  • Data: 2012-04-11 20:10:20
    Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wed, 11 Apr 2012 19:47:39 +0200, Yogi(n)

    > OK, to w zasadzie wyczerpuje wątek, dziekuję. U gościa ewidentnie coś jest
    > schrzanione, bo naprawdę jeździ w trasy, po mieście niewiele. Mitsubishi coś
    > tam przebąkuje o nowym sofcie do tych samych silników, nie do tego modelu
    > jednak (może dopiero pracują nad tym).

    To auto z pierwszej ręki? Model, rocznik?
    Dowiem się OCB u kumpla z centrali. :P

    Ja wyjechałem autem z salonu, przejechałem 93tkm, głównie po Wawie (ale nie
    centrum, raczej przelotówki), trasy rzadko i z DPFem nie miałem problemu
    ani razu. Byłem w ASO, filtr wykazuje zerowe zużycie, tzn. parametry z
    kompa daje jak nowy. Z kolei znajomy zachciał zrobić prawko na motor,
    złamał łapę przed samym egzaminem, więc był zmuczony odstawić auto na
    miesiąc postoju przy 80tkm od wyjazdu z salonu. Po wyciągnięciu ręki z
    gipsu wskoczył na trasę przegonić suczę, 300km, kontrolka DPF, stop,
    laweta, ASO. Padnięta sonda lambda. 2k zł w plecy. :P Może przypadek, choć
    wg mnie te fakty się wiążą. W końcu stara reguła głosi, że najczęściej
    psują się auta nieużywane. :P

    > Czy własności oleju bardzo się zmieniają w wyniku takiego
    > rozcieńczania i czy nie powinno sie go w związku z tym
    > np.częściej wymieniać?

    Zmieniają się jeśli zostanie osiągnięty poziom krytyczny (X) :P ale poza
    tym nie trzeba go wymieniać częściej niż inne. Ja wymieniam co 20 tkm jak
    instrukcja każe -- silnik żyje, filtr żyje. Niektórzy wymianiają olej co 10
    tkm, ale wg mnie nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu.

    > Bo jeśli tak, to zbyt ekologicznie też to nie wygląda ;-(

    Błagam, nie serwuj (znowu) tego tekstu o ekologii, bo mnie trzęsie. :P

    > W bardziej zużytym silniku, tj. gdy zacznie brać istotne ilości oleju, może
    > się pojawić sytuacja, w której poziom się ustabiliuje, a po obu stronach
    > cylindra będzie ciecz o podobnym składzie - tylko że długo taka sytuacja się
    > nie utrzyma ;-(

    Jak pan, taki kram. Jak się dba, tak się ma. Etc.

    Po forum Mazdy widzę, że problemy z samochodami mają głównie ignoranci --
    tanio kupili 5-letniego Diesla z przelotem 160tkm, nic nie włożyli i
    płaczą, że im się auto sypie raptem po 1000km. Naprawiają, a końca nie
    widać. Tymczasem auta z pierwszej ręki, albo chociaż należycie zadbane po
    zakupie klepią setki tysięcy km i nic się nie dzieje.

    --
    Pozdor Myjk