    From: Mario <m...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Projektowanie układu z myślą o długowieczności
    Date: Mon, 01 Dec 2014 19:23:26 +0100

    W dniu 2014-12-01 o 19:15, Piotr Wyderski pisze:

    > Hehe, mam _dokladnie_ te same problemy w moim układzie. :-)

    > Tantale są znacznie lepsze od zwykłych elektrolitów, ale _bardzo_
    > nie lubią przepięć i potrafią zapłonąć jasnym płomyczkiem. :-)
    > U mnie kryterium jest takie: ceramika albo nic. To "nic" wcale
    > nie jest taką złą opcją, bo jak się trochę pomyśli, to wiele
    > układów da się zrobić tak, by były zasilane napięciem wyprostowanym
    > puslusjącym, bez filtracji. Halogenom i LEDom na 12V to wszystko
    > jedno, a układy sterujące ciągną śmiesznie małe prądy, więc tam
    > się szerzej otwiera portfel i wali ceramikę, gdzie popadnie.

> [...]

    Tylko po co IMS? No chyba, że pod jakieś żarówki na LEDach.
    Wylutowanie smd to żaden problem. Najlepiej mieć lutownicę na gorące
    powietrze. A w warunkach terenowych tez nie problem. Zalewasz kilka
    pinów na raz cyną i odchodzi. Nie widzę powodu robić moduł na jakiś
    złączach, zwłąszcz gdy się jednocześnie ktoś martwi czy nie lepiej
    całość pokryć plastikiem 70 ze względu na warunki.

    --
    pozdrawiam
    MD