  • Data: 2014-12-02 02:19:53
    Temat: Re: Projektowanie układu z myślą o długowieczności
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Pszemol napisał:

    > Acha, to pozostaje mi zapytać gdzie tak się stało, bo tam gdzie mieszkam
    > najtańsze laptopy są wciąż ciut droższe od najtańszych desktopów...

    W Polszcze. Nie wiem jak tu zdefiniować "najtańszy desktop", ale jak
    się wejdzie do jakiegoś mediamarktu, to wszędzie widać zatrzęsienie
    laptopów. Najtańsze poniżej tysiąca złotych, nawet czasem sporo poniżej.
    Stacjonarne stoją zwykle gdzieś w kącie, nikt się nimi nie interesuje.
    A cena całego zestawu, razem z monitorem, to pewnie dwa albo trzy razy
    więcej. Ci co kupują desktopy, to raczej u lokalnego wioskowego składacza,
    konfiguracja na zamówiennie. I wątpie, by "poproszę o najtańszy" było
    częstym życzeniem.

    Producenci wzięli się ostatnio na sposób i dużo jest ofert komputerów
    all-in-one. Bebechologicznie to laptop, tylko w innej obudowie. I też
    sporo droższy. Ale że to sensowniejszy pomysł, więc ludzie biorą, nawet
    za te pieniądze.

    > Szpanowanie nieoglądaniem TV czy nieposiadaniem telewizora w domu
    > było modne 10 lat temu - dziś stało się już "mainstreamem" :-)

    Myślę, że 33 lata temu, to jednak więcej niż dziesięć. Gdybym miał
    szpanować, to bym od razu mówił, że "nie miałem telewizora zanim
    stało się to modne". Chociaż wtedy też była taka przejściowa moda,
    w której mało kto wytrwał.

    > Niepotrzebnie zostawiłem cytat o Łukasiewiczu - pytałem ogólnie.
    > Powiesz mi przynajmniej z grubsza? <= czy > 50?

    Mnie się ten cytat zdał potrzebnym. Wydawało mi się też, że tak ogólnie,
    to wszystko jasne. Że to drugie.

    Jarek

    --
    niedojrzałe wiersze