eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProśba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPFRe: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
    Date: Wed, 11 Apr 2012 20:10:20 +0200
    Organization: MAD
    Lines: 49
    Sender: Myjk <>
    Message-ID: <a...@m...org>
    References: <4f859bc3$0$26707$65785112@news.neostrada.pl>
    <1189zurx39pb6$.dlg@myjk.org>
    <4f85c3c8$0$26691$65785112@news.neostrada.pl>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    NNTP-Posting-Host: acbb43.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1334167820 13232 83.9.99.43 (11 Apr 2012 18:10:20 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 11 Apr 2012 18:10:20 +0000 (UTC)
    X-User: myjk
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2443761
    [ ukryj nagłówki ]

    Wed, 11 Apr 2012 19:47:39 +0200, Yogi(n)

    > OK, to w zasadzie wyczerpuje wątek, dziekuję. U gościa ewidentnie coś jest
    > schrzanione, bo naprawdę jeździ w trasy, po mieście niewiele. Mitsubishi coś
    > tam przebąkuje o nowym sofcie do tych samych silników, nie do tego modelu
    > jednak (może dopiero pracują nad tym).

    To auto z pierwszej ręki? Model, rocznik?
    Dowiem się OCB u kumpla z centrali. :P

    Ja wyjechałem autem z salonu, przejechałem 93tkm, głównie po Wawie (ale nie
    centrum, raczej przelotówki), trasy rzadko i z DPFem nie miałem problemu
    ani razu. Byłem w ASO, filtr wykazuje zerowe zużycie, tzn. parametry z
    kompa daje jak nowy. Z kolei znajomy zachciał zrobić prawko na motor,
    złamał łapę przed samym egzaminem, więc był zmuczony odstawić auto na
    miesiąc postoju przy 80tkm od wyjazdu z salonu. Po wyciągnięciu ręki z
    gipsu wskoczył na trasę przegonić suczę, 300km, kontrolka DPF, stop,
    laweta, ASO. Padnięta sonda lambda. 2k zł w plecy. :P Może przypadek, choć
    wg mnie te fakty się wiążą. W końcu stara reguła głosi, że najczęściej
    psują się auta nieużywane. :P

    > Czy własności oleju bardzo się zmieniają w wyniku takiego
    > rozcieńczania i czy nie powinno sie go w związku z tym
    > np.częściej wymieniać?

    Zmieniają się jeśli zostanie osiągnięty poziom krytyczny (X) :P ale poza
    tym nie trzeba go wymieniać częściej niż inne. Ja wymieniam co 20 tkm jak
    instrukcja każe -- silnik żyje, filtr żyje. Niektórzy wymianiają olej co 10
    tkm, ale wg mnie nadgorliwość jest gorsza od faszyzmu.

    > Bo jeśli tak, to zbyt ekologicznie też to nie wygląda ;-(

    Błagam, nie serwuj (znowu) tego tekstu o ekologii, bo mnie trzęsie. :P

    > W bardziej zużytym silniku, tj. gdy zacznie brać istotne ilości oleju, może
    > się pojawić sytuacja, w której poziom się ustabiliuje, a po obu stronach
    > cylindra będzie ciecz o podobnym składzie - tylko że długo taka sytuacja się
    > nie utrzyma ;-(

    Jak pan, taki kram. Jak się dba, tak się ma. Etc.

    Po forum Mazdy widzę, że problemy z samochodami mają głównie ignoranci --
    tanio kupili 5-letniego Diesla z przelotem 160tkm, nic nie włożyli i
    płaczą, że im się auto sypie raptem po 1000km. Naprawiają, a końca nie
    widać. Tymczasem auta z pierwszej ręki, albo chociaż należycie zadbane po
    zakupie klepią setki tysięcy km i nic się nie dzieje.

    --
    Pozdor Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: