  • Data: 2009-07-19 23:57:20
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "JB" <j...@i...pl> wrote:

    Rety, taki wątek, a ja zostaję zaszczycony odpowiedzią
    wątkotwórcy... ;-) No, czuję się wywołany do tablicy. :)) Tylko, że...
    Panie psorze... Pora już taka, że we łbie się kielbasi... Nie, nic nie
    piłem... :)) Jestem trzeźwy, naprawdę trzeźwy... ;-)

    > No, no ale sie rozpedziliscie :-) Banalne (?) pytanie a tu taaka
    > walka.

    Eee? To jednak nie do mnie. :) Ja tylko zwyczajnie, na luzie
    sprostowałem info kolportowane pewnie na pokazach Sony, bo z żadnego
    wiarygodnego źródła czegoś podobnego nie wyczytałem. Ktoś mógłby
    jeszcze przeczytać, uwierzyć, kupić, a potem by się rozczarował i nowy
    aparat do wyrzucenia... :)

    > A jak daleko od tematu :-) Chyba ktos mnie jednak nie zrozumial.
    > "siedze od miesiecy przed monitorem"

    No to właśnie było bardzo wieloznaczne! :)

> [...]
    > na to, ze zajmuje sie fotografia zawodowo. Wydawalo mi sie, ze
    > oczekiwania co do nowej puszki tez nie byly jakos szczegolnie
    > ukrywane. Wszak chec posiadania mozliwosci ustawienia wyzszego ISO czy
    > stabilizacji, kojarzy mi sie z posiadaniem sprzetu bardziej
    > uniwersalnego niz przymus do np. 50ISO w Velvi przez cala rolke. Wiem,
    > ze moge zwinac film przed koncem, zamienic na inny a poprzednio wyjety
    > wykorzystac ponownie. Ale to dla mnie bywa zbyt upierdliwe. Ciezar
    > nowego body do ok. 600g. To chyba jednak nie A900 :-)

    Drugim błędem na początku wątku było założenie: chcę koniecznie
    zachować wszystkie korzyści z analoga, a jeszcze dostać korzysci płynące
    z cyfry i to od razu ze wszystkich systemów! To była iskra, która
    rozpaliła dyskusję. ;-)
    Nie ma tak dobrze. Jedna i druga technika ma swoje wady i zalety,
    trzeba jednak obiektywnie przyzanać, że cyfrze wad ubywa, a zalet
    przybywa, tymczasem analogowi odwrotnie, chociażby przez kurczący się
    rynek "obsługi" tego medium.

    > Dla rozwiniecia. Dlaczego nie slajd, przy jego wszystkim znanych
    > niezaprzeczalnych zaletach ? Bo: nie daje natychmiastowej mozliwosci
    > weryfikacji (chocby fragmantarycznej), bo wlasnie sprzedalem ekstra
    > skaner do slajdow poniewaz stwierdzilem, ze skanowanie w moim wydaniu
    > nie ma sensu i lepiej to powierzyc fachowcom. Co zamierzam robic ze
    > zdjeciami? Monitor, TV, w przyszlosci rzutnik

    Raczej monitor na całą ścianę... ;-)

    > troche na papier do A4 max i czasem (kilka ? sztuk rocznie)100x70cm. W
    > duzej liczbie jpg-i z RAW-ami do wybrania tych kilku z karty, ktore
    > beda godne dalszej obrobki.

    No to witamy w cyfrze! Dużo radochy i możliwość naprawdę szybkiego
    sprawdzania każdej koncepcji - czy to ustawień, czy to tematu. A jeszcze
    jak dodać nowe zastosowania: "wzrokowa pamięć podręczna" (chociażby
    rozkłady jazdy w terenie) albo szybkie "zeskanowanie" slajdów?

    > Jeszcze jeden z powodow checi przejscia to obawa co zrobic przy
    > dualnym archiwum ?

    Ucyfrowić w max. jakości, a slajdy zabunkrować (sucho, chłodno,
    ciemno [najlepiej chyba próżnia? Choć może jednak nie? Za bardzo
    suszy? Więc raczej jakiś gaz obojętny... ;-) ])

    BTW: A co to był za skaner i czy faktycznie profi robią to lepiej?
    (bo mam ten sam problem... :)

    pozdrawiam

    /-/

    Mariusz [mr.]