    From: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Date: Sun, 19 Jul 2009 23:46:09 +0200
    <h3phju$hsj$1@inews.gazeta.pl> <h3pn3l$eu3$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@l...localdomain>
    <h3qqgn$k2f$1@inews.gazeta.pl>
    <6ofwvzoed4mu.1pdekfhojmlk$.dlg@40tude.net>
    <h3s7uf$qpg$1@inews.gazeta.pl>
    <dvz80ojofeqk.1xk383wx9fczn$.dlg@40tude.net>
    <h3te5s$osa$1@inews.gazeta.pl> <h3ujvi$kka$1@node2.news.atman.pl>
    <h3v8em$f23$1@inews.gazeta.pl> <h3vi0v$njd$1@node2.news.atman.pl>
    <h3vqgl$5h2$1@news.onet.pl> <h3vs9q$k6e$1@inews.gazeta.pl>

    "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał:

    > Eej, zapędziłeś się.
    > Pokaż mi fotografów ery analogowej (poza pasjonatami i żyjącymi w
    > komunie), którzy swoje zdjęcia chemicznie obrabiali sami.

    Cóż - wydaje mi się, ze gdzieś tak do połowy lat 90-tych większosć odbitek
    czarno-białych w zakładach fotograficznych wykonywana była na miejscu. Filmy
    czarno białe oparte na technice srebrowej też raczej sami wywoływali. A
    amatorów posiadających własne ciemnie było wielokrotnie więcej niz obecnie.

    > Praktycznie
    > wszyscy jeżeli siła wyższa ich do tego nie zmuszała, oddawali swoje
    > materiały w ręce laboranta. Nie ważne czy był to jego pracownik studia,
    > czy inne nazwijmy to najemne miejsce. Pokaż mi obecnie, który z
    > zawodowców oddaje rawy do dalszej obróbki. Nawet w dużych gazetach,
    > gdzie są stada grafików, fotoreporterzy obrabiają je sami.
    > [...]

    Jak już pisałem kilka minut temu to nie kwestia techniki tylko organizacji
    pracy. Pracodawcy dążąc do obniżki kosztów przerzucili ten obowiązek na
    fotografów, a ci to zaakceptowali.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)