    Date: Fri, 28 May 2010 01:11:00 +0200
    From: Tom01 <n...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przekret z nakazem jazdy na swiatlach
    <1...@i...dyndns.org.invalid>
    <4bfee587$0$19183$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid>
    <4bfeec62$0$2592$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@i...dyndns.org.invalid>

    'Tom N' pisze:
    > Nie kłam, ja zostawiłem w cytatach dane z 2006 i 2007 -- sam to wyciąłeś.

    Może pomyliłem z innym cytatem. Jeśli to są dane za 2006 i 2007 to są
    bezdyskusyjne.

    > To nie mój problem, że nie potrafisz czytać tego co ci na tacy podają,
    > tniesz jak ci pasuje, a potem staje sie to dla ciebie prawdą objawioną.

    Zapytam jeszcze raz. Spadła czy wzrosła ilość wypadków? W całym roku
    2007 wzrost, w miesiącach kiedy nie było nakazu też wzrost. O co chodzi?
    Że wzrost nierówny miesiącami? I co z tego? Może zima była
    cięższa/lżejsza, może ceny paliw wyższe/niższe w różnych miesiącach.
    Dochodzą głosy o podziale noc/dzień. A jakby nie wychodziło na swoje to
    co? Podzielmy jeszcze na przed i po południu? To jest proste jak budowa
    cepa. Lata uśredniamy i mamy najbardziej wiarygodny wynik. Tak się to
    robi w każdej branży jaką znam. Upiera się Pan aby koniecznie udowodnić
    coś na opak? Że bezpieczeństwo nie spadło, wypadków nie było więcej?

    > Ilu ustawodawców widziałeś na grupie dyskusyjnej pl.misc.samochody? Dlaczego
    > mam wrażenie, że nie napisałeś nawet pół słowa do jakiejś redakcji przez te
    > 3 lata obowiązywania przepisu...

    Proponuję poszukać.

    > Wcale mnie to nie dziwi -- szkoda czasu na słuchanie argumentów typu:
    > "zgasić, a jak chcecie świecić to udowodnijcie, że trzeba świecić"

    A co w tym takiego dziwnego? Nie wprowadza się regulacji wpływających na
    bezpieczeństwo ludzi bez uprzedniego wszechstronnego zbadania wpływu.

    > Te badania dotyczyły rzeczywistości polskiej? Nie!

    Badania dotyczą ludzkiej percepcji nie warunków drogowych.

    > No to przeprowadźcie

    Jak wyżej. Jeśli sąsiad zechce hodować aligatory to kto jest zobowiązany
    do sprawdzenia czy płot wytrzyma w razie czego próbę przejścia na Pański
    trawnik?

    > Nie, mnie nie dziwi, że komuś to, że białe jest białe nie pasuje, dlatego
    > badania jakiegoś doktora z Austrii, który pewnie nie wie gdzie jest
    > Warszawa, są w polskiej rzeczywistości nieprzydatne

    Od 40 lat (!) przeprowadzono kilkanaście tego typu badań w różnych
    krajach. W tych w których uwzględniono innych uczestników ruchu
    zauważono negatywny skutek. Zwolennicy świateł skupiają się tylko na
    korzyściach w relacji samochód-samochód i nic innego. Wręcz odrzucają
    inne typy zdarzeń w analizach. W badaniach w których ktoś się postarał
    zauważyć też innych niż samochody, wyszło że dzieje się coś dziwnego,
    ilości wypadków wzrastają. Swoją drogą dlaczego powoływano się na
    badania Szwedzkie przy wprowadzaniu nakazu? Bo Szwecja ma podobny
    klimat? A Austria to tropiki? Czechy też? A Niemcy? A cała gromada
    innych krajów na naszej szerokości geograficznej? Proszę tworzyć
    dziwnych teorii.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!