eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProśba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF › Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
  • Data: 2012-04-11 20:30:27
    Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisał w wiadomości
    news:akxnbxnnsf6p.dlg@myjk.org...
    > Wed, 11 Apr 2012 19:47:39 +0200, Yogi(n)
    >
    > To auto z pierwszej ręki? Model, rocznik?
    > Dowiem się OCB u kumpla z centrali. :P

    Lancer, rocznik 2011, 1,8 DiD, skrzynia manualna 6 biegów, 150 KM, w maju
    będzie pierwszy przegląd. Przebieg 23 tys. z hakiem. Olej - w tej chwili 2/3
    pomiędzy F a X.


    >> Czy własności oleju bardzo się zmieniają w wyniku takiego
    >> rozcieńczania i czy nie powinno sie go w związku z tym
    >> np.częściej wymieniać?
    >
    > Zmieniają się jeśli zostanie osiągnięty poziom krytyczny (X) :P ale poza
    > tym nie trzeba go wymieniać częściej niż inne. Ja wymieniam co 20 tkm jak
    > instrukcja każe -- silnik żyje, filtr żyje. Niektórzy wymianiają olej co
    > 10
    > tkm, ale wg mnie nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu.

    Instrukcja każe co 30 tys.

    >> Bo jeśli tak, to zbyt ekologicznie też to nie wygląda ;-(
    >
    > Błagam, nie serwuj (znowu) tego tekstu o ekologii, bo mnie trzęsie. :P

    A ten mentorski ton zupełnie nietrzebny, nalegam - podaruj go sobie. Jakim
    specjalistą od ekologii trzeba być, żeby stwierdzić że wymiana np. co 20
    tys. km jest mniej ekologiczna niż co 30 tys.? Niejaki Grzesiu Staniak
    wypisywał różne ciekawostki pseudonaukowe, aż przesadził, stwierdzając, że
    Darwin nie był twórcą teorii ewolucji i zrobił z siebie idiotę.


    >> W bardziej zużytym silniku, tj. gdy zacznie brać istotne ilości oleju,
    >> może
    >> się pojawić sytuacja, w której poziom się ustabiliuje, a po obu stronach
    >> cylindra będzie ciecz o podobnym składzie - tylko że długo taka sytuacja
    >> się
    >> nie utrzyma ;-(
    >
    > Jak pan, taki kram. Jak się dba, tak się ma. Etc.

    To jasne, ale czysto teoretcznie może tak się stać. Prawdopodobnie u
    któregoś z rzędu właściciela, bo kolejni będą się takiego auta pozbywać.
    Albo i nie ;-)


    > Po forum Mazdy widzę, że problemy z samochodami mają głównie ignoranci --
    > tanio kupili 5-letniego Diesla z przelotem 160tkm, nic nie włożyli i
    > płaczą, że im się auto sypie raptem po 1000km. Naprawiają, a końca nie
    > widać. Tymczasem auta z pierwszej ręki, albo chociaż należycie zadbane po
    > zakupie klepią setki tysięcy km i nic się nie dzieje.

    No to tutaj akurat jest nówka z salonu, jeżdżąca przeważnie w trasach, na
    fabrycznym oleju, kolega chucha, dmucha i trzęsie się nad nim. Przebieg
    symboliczny, garażowany, pierwszy właściciel, bezwypadkowy - i jeszcze
    produkuje olej ;-)

    --
    Yogi(n)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: