  • Data: 2021-06-19 01:40:48
    Temat: Re: Problem z jeszcze jednym klonem Spectrum
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 19.06.2021 00:36, ptoki wrote:

    > Jesli mozesz prosto wymusic ustalony stan (opornikiem) to tak zrob.
    > ten cpld moze miec z tym problem.

    Chyba jednak pudło z mojej strony. Tak jak w Spectrum, w tym klonie są
    dwa złącza do klawiatury: krótsze (5 pinów) i dłuższe (8 pimów). Tylko
    krótsze jest podłączone do CPLD i jego linie są podciągnięte do plusa
    drabinką rezystorową.
    Zajrzałem do kodu w VHDL-u i znalazłem fragment, w którym podczas resetu
    sprawdzany jest stan klawiszy. Tak naprawdę nie jest skanowana
    klawiatura, ale sprawdzane jest, czy któraś z dwóch linii na krótszym
    złączu nie ma stanu niskiego. Tak więc nie ma problemu ze stanami
    nieustalonymi po stronie CPLD.

    No chyba, że problem ten występuje później i to sam system nie lubi
    stanów nieusyalonych na drugim złączu klawiatury i brak trnzystorów
    miesza coś z uruchamianiem komputera na tym późniejszym etapie...