajdy" którzy nie zdecydowali się zjechać na lewy i
    jadą na zderzaku tira. Nauczą się.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 21.07.24 17:06 heby
  • 21.07.24 17:41 heby
  • 21.07.24 18:14 io
  • 21.07.24 19:00 J.F
  • 21.07.24 19:09 heby
  • 21.07.24 20:07 J.F
  • 21.07.24 20:47 io
  • 21.07.24 20:49 heby
  • 21.07.24 20:50 io
  • 21.07.24 21:07 io
  • 21.07.24 21:07 heby
  • 21.07.24 21:10 io
  • 21.07.24 21:17 heby
  • 21.07.24 21:17 heby
  • 21.07.24 22:04 J.F

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: