    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 6 Nov 2014 21:47:27 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Projekt 30

    On Wed, 5 Nov 2014, bartosz wrote:

    [osobna sprawa]

    > - i tu widze role wladzy jako regulatora. Niech pomysli, jak
    > sensownie weryfikowac umiejetnosci i predyspozycje ludzi do kierowania
    > pojazdami,

    Nie, NIE DA SIĘ!
    Weryfikować da się dopiero jak jeżdżą.

    > zamiast isc na latwizne i najpierw dawac prawko "jak leci",

    Ba, zupełnie "niedawanie prawka" (znaczy pozwalanie na jazdę
    bez żadnego egzaminu) skutkuje mniejszą liczbą "skutecznych"
    (zakończonych kolizją) wymuszeń, niż egzaminy.
    Takie dziwo.

    > a potem propagowac sztuczne rozwiazania utrudniajace ruch

    Dyskusja jest w kontekście przepustowości, a za tę ZAWSZE
    płaci się ... utrudnieniem ruchu.
    Nie powiesz mi chyba, że konieczność stania na czerwonym
    świetle ułatwia Ci ruch.

    A tak zupełnie na boku:

    > predkosci do 5km/h (slownie: piec).
    [...]
    > Czy licznik w samochodzie kolegi bylby w ogole w stanie
    > pokazac taka predkosc? (u mnie zaczyna sie od 10km/h)

    Abstrahując od meritum - "a co to kogo obchodzi"?
    Primo, brak obowiązku wożenia miarki nie uprawnia do parkowania
    bliżej niż 15m od tabliczki "przystanek", secundo zapadły
    już wyroki w sprawie przekraczania prędkości przez rowerzystów.
    Kierujący ma się stosować do przepisów, jak musi oceniać
    "na oko", to ma sobie określić margines błędu stosownie
    do własnych możliwości oceny.

    Meritum tego ograniczenia to INNA sprawa.
    Natomiast stosujesz z lubością bezpodstawną argumentację :]

    pzdr, Gotfryd