  • Data: 2009-07-19 21:23:17
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: "greenman" <e...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> napisał

    > Zazwyczaj 2700 jest lepsze, ale... czy różnicę zauważysz przy oglądaniu na
    > telewizorze HD (a takie właśnie było założenie co do sposobu prezentacji
    > zdjęć)?

    Zapewne nie zauwaze, tak samo jak nie zauwaze na laptopie 1024x768,
    ani nawet na 640x480, ale co to zmienia w odpowiedzi na pytanie:
    "jakie cyfrowki najlepiej wykorzystuja dobre szkla"?
    Albo w odpowiedzi na watpliwosc: "wiecej niz 20MP jest bez sensu"?
    - bo o tym byla mowa.

    Nigdzie nie napisalem, ze wyzszosc Alfy wynika z rozdzielczosci matrycy,
    to tylko niektorzy fachowcy staraja sie tym sposobem sprowadzic sprawe
    do absurdu. Roznica jakosciowa na HD wynika najprawdopodobniej z ogolnych
    cech aparatu i matrycy - dobre ustawianie ekspozycji, najwyzsza ze wszystkich
    cyfrakow dynamika, lepsze algorytmy jpeg itp.
    Zreszta, ja widze tylko, ze jpegi Alfy sa wyraznie lepsze od 400d
    calkowicie niezaleznie od rozdzielczosci i bez uzdatniania w szopie...
    ---