    From: "Stachu 'Dozzie' K." <d...@g...eat.some.screws.spammer.invalid>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Programowanie a system operacyjny
    Date: Tue, 8 Jan 2013 16:45:51 +0000 (UTC)

    On 2013-01-08, Wojciech "Spook" Sura <s...@s...op.pl> wrote:

    > Czemu nie chcesz skorzystać z całego IDE?

    W moim przypadku zysk z IDE jest znikomy (nikt mi jeszcze nie pokazał
    żadnej killer-funkcji, która by mi rzeczywiście była potrzebna) i nijak
    nie rekompensuje niedogodności:

    * brak podświetlania przynajmniej części używanych przeze mnie języków
    (w tym: języków serializacji danych i formatowania tekstu)
    * brak funkcji edytora, których używam dość często; przykładowo
    * zwijanie kodu w dowolnych blokach (a nie tylko wyznaczonych przez
    reguły środowiska)
    * skakanie do podanego z _klawiatury_ (z uzupełnianiem tabem)
    dowolnego pliku w filesystemie
    * oprogramowywanie funkcji pod klawiszami (czasem się to nazywa
    makrami)
    * definiowanie podświetlania składni (zdarza mi się opracować własny
    format plików)
    * współpraca z poleceniami uruchamianymi z command line (np.
    wczytanie outputu albo przetworzenie zawartości bieżącego pliku)
    * wbudowane interpretery Perla i Pythona
    * długi czas uruchamiania (miewam po kilka instancji edytora otwartych
    na różnych pulpitach, używam też edytora jako dodatkowego schowka
    z edycją albo do prostej obróbki sporej ilości danych)
    * brak możliwości sensownej pracy na zdalnych maszynach
    * konieczność żmudnego uczenia się mnóstwa skrótów klawiszowych tylko
    po to, żeby poruszać się w nowym środowisku choćby w połowie tak
    sprawnie jak w obecnym

    Jakież to funkcje daje IDE, żebym w ogóle rozważał jego użycie?
    Uzupełnianie nazw metod i pól już wypróbowałem, potrzebne mi tylko
    w przypadku, gdy absolutnie nie chcę pracować w danym języku z danym
    frameworkiem; integracja z systemem kontroli wersji nie pozwala na część
    operacji, które względnie często wykonuję, więc bym się musiał dodatkowo
    przełączać między konsolą i IDE do pracy z kopią roboczą; debugger nie
    zawsze daje się użyć przy danej aplikacji i nie zawsze w ogóle jest
    dostępny dla danego języka.

    Podejrzewam, że OP ma podobne powody, żeby trzymać się z dala od IDE.

    --
    Secunia non olet.
    Stanislaw Klekot