  • Data: 2009-07-19 23:23:08
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: JB <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    No, no ale sie rozpedziliscie :-) Banalne (?) pytanie a tu taaka walka.
    A jak daleko od tematu :-) Chyba ktos mnie jednak nie zrozumial. "siedze
    od miesiecy przed monitorem" moze oznaczac, ze problem z posiadaniem
    sprzetu komputerowego, oprogramowania i innych podnoszonych problemow
    typu bavkup, nie istnieje. Wyszczegolnienie przeze mnie posiadanego
    sprzetu analogowego: Minolty 505si, 600si, Dynax 7 a przede wszystkim
    szklarni: Cosina 19-35(!), MAF 50/1.7, 24-85, 100-300APO, nie wskazuje
    na to, ze zajmuje sie fotografia zawodowo. Wydawalo mi sie, ze
    oczekiwania co do nowej puszki tez nie byly jakos szczegolnie ukrywane.
    Wszak chec posiadania mozliwosci ustawienia wyzszego ISO czy
    stabilizacji, kojarzy mi sie z posiadaniem sprzetu bardziej
    uniwersalnego niz przymus do np. 50ISO w Velvi przez cala rolke. Wiem,
    ze moge zwinac film przed koncem, zamienic na inny a poprzednio wyjety
    wykorzystac ponownie. Ale to dla mnie bywa zbyt upierdliwe. Ciezar
    nowego body do ok. 600g. To chyba jednak nie A900 :-)
    Dla rozwiniecia. Dlaczego nie slajd, przy jego wszystkim znanych
    niezaprzeczalnych zaletach ? Bo: nie daje natychmiastowej mozliwosci
    weryfikacji (chocby fragmantarycznej), bo wlasnie sprzedalem ekstra
    skaner do slajdow poniewaz stwierdzilem, ze skanowanie w moim wydaniu
    nie ma sensu i lepiej to powierzyc fachowcom. Co zamierzam robic ze
    zdjeciami? Monitor, TV, w przyszlosci rzutnik, troche na papier do A4
    max i czasem (kilka ? sztuk rocznie)100x70cm. W duzej liczbie jpg-i z
    RAW-ami do wybrania tych kilku z karty, ktore beda godne dalszej obrobki.
    Jeszcze jeden z powodow checi przejscia to obawa co zrobic przy dualnym
    archiwum ? Slajdy w magazynkach i zdjecia na dysku. Wiec slajdy
    zeskanowalem wszystkie (srednio), reszte wysle (jednemu z Was) do
    zeskanowania i juz.

    JakubB