eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrzemyślenia co do 4x4 › Re: Przemyślenia co do 4x4
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: "Agent" <w...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przemyślenia co do 4x4
    Date: Fri, 17 Dec 2010 23:09:31 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 39
    Message-ID: <iegn2p$od7$1@news.onet.pl>
    References: <iefkl3$d2p$1@news.onet.pl> <iegmc8$o76$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: host23-89-206-48.limes.com.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1292623769 24999 89.206.48.23 (17 Dec 2010 22:09:29 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 17 Dec 2010 22:09:29 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <iegmc8$o76$1@mx1.internetia.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18197
    X-Antivirus: avast! (VPS 101217-1, 2010-12-17), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2335537
    [ ukryj nagłówki ]

    ?
    Użytkownik "scob" <9...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:iegmc8$o76$1@mx1.internetia.pl...
    >W dniu 2010-12-17 13:21, Agent pisze:
    >> Zastanawiam się czy napęd 4x4 jest rzeczywiście taki korzystny zimą. Nie
    >> chodzi mi o przypadki nie możności wyjechania z zaspy bo to oczywiste.
    >> Chodzi mi natomiast o zdolność do panowania nad autem w warunkach
    >> najczęściej spotykanych tj. gdy da się jechac ale jest ślisko.
    >> 1) Poczucie śliskości - w aucie z napędem na jedna oś jak ktoś rusza i
    >> auto wpada łatwo w poślizg na 1 i 2 biegu więc kierownik wie że jest
    >> ślisko. Jak wie tzn że ograniczy swoją prędkość. W aucie 4x4 bedzie mu
    >> łatwiej ruszyć i przyspieszyć a tym samym będzie mniej oznak że "jadę
    >> juz na granicy", nie będzie zarzucania tyłem itp. W takich warunkach
    >> margines przyczepności jest większy i kierowca rozpędza się do więksej
    >> prędkości niż w aucie 2x4
    >> 2) Hamowanie - w tym przypadku auto 4x4 i auto 2x4 będzie tak samo
    >> wytracało swoją prędkość. Tylko że w wyniku tego że kierownik auta 4x4
    >> nie ma dostatecznego poczucia że jest ślisko rozpędził swoje auto do
    >> nieco większej prędkości i bum gotowe.
    >> Czy zatem sensowne jest inwestowanie w napęd 4x4 jeśli może to powodować
    >> sytuację opisaną powyżej?
    >>
    > Większość współczesnych samochodów wyjeżdża z fabryki z jakimś ESP.
    > Myślisz, że kierowca takiego zastanawia się nad tym, jaka jest
    > przyczepność, skoro jego samochód przyspiesza płynnie (chociaż wolniej)?
    >
    > Na forum audiklub.pl często w wątkach zimowych przewija się "sentencja" -
    > "quattro - przyspiesza jak żaden, hamuje jak każdy". Każdy, kto świadomie
    > prowadzi samochód - wie o tym. Pozostaje jeszcze kwestia tego, że w takich
    > warunkach jak np. dzisiaj - _wyśmienicie_ (i tak! 2x wydajniej od "osiek")
    > czteronapędowiec _hamuje silnikiem_ ;)
    >
    > W temacie: nie inwestuj, skoro dla Ciebie niewyobrażalnym jest pozytywny
    > wpływ czteronapędu na poziom "bezpieczeństwa czynnego"..
    > --
    Korzyści niewątpliwie są zwłaszcza dla tych którzy mieszkają poza miastem.
    Ale jest to raczej korzyść przy wyjechaniu spod nieodśniezonego parkingu niż
    znaczący wrost bezpieczeństwa.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: