eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Problem z akumulatorem - długie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 316

  • 61. Data: 2010-12-05 17:53:53
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-12-05 15:48, Filip KK pisze:
    > W dniu 2010-12-05 13:50, Tomek pisze:
    >
    >> A co z ładowaniem w samochodzie podczas jazdy, nie zaszkodzi to
    >> akumulatorowi ?
    >>
    > Dlaczego miałoby zaszkodzić, skoro jest ciągły pobór tegoż prądu?

    Z alternatora.
    Akumulator rozruchowy jak sama nazwa wskazuje jest urzadzeniem
    ROZRUCHOWYM i do niczego wiecej w aucie nie jest potrzebny.
    Samochod jest samowystarczalny jesli chodzi o zasilanie w prad.

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl


  • 62. Data: 2010-12-05 18:01:10
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 05 Dec 2010 17:53:53 +0100, MarcinJM wrote:
    >W dniu 2010-12-05 15:48, Filip KK pisze:
    >Z alternatora.
    >Akumulator rozruchowy jak sama nazwa wskazuje jest urzadzeniem
    >ROZRUCHOWYM i do niczego wiecej w aucie nie jest potrzebny.
    >Samochod jest samowystarczalny jesli chodzi o zasilanie w prad.

    Z tym ze tak w zaleznosci od projektu, stanu i przepisow to nie
    zawsze.

    Na wolnych obrotach, z wlaczonymi swiatlami, grzaniem szyb, dmuchawa -
    nie bylbym taki pewny.

    J.





  • 63. Data: 2010-12-05 18:02:09
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-12-05 16:46, Filip KK pisze:
    > W dniu 2010-12-05 15:54, Andrzej Lawa pisze:
    >> W dniu 05.12.2010 15:48, Filip KK pisze:
    >>> W dniu 2010-12-05 13:50, Tomek pisze:
    >>>
    >>>> A co z ładowaniem w samochodzie podczas jazdy, nie zaszkodzi to
    >>>> akumulatorowi ?
    >>>>
    >>> Dlaczego miałoby zaszkodzić, skoro jest ciągły pobór tegoż prądu?
    >>
    >> Jeśli jest większy od tego, co dostarcza alternator - to akumulator się
    >> rozładuje. Jeśli mniejszy - sytuacja jest dokładnie taka sama, jak przy
    >> ładowaniu prostownikiem.
    >>
    > I tu jesteś w błędzie. Prostownik daje większy prąd ładowania.
    > Alternator stosunkowo mniejszy i różny, bo są pobory prądu.

    Sa pobory pradu, ale jest rowniez regulator napiecia, ktory utrzymuje
    napiecie na wzglednie stalym poziomie. A prad ladowania wynika tylko i
    wylacznie z _roznicy_ napiec aku i altka. Im bardziej aku rozladowany,
    tym ma mniejsze napiecie, tym wiekszy prad do niego plynie (oczywiscie
    role gra tu rowniez zmienna rezystancja aku).
    Ladowarka/prostownik podaje dokladnie takie samo NAPIECIE (tak, tak,
    kluczowym w ladowaniu akumulatorow jest napiecie, nie powinno
    przekroczyc 14.6V) jak alternator.
    "Bezobslugowosc" polega na takiej konstrukcji kanalow wentylacyjnych w
    aku, ze teoretycznie nie przeba w nich uzupelniac wody. Praktyka jednak
    pokazuje, ze "bezobslugowa" padlina, ktora miala isc do utylizacji po
    karkolomnym uzupelnieniu wody dzialala jeszcze pelne 2 lata.

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl


  • 64. Data: 2010-12-05 18:03:08
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Filip KK

    > Gdyby to były akumulatory z koreczkami, to by się je ładowało. Koreczków
    > nie ma, więc się nie ładuje.. Chyba, że ktoś lubi fajerwerki.

    Ty tak poważnie?

    --
    ignorance is bliss


  • 65. Data: 2010-12-05 18:05:44
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Filip KK

    > Następny... Masz coś do powiedzenia? Wypowiedz się. Jak nie potrafisz,
    > to nie zabieraj głosu.

    Ja ma do powiedzenia tyle, że ładowałem akumulatory bezobsługowe wiele
    razy, każdy się naładował i żaden nie wybuchł.

    --
    ignorance is bliss


  • 66. Data: 2010-12-05 18:14:14
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - d?ugie
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-12-05 18:01, J.F. pisze:
    > On Sun, 05 Dec 2010 17:53:53 +0100, MarcinJM wrote:
    >> W dniu 2010-12-05 15:48, Filip KK pisze:
    >> Z alternatora.
    >> Akumulator rozruchowy jak sama nazwa wskazuje jest urzadzeniem
    >> ROZRUCHOWYM i do niczego wiecej w aucie nie jest potrzebny.
    >> Samochod jest samowystarczalny jesli chodzi o zasilanie w prad.
    >
    > Z tym ze tak w zaleznosci od projektu, stanu i przepisow to nie
    > zawsze.

    Tego nie rozumiem

    > Na wolnych obrotach, z wlaczonymi swiatlami, grzaniem szyb, dmuchawa -
    > nie bylbym taki pewny.

    Moze tak: poniewaz JEST aku, to przy poteznym poborze pradu mozliwe
    jest, ze prad poplynie chwilowo z aku (napiecie altka spadnie ponizej
    napiecia aku ~12,8V, tutaj aku robi za swiosty bufor), natomiast jakby
    go nie bylo to napiecie alternatora spadloby, ale dalby rade caly ten
    bajzel zasilic.

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl


  • 67. Data: 2010-12-05 18:16:08
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 05 Dec 2010 16:46:26 +0100, Filip KK napisał(a):

    > I tu jesteś w błędzie. Prostownik daje większy prąd ładowania.
    > Alternator stosunkowo mniejszy i różny, bo są pobory prądu.

    Może załóż amperomież na aku, to zrozumiesz, dlaczego jesteś tepym ćwokiem?

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 68. Data: 2010-12-05 18:19:46
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2010-12-05 16:49, Przembo pisze:
    > W przypadku diesla o którym pisałem to kontrolka pali się jakieś 5s w
    > obecnych warunkach po czym nastepuje rozruch, więc te kolejne
    > kilkanaście, czy kilkadziesiąt sekund pobierają z akumulatora sporo
    > mniej bo alternator nawet na wolnych obrotach już coś daje. Ale dobra,
    > dokładamy radio, światła, ogrzewanie szyby, lusterek, fotela, nawiew itp
    > podczas jazdy. Jakoś cykl 4km "trasy" dawał dodatni bilans energetyczny.
    > Popraw mnie jeśli się myle, ale chyba meritum było to, że rzekomo
    > potrzeba 20km by wyjść na zero i nie doładowywać aku?
    >
    Kiedyś jeździłem DU Matizem z uszkodzonym akumulatorem (zwarcie w celi -
    ot takie życie - nie było $ na wymianę :( )
    Wiedziałem, że mam prądu na DOKŁADNIE 2 rozruchy zimnego silnika (zima!)
    - jak po tym "wysiłku" nie przejechałem conajmniej 4km (dom-praca) to
    pozostawały tylko kable i żebranina o prąd...

    Tylko silnik był zdeczko mniejszy i o znacznie łatwiejszym rozruchu
    (benzyna o niskim stopniu sprężania i minimalnej pojemności).

    Więc 20km to może przesada, ale jednak kilka km ten zużyty ładunek się
    ponownie wytwarza...

    --
    Wojciech Smagowicz


  • 69. Data: 2010-12-05 18:23:03
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl>

    W dniu 2010-12-05 16:42, Filip KK pisze:
    > Jak może być wszystko jedno, jak inny prąd ładowania daje prostownik a
    > inny alternator. Jak jedziesz, to masz włączone odbiorniki prądu...

    Alternator daje prąd lewy, a prostownik prawy.... ;)

    A tak naprawdę to regulator napięcia nie dopuszcza do nadmiernego
    ładowania (zbyt wysokim prądem, oraz zbyt wysokim napięciem) przy
    ładowaniu podczas jazdy...

    --
    Wojciech Smagowicz


  • 70. Data: 2010-12-05 18:25:43
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    Filip KK napisał(a):
    > Gdyby to były akumulatory z koreczkami, to by się je ładowało. Koreczków
    > nie ma, więc się nie ładuje.. Chyba, że ktoś lubi fajerwerki.
    A czy te można ładować?
    http://canoe.tarchomin.pl/akumulator/aku_100Ah_600.j
    pg
    http://osc.aquas.pl/images/hpg84Ah.jpg
    --
    Krzysiek

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 ... 20 ... 30 ... 32


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: