  • Data: 2013-01-09 23:58:57
    Temat: Re: Programowanie a system operacyjny
    Od: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-01-09, PK <P...@n...com> wrote:

    > Kluczowe pytanie:
    > Czy umiesz sobie wyobrazić sytuację, w której jakikolwiek argument
    > przekonuje Cię do użycia IDE?

    Umiem. Tylko to musi być coś, bez czego się naprawdę nie da żyć, a nie
    jedynie mądrzejsze znajdź/zamień i wyświetlaczka javadoca. Inaczej nie
    zrekompensuje mi konieczności przełączania się między IDE i Vimem
    (którego nie wyrzucę, bo mi się sprawdza przy masie innych języków
    i w ogóle sytuacji).

    A w ogóle to dlaczego *zintegrowane* środowisko programistyczne?
    Pomysł ujmowania wszystkiego w jednej monolitycznej aplikacji jest
    generalnie głupi. Dlaczego nie *modularne* środowisko programistyczne,
    gdzie uzupełnianie pól/metod jest jednym z wymiennych podzespołów,
    podobnie jak na przykład edytor?

    > Ogólnie musisz po prostu dopuścić do siebie myśl, że istnieją ludzie,
    > którym lepiej pracuje się w IDE.

    Ogólnie musisz po prostu dopuścić do siebie myśl, że ja pytam o coś, co
    *mnie* miałoby zrekompensować braki w IDE, a nie że zarzucam
    zintegrowanym środowiskom, że się w ogóle nie nadają.

    > No i jeszcze jedną ogromną przewagą IDE jest to, że nie trzeba
    > się bardzo znać na kompach. Oczywiście Ty jesteś super miszczem,
    > więc - jeśli masz ochotę - możesz się bawić w gnu make, vim i czy co
    > tam jeszcze lubisz.

    Chłopcze drogi, ty nawet nie wiesz, co ja robię za pomocą make. I wcale
    nie buduję kodu, to jest dla mnie samodzielne narzędzie.

    > Poza tym programowanie pod Windowsem bez dobrego IDE jest tak upierdliwe
    > i męczące, że boli mnie samo myślenie o tym zjawisku.

    Nie wątpię. Tylko że ja nie piszę pod Windows.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot