    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przetwornica DC12 na AC9-12
    Date: Thu, 23 Nov 2023 08:25:27 +0100
    <uj53rc$302n2$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <uj5c68$2ak04$1@dont-email.me>
    <uj7rdk$32mcj$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <uj80bi$2rhjb$1@dont-email.me>
    <uj8ak9$cht$1$Mirek@news.chmurka.net> <uj8epk$2u35u$1@dont-email.me>
    <2...@g...com>
    <uj9t1s$38fi8$1@dont-email.me>
    <4...@g...com>
    <ujcpfc$b97$2$Janusz@news.chmurka.net>
    <f...@g...com>
    <ujdr0q$7e1$1$Mirek@news.chmurka.net> <ujds0e$3uosi$1@dont-email.me>
    <ujj0k3$531$1$Mirek@news.chmurka.net> <ujj41h$vjb8$1@dont-email.me>
    <8...@g...com>
    <ujjcdi$10tvq$1@dont-email.me>
    <tdgm6vii9g89.pas6ja1vmi53$.dlg@40tude.net>
    <ujkrhv$1arqb$2@dont-email.me>
    <5q7z3qna6737$.178f045y68hfa$.dlg@40tude.net>
    <ujktv2$1b14j$2@dont-email.me> <ujlp6s$3d2jq$1@portraits.wsisiz.edu.pl>

    On 22/11/2023 21:43, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Wspólna (chociaż) masa
    > wymagałaby dodatkowego "pina" do AC w sensie dostępu do źródła... 50Hz.

    Nie. Jesli w środku zasilacza, jeden z pinów AC byłby na stałe wpięty do
    masy, miałbyś AC na jednym pinie. To umożliwiało by zarówno przekazanie
    50Hz jak i generowanie wszelkich napięć w środku. Przypomniam, że
    starszy ZX nie miał kłopotu z generowaniem wielu napięć nawet z czystego DC.

    Decyzja o przekazaniu separowanego galwanicznie AC do środka komputera
    była decyzją projektową, ale nie niezbędna. Tak wyszło. Szukanie tutaj
    jakiejś filozofii bądź planu nie ma sensu. To przypadkowy ficzer.

    > Nie. Potrzebą było właśnie stosowanie transformatora sieciowego, bo tak
    > było w założeniu, że zegarki mają mieć synchro/źródło z siecią 50Hz.

    Do sterowania zergarem wystarczył by sygnał 50Hz o śladowej wydajności
    prądowej.

    Tymczasem źródło AC w C64 ma wydajność porządnej żarówki.

    > Skoro nie chcesz ingerować inaczej w zegarki, w sensie dodatkowego
    > zegara/źródła, to źródło musi pozostać takie jakie było w całości czyli
    > z sieci. Każda emulacja jest "druciarstwem".

    Nie, druciarstwem jest, kiesy C64 widzi inne parametry niż założone
    projektowo. Zaemulowanie poprawnego, izolowanego sin to nie drucierstwo,
    tylko emulacja.

    Inaczej musiałbym zakładac, że mój falownik w domu to druciarstwo a nie
    enumacja sieci.