eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProblem z akumulatorem - długieRe: Problem z akumulatorem - długie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: MarcinJM <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Problem z akumulatorem - długie
    Date: Sun, 05 Dec 2010 18:02:09 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 34
    Message-ID: <idggih$4nu$1@news.onet.pl>
    References: <idfm14$6hi$1@inews.gazeta.pl> <idfq7p$eso$1@news.net.icm.edu.pl>
    <4cfb6d7c$0$20998$65785112@news.neostrada.pl>
    <idfrv1$eso$5@news.net.icm.edu.pl> <idg1qn$lhg$1@news.onet.pl>
    <idg8tg$mki$2@news.net.icm.edu.pl> <4cfba7b3$1@news.home.net.pl>
    <idgc9k$mki$7@news.net.icm.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: acfg4.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1291568530 4862 83.9.208.4 (5 Dec 2010 17:02:10 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 5 Dec 2010 17:02:10 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.12) Gecko/20101027
    Thunderbird/3.1.6
    In-Reply-To: <idgc9k$mki$7@news.net.icm.edu.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2331738
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-12-05 16:46, Filip KK pisze:
    > W dniu 2010-12-05 15:54, Andrzej Lawa pisze:
    >> W dniu 05.12.2010 15:48, Filip KK pisze:
    >>> W dniu 2010-12-05 13:50, Tomek pisze:
    >>>
    >>>> A co z ładowaniem w samochodzie podczas jazdy, nie zaszkodzi to
    >>>> akumulatorowi ?
    >>>>
    >>> Dlaczego miałoby zaszkodzić, skoro jest ciągły pobór tegoż prądu?
    >>
    >> Jeśli jest większy od tego, co dostarcza alternator - to akumulator się
    >> rozładuje. Jeśli mniejszy - sytuacja jest dokładnie taka sama, jak przy
    >> ładowaniu prostownikiem.
    >>
    > I tu jesteś w błędzie. Prostownik daje większy prąd ładowania.
    > Alternator stosunkowo mniejszy i różny, bo są pobory prądu.

    Sa pobory pradu, ale jest rowniez regulator napiecia, ktory utrzymuje
    napiecie na wzglednie stalym poziomie. A prad ladowania wynika tylko i
    wylacznie z _roznicy_ napiec aku i altka. Im bardziej aku rozladowany,
    tym ma mniejsze napiecie, tym wiekszy prad do niego plynie (oczywiscie
    role gra tu rowniez zmienna rezystancja aku).
    Ladowarka/prostownik podaje dokladnie takie samo NAPIECIE (tak, tak,
    kluczowym w ladowaniu akumulatorow jest napiecie, nie powinno
    przekroczyc 14.6V) jak alternator.
    "Bezobslugowosc" polega na takiej konstrukcji kanalow wentylacyjnych w
    aku, ze teoretycznie nie przeba w nich uzupelniac wody. Praktyka jednak
    pokazuje, ze "bezobslugowa" padlina, ktora miala isc do utylizacji po
    karkolomnym uzupelnieniu wody dzialala jeszcze pelne 2 lata.

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: