  • Data: 2013-01-10 01:26:36
    Temat: Re: Programowanie a system operacyjny
    Od: Marcin Biegan <a...@u...lama.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-01-10 00:13, Stachu 'Dozzie' K. wrote:
    > On 2013-01-09, Marcin Biegan <a...@u...lama.net.pl> wrote:
    > Szacunek czasu zgadza się z moimi obserwacjami. Chcesz zatem powiedzieć,
    > że ta niezaprzeczalna lepszość IDE ma mi oszczędzić 10s czasu
    > w procesie, który trwa około minutę i jest wykonywany raz na pół
    > godziny? A ile czasu poświęcę na naukę pracy w tym IDE? To mi się ma
    > opłacić, przepraszam bardzo?

    Zaoszczędzenie 0.5% czasu po zapamiętaniu *1* kombinacji klawiszy? Wygląda jak czysty
    zysk. Nie wiem ile zarabiasz, ale
    być może właśnie zwiększyłem tę kwotę o kilkaset złotych w skali roku :)

    Myślę, że jednak zamiast iść w zaparte powinieneś poznać możliwości jakiegoś dobrego
    IDE i nagle by się okazało, że
    część rzeczy, które codziennie robisz, możesz zrobić szybciej i wygodniej. Albo nie,
    wtedy mógłbyś napisać na grupie
    długi post o tym jak to próbowałeś, ale się zawiodłeś. Ale zakładanie, że
    oprogramowanie, którego głównym celem jest
    wspomaganie pracy programisty nic nie daje - jest dziwne.

    > Pamiętaj, że mówimy cały czas o *mojej* sytuacji, gdzie ta Java, do
    > której się z domysłu przyssaliśmy, jest jednym z kilku różnych języków
    > programowania i w najlepszym przypadku jest używana najwyżej tak samo
    > często jak pozostałe. Bo cała dyskusja kręci się (a przynajmniej
    > powinna) wokół pytania: jakiż to killer-feature ma w *mojej* sytuacji
    > zrekompensować koszty wymienione w <s...@j...net>.

    Zasadniczo, to odnosiłem się do Twojego pytania "Jakież to funkcje daje IDE, żebym w
    ogóle rozważał jego użycie?" po
    którym wymieniłeś kilka dupereli, które nijak się mają do możliwości IDE. Otóż -
    wymienione przeze mnie podstawowe
    funkcje są całkiem niezłym powodem do "rozważania użycia IDE".

    > No i otwarte pozostaje pytanie jak sobie to *wyświetlanie dokumentacji* radzi
    Straciłem całkowicie nadzieję na jakąkolwiek sensowną dyskusję. EOT z mojej strony.

    Marcin Biegan