-
Data: 2010-12-17 23:09:31
Temat: Re: Przemyślenia co do 4x4
Od: "Agent" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]?
Użytkownik "scob" <9...@t...pl> napisał w wiadomości
news:iegmc8$o76$1@mx1.internetia.pl...
>W dniu 2010-12-17 13:21, Agent pisze:
>> Zastanawiam się czy napęd 4x4 jest rzeczywiście taki korzystny zimą. Nie
>> chodzi mi o przypadki nie możności wyjechania z zaspy bo to oczywiste.
>> Chodzi mi natomiast o zdolność do panowania nad autem w warunkach
>> najczęściej spotykanych tj. gdy da się jechac ale jest ślisko.
>> 1) Poczucie śliskości - w aucie z napędem na jedna oś jak ktoś rusza i
>> auto wpada łatwo w poślizg na 1 i 2 biegu więc kierownik wie że jest
>> ślisko. Jak wie tzn że ograniczy swoją prędkość. W aucie 4x4 bedzie mu
>> łatwiej ruszyć i przyspieszyć a tym samym będzie mniej oznak że "jadę
>> juz na granicy", nie będzie zarzucania tyłem itp. W takich warunkach
>> margines przyczepności jest większy i kierowca rozpędza się do więksej
>> prędkości niż w aucie 2x4
>> 2) Hamowanie - w tym przypadku auto 4x4 i auto 2x4 będzie tak samo
>> wytracało swoją prędkość. Tylko że w wyniku tego że kierownik auta 4x4
>> nie ma dostatecznego poczucia że jest ślisko rozpędził swoje auto do
>> nieco większej prędkości i bum gotowe.
>> Czy zatem sensowne jest inwestowanie w napęd 4x4 jeśli może to powodować
>> sytuację opisaną powyżej?
>>
> Większość współczesnych samochodów wyjeżdża z fabryki z jakimś ESP.
> Myślisz, że kierowca takiego zastanawia się nad tym, jaka jest
> przyczepność, skoro jego samochód przyspiesza płynnie (chociaż wolniej)?
>
> Na forum audiklub.pl często w wątkach zimowych przewija się "sentencja" -
> "quattro - przyspiesza jak żaden, hamuje jak każdy". Każdy, kto świadomie
> prowadzi samochód - wie o tym. Pozostaje jeszcze kwestia tego, że w takich
> warunkach jak np. dzisiaj - _wyśmienicie_ (i tak! 2x wydajniej od "osiek")
> czteronapędowiec _hamuje silnikiem_ ;)
>
> W temacie: nie inwestuj, skoro dla Ciebie niewyobrażalnym jest pozytywny
> wpływ czteronapędu na poziom "bezpieczeństwa czynnego"..
> --
Korzyści niewątpliwie są zwłaszcza dla tych którzy mieszkają poza miastem.
Ale jest to raczej korzyść przy wyjechaniu spod nieodśniezonego parkingu niż
znaczący wrost bezpieczeństwa.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.12.10 23:20 Robert Rędziak
- 17.12.10 23:40 J.F.
- 17.12.10 23:40 Tomasz Finke
- 17.12.10 23:58 Tomasz Pyra
- 18.12.10 00:07 scob
- 18.12.10 00:16 Tomasz Finke
- 18.12.10 00:40 Robert Rędziak
- 18.12.10 02:04 Pan Piskorz
- 18.12.10 08:44 n...@o...pl
- 18.12.10 09:09 Tomasz Finke
- 18.12.10 09:49 Robert Rędziak
- 18.12.10 17:13 Tomasz Finke
- 18.12.10 20:22 Robert Rędziak
- 20.12.10 06:27 Olleo
- 20.12.10 09:44 news-gazeta
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=