  • Data: 2013-01-09 19:18:57
    Temat: Re: Programowanie a system operacyjny
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-01-09, R.e.m.e.K <g...@d...null> wrote:

    > Imho nie ogladales tego dokladnie lub ze zrozumieniem, moze z racji obcosci
    > srodowiska i jezyka. A szkoda, bo tam jest wiele fajnych patentow.

    No na przykład co? Przenoszenie funkcji z bloku do bloku
    (private/protected/public) w zależności od klikniętego przycisku?
    Bo pewnie rzeczywiście nie oglądałem ze zrozumieniem.

    > Z drugiej strony jesli spojrzec ma kod jak na tekst to tam nie da sie zrobic
    > nic innego niz znajdz i zamien :-)
    > Ale jesli wezmie sie pod uwage umiejetnosc "rozumienia" skladni jezyka przez
    > narzedzia i stosowanie sensownego znajdz i zamien (czyli respektowanie sensu
    > ciagu znakow w danym kontekscie) to juz mozna to nazwac inteligentnym
    > refaktoringiem i nie jest to banalnym search&replace.

    To nie jest banalne search/replace, ale do refaktoryzacji nadal daleko.
    Refaktoryzacja wymaga pomyślunku, a czasem zmiany podejścia we
    wnętrznościach modułu. Naprawdę, kwestie edycyjne to fistaszki.

    > To co daja te narzedzia to nie jest wyklikiwanie kodu tylko wsparcie przy
    > budowie szkieletow klas, metody trzeba pisac oczywiscie samodzielnie (poza
    > prostymi setterami, getterami czy np. konstruktorami tworzacymi obiekty
    > skladowe).

    Wsparcie procesu "najpierw piszemy, potem myślimy"? O_o

    > To ze nie masz IDE do uzywanych jezykow jest jakby problemem zewnetrznym.
    > Moge tylko wspolczuc. Poza Delphi pisze czasem w PHP i tam tez sa swietne
    > IDE, ktore sporo pomagaja np. PhpED.

    To raczej ja współczuję tobie. Ja mam styczność z narzędziami, które
    rewelacyjnie sprawują się w pewnych typach zadań. To oznacza, że są dość
    mocno wyspecjalizowane, co ogranicza możliwości wypracowania
    dedykowanych im IDEs (mniej użytkowników niż przy narzędziach ogólnego
    przeznaczenia i użytkownicy krócej muszą z narzędziem pracować do
    osiągnięcia efektów).

    Ty wyciągnąłeś Delphi i PHP, z których żaden nie jest uważany za język,
    o którym można powiedzieć "łał! to prawdziwe hakierstwo!". To są raczej
    nudne języki, oferujące mało naprawdę interesujących mechanizmów.
    Współczuję pracy na takim kodzie.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot