-
Data: 2012-04-11 21:15:56
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości
news:1bgtxvs7rjfpw.dlg@myjk.org...
> Wed, 11 Apr 2012 20:30:27 +0200, Yogi(n)
>
>> Lancer, rocznik 2011, 1,8 DiD, skrzynia manualna 6 biegów, 150 KM, w maju
>> będzie pierwszy przegląd. Przebieg 23 tys. z hakiem. Olej - w tej chwili
>> 2/3
>> pomiędzy F a X.
>
> Heh, jechaliśmy prawie identycznym do Francji w lutym tego roku, tylko
> rocznik 2012 z przebiegiem 5k. Trochę mu się dostało od życia. :P Kapeć,
> zaspa lodowa... po tankowaniu na Shellu we Francji czek endżin i tak
> przejechane 2500km aż do ASO w PL gdzie orzeczono zalanie gównianego
> paliwa. Z DPFem, a co za tym idzie z olejem nie było problemu, choć w ~48h
> przeleciał 4tkm. Ogólnie strasznie głośna i ciasna maszyna, ale faktycznie
> oszczędne bydle, 5.5L spalił nie przekraczając 120. :P
Ciasna? Toż to kompakt, w środku jest więcej miejsca jak w avensisie czy
passacie. Diesel jest wyciszony lepiej od benzyniaka, (ma dodatkowe maty w
komorze silnika) ale poważnie głośne stają się oba dopiero powyżej 130 km/h,
wtedy właściwie ciężko porozmawiać w środku. Ale silnik chodzi bardzo
ładnie, "rwie asfalt" (w porównaniu z benzyną), spalania można tylko
pozazdrościć.
Tylko ten olej...
> No ale do rzeczy, to jednostka, jak zeznała "centrala" w czasie podróży,
> wykonana od podstaw i do końca przez Japońców z Mitsu (poprzednie Diesle
> montowali od PSA albo zaciągali echnologię do siebie), może się w Mazdę
> zapatrzyli z tym programem sterujacym hahaha :D Inna sprawa, że CiTD Mazdy
> nie sprawiał problemów jeżdżąc w tarsie, a jedynie przy krótkich odcinkach
> miejskich.
Poprzednie diesle (w tych lancerach) montowali od VAGa, nie od PSA. Ale
zrezygnowali z nich z powodu (ponoć!) awaryjności.
>> Instrukcja każe co 30 tys.
>
> No i powinien tyle przejechać przy sprawnym systemie.
Pewnie przejedzie - zwłaszcza, że do przeglądu ma miesiąc czy półtora.
>>>> Bo jeśli tak, to zbyt ekologicznie też to nie wygląda ;-(
>>> Błagam, nie serwuj (znowu) tego tekstu o ekologii, bo mnie trzęsie. :P
>> A ten mentorski ton zupełnie nietrzebny, nalegam - podaruj go sobie.
>> Jakim
>> specjalistą od ekologii trzeba być, żeby stwierdzić że wymiana np. co 20
>> tys. km jest mniej ekologiczna niż co 30 tys.?
>
> Ale dlaczego JUŻ zakładasz, że wcześniejsza wymiana będzie konieczna?
> Najpierw wyjaśnij wątpliwości, potem wyciagaj wnioski, a nie na odwrót.
Ale GDZIE zakładam? Chyba tryb przypuszczający, którego użyłem, świadczy o
próbie wyjaśniania tych wątpliwości?
>> No to tutaj akurat jest nówka z salonu, jeżdżąca przeważnie w trasach, na
>> fabrycznym oleju, kolega chucha, dmucha i trzęsie się nad nim. Przebieg
>> symboliczny, garażowany, pierwszy właściciel, bezwypadkowy - i jeszcze
>> produkuje olej ;-)
>
> Zdarza się, niestety. Na forum Mazdy też był taki nieszczęśnik. Kupił M3 i
> wszystko po kolei mu się sypało, właśnie podzespoły z systemu DPF. Ale to
> jedyny przypadek jaki zanotowałem, więc nie jest źle. :P
Ponoć w ASXach z tymi samymi silnikami przeprogramowują elektronikę
sterująca i dzięki temu problem staje się marginalny. Skoro tak, to albo
rzadziej odbywa się dopalanie, albo mniej paliwa dawkuje. W lancerach
jeszcze nie, ale być może pracują nad problemem. Być może, bo ASO
tradycyjnie rozkłada łapy i smętnie coś tam bredzi.
--
Yogi(n)
Następne wpisy z tego wątku
- 11.04.12 21:22 Tom N
- 11.04.12 21:23 Yogi\(n\)
- 11.04.12 21:27 Przemysław Czaja
- 11.04.12 21:29 Yogi\(n\)
- 11.04.12 21:30 Myjk
- 11.04.12 21:37 Yogi\(n\)
- 11.04.12 21:42 Myjk
- 11.04.12 21:44 Tom N
- 11.04.12 21:46 Yogi\(n\)
- 11.04.12 21:48 Myjk
- 11.04.12 21:51 Myjk
- 11.04.12 21:55 Yogi\(n\)
- 11.04.12 21:58 Tom N
- 11.04.12 22:06 Artur Maśląg
- 11.04.12 22:15 Myjk
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo