  • Data: 2009-07-19 21:15:13
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: de Fresz <d...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-07-19 22:46:46 +0200, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> said:

    > Ale zrobiłeś.

    Tak, wyrzuciłem z 5 zdjęć z ponad 1000, bo miałem już je gruntownie
    przejrzane. I to tak zupełnie mimochodem, w czasie ich oglądania, nie
    była to stricte selekcja. Ale _nie musiałem_ tego robić - czy naprawdę
    tak trudno pojąć to wydawałoby się proste wyrażenie?

    > Czerwona kartka za to DVD.
    > Lansujesz tezę, że można robić cyfrą bez komputera. Zaproponowałem,
    > żebyś tak robił przez jakiś czas. jako przykład podajesz, że tak
    > robiłeś i w międzyczasie nagrałeś płytę DVD. Zapewne bez komputera.

    Bez _własnego_. Wszedłem do punktu, dałem karty, za pół godziny
    odebrałem płyty, zawartość kart skasowałem. Na czymś te zdjęcia chyba
    trzeba trzymać? Co proponujesz zamiast DVD, które można wypalić w
    pierwszym lepszym punkcie za paręnaście zł/juro? Gliniane tabliczki?
    Faktem jest, że nie mając na miejscu WŁASNEGO komputera bez problemu
    mogłem z tymi zdjęciami coś zrobić - zgrać je na płytę czy przejrzeć w
    fotokiosku i od razu na miejscu zamówić odbitki. W zapyziałej, acz
    bardzo uroczej mieścinie, w środku Toskanii.

    Tak jak nie istnieje analogowy sposób rejestracji obrazu i obycia się
    bez maszyn z chemią. Oczywiście masz jedną w domu?

    > Bez problemu. Widzę co jest na negatywie i mogę zamówić odbitki. Mając
    > przyzwoitą lupę x5 za 20 zł, jestem w stanie odrzucić nie ostre. Do źle
    > naświetlonych i skadrowanych nie potrzebuję nawet lupy.

    No proszę, a dla mnie i dla większości znanych mi osób ocenianie
    autorytatywnie czegokolwiek na negatywie było zawsze pewnym problemem.

    > Przeczytaj jeszcze raz dokładnie i ze zrozumieniem posty Jestera i mój
    > nt. komputerów, które tak czy siak są niezbędne. Potem przećwicz
    > proponowaną metodę bez komputera, a potem pogadamy.

    Przećwiczyłem. Nie będę tego pisał po raz kolejny, bo mi się już nie
    chce. Na marginesie dodam, że grono osób nie robiących na komputerze ze
    zdjęciami nic, poza ich oglądaniem jest cholernie liczne - ba, to
    przytłaczająca większość - podobnie jak ci nieużywający RAW-ów, manuala
    itepe.

    de Fresz