  • Data: 2009-07-18 23:34:03
    Temat: Re: Przejscie z analoga na cyfre - boolii
    Od: "greenman" <e...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał
    > On 2009-07-18 11:35:40 +0200, scorpion <s...@w...pl> said:
    > Ale dobra zakładając powiedzmy jeden film na tydzień, daje nam to 54 rolki rocznie
    > (czyli jakieś ~2000 klatek), po liczmy 25 zł za sztukę, plus z 16 zł za wołanie
    > (dawno nie wołałem, ale chyba za tyle się da). Daje to skromne 2200 za rok
    > pstrykania. Nie licząc ewentualnego skanowania i odbitek. Dochodzą jeszcze takie
    > duperele jak czas czekania na wołanie, dojazdy lub kurierzy etc. Taniocha, nie?

    54 rolki rocznie to troche duzo, ale - jesli nawet...
    Ja kupilem prawie nowego eosa3 za kilkaset zlotych
    - ile musialbys wydac
    na body FF o porownywalnych mozliwosciach?
    Szkla, ktore na analogu daja jeszcze przyzwoite efekty, na cyfrze sa juz cienkie
    ile musialbys wydac na lepsze szkla?
    Ile kosztuje przyzwoity monitor ze zdolnoscia kalibracji?
    Ile oprogramowanie?
    Ile nosniki pamieci?
    Te 2200 zl trzebaby przemnozyc przez 10.

    I najwazniesze, bo nieprzeliczalne na pieniadze
    - ile setek godzin stracisz na ulepszanie swoich cyfrowych
    plikow, kiedy slajdy leza sobie spokojnie w pudelku
    a te ktore "nie wyszly" po prostu na smietniku?

    Taniosc cyfry jest dla tych, ktorzy wala tysiace lepszyc lub gorszych
    jpegow i na tym poprzestaja, jak tylko chcesz bawic sie w cyfrowe
    laboratorium - koszty rosna astronomicznie (przynajmniej dzisiaj).
    ---