  • Data: 2011-10-24 07:43:41
    Temat: Re: Przeciwko własności intelektualnej - ciekawy przypadek
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Andrzej Jarzabek"
    >Nie widziałem tej reklamy więc może nie rozumiem o co chodzi, ale byłem
    >pod wrażeniem, że oni po prostu wzięli i zrobili piosenkę na melodię
    >"What a Wonderful World"?

    Z tego, co można doczytać, to owszem - tak. Tyle, że nie da się tego
    w prosty sposób znaleźć.

    >Jak to nie? Użycie piosenki wymaga zgody właściciela praw, za którą to
    >zgodę właściciel może sobie, bo ja wiem, kazać zapłacić?

    Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że (o ile rozpatrujemy prawo polskie),
    ten utwór nagrany w roku 1967 będzie chroniony do - o ile się nie mylę - do
    2080 (bo jeden z dwu autorów zmarł w 2010)? Przecież to paranoja.
    Swoją drogą, rzeczony autor (Weiss) też nie był taki kryształowo czysty
    w kwestii praw autorskich ("The Lion Sleeps Tonight")

    >Nie mówiąc już o tym, że te wszystkie labele,

    Etykietki?
    Pisz po polsku, bo przykro to czytać.

    >Sorki, ale te twoje przykłady świadczą tylko o tym, że kompletnie, ale
    >to kompletnie nie rozumiesz "IP w takiej formie jaką mamy teraz". Na
    >przykład że ci się wydaje, że można "opatentować" formy artystyczne.

    Ale zdajesz sobie sprawę, że w amerykańskim systemie jest... dziwnie?
    "Whoever invents or discovers any new and useful process, machine,
    manufacture, or composition of matter, or any new and useful improvement
    thereof, may obtain a patent therefor, subject to the conditions and
    requirements of this title."
    Można opatentować wiele różnych bzdur.
    Na przykład:
    http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Parser?Sect2=PTO1
    &Sect2=HITOFF&p=1&u=%2Fnetahtml%2FPTO%2Fsearch-bool.
    html&r=1&f=G&l=50&d=PALL&RefSrch=yes&Query=PN%2F5443
    036

    --
    | K...@e...eu.org |