  • Data: 2013-01-09 23:07:42
    Temat: Re: Programowanie a system operacyjny
    Od: Marcin Biegan <a...@u...lama.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-01-09 22:10, Stachu 'Dozzie' K. wrote:> On 2013-01-09, Marcin Biegan
    <a...@u...lama.net.pl> wrote:

    > To może wyjaśnisz, jak to ma być od javadoca lepsze? Bo ja nie widzę.
    > Tu i tam są wyświetlone te same dane, tylko w jednym przypadku w oknie
    > na monitorze obok, a w drugim przypadku przesłania kod.

    Ale co tu jest do wyjaśniania ponad to, co napisałem wyżej? IDE to ma, a nie-IDE tego
    nie ma.

    Przykładowy problem:
    Jest kod abc.confirm(), chcesz zobaczyć implementację confirm()

    Eclipse:
    1. click na confirm(),
    2. ctrl+t (fakt, nie alt+t)
    3. wybierasz jedną z pokazanych klas
    4. koniec, zajęło to ok. 1s-2s

    Javadoc:
    0. Przeglądasz aktualną metodę, żeby sprawdzić jakiego typu jest abc i zapamiętujesz
    albo kopiujesz. "confirm" też
    zapamiętujesz (albo kopiujesz).
    1. Robisz alt+tab, czy inne cudo, żeby przeskoczyć do okna z javadocem.
    2. ctrl+f żeby znaleźć swoją klasę (zakładamy dla ułatwienia, że jest w aktualnym
    widoku, nie ma też zbyt popularnej
    nazwy wymagającej szukania kolejnych wystąpień)
    3. wpisujesz nazwę klasy, znajdujesz i otwierasz
    4. klikasz w method summary i przewijasz na koniec, do listy odziedziczonych metod.
    Ponowne ctrl+f i szukasz confirm,
    żeby przeglądarka podświetliła. Na liście zgadujesz z której klasy confirm, to ten
    confirm którego szukasz (zgodność
    sygnatury)
    5. wybierasz tę klasę i radośnie wklepujesz (wklejasz) jej nazwę do Ulubionego
    Edytora, otwierasz plik
    6. kolejne ctrl+f, wpisujesz (wklejasz) "confirm" i liczysz, że jest tylko jedna
    metoda o tej nazwie o że ma tą
    sygnaturę, co trzeba (czasem na "oko" trudno stwierdzić)
    7. koniec, całość zajmuje w optymistycznym przypadku jakieś 10 sekund i liczysz, że
    się nie rypnąłeś w czymś po drodze

    Marcin Biegan