eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProblem z akumulatorem - długie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 316

  • 291. Data: 2010-12-17 09:57:07
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 17 Gru, 01:35, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:

    > Esperyment Ci si udal. Potwierdzil wszysko co napialem. Akumulatror o 4 razy
    > mniejszej pojemnosci ma 4 razy wieksza opornosc wewnetrzna.

    No dobra, nie bede wredny i powiem ci dlaczego ten opor sie zmienia
    (przy ladowaniu rosnie)
    "Polaryzacja galwaniczna", to juz chyba w XIXw odkryli :) zobacz np.
    http://www.fizyka.edu.pl/of/o39d1et2_rozw.pdf

    Dlatego (pomijajac juz alternator) moj full naladowany aku samochodowy
    (o pradzie rozruchowym z 800A) nie byl w stanie na rozladowanym w ~3/4
    aku motocyklowym "wymusic" wiekszego pradu, choc biorac do obliczen
    sume ich oporow wewn (liczonych przy rozruchu) + opor przewodow
    powinienem zobaczyc tylko dym z miernika...

    WS



  • 292. Data: 2010-12-17 12:01:09
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - d&#179;ugie
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-12-06 17:09, kogutek pisze:
    >
    >> Je&#197;&#8250;li napiÄ&#8482;cie jest ni&#197;&#188;sze, zwiÄ&#8482;ksza
    prÄ&#8230;d wzbudzenia. Je&#197;&#8250;li zbyt wysokie,
    >> to zmniejsza. Oczywi&#197;&#8250;cie w granicach od zera do maksymalnego
    prÄ&#8230;du wzbudzenia.

    > Nie tak jest. To jest system zero jedynkowy. Za wysokie napięcie w instalacji
    > prąd cewki wzbudzania =0, za niskie napiecie w instalacji prąd wzbudzania
    > maksymalny wynikający z rezystancji i impedancji uzwojenia wzbudzania. Zmienia
    > się tylko wypelnienie. Rozladowany akumulator wymusza niższe od nominalnego
    > napiecie w instalacji. Czas wlączenia prądu w uzwojeniu wzbodzania jest dlugi.
    > Akumulator naladowany czas wlaczenia pradu wzbudzania krotki. To typowy PWM.
    > Duza czestotliwosc pzrelaczania i duza pojemnosc oraz stabilizujace dzialanie
    > akumulatora powoduje że typowy miernik pokazuje stala wartosc. To czego nie
    > widac na mierniku widac na oscyloskopie.

    Pomijasz indukcyjność wzbudzenia. Owszem klucz jest sterowany zeroejdynkowo, zwykle z
    dużą
    częstotliwością (jako typowy PWM lub niekonecznie) i napięcie na wyjściu jest
    prostokątne,
    ale stała czasowa uzwojenia wzbudzenia powoduje, prze przyrost prądu w momencie
    włączenia nie jest zbyt wielki, podobnie jak spadek przy wyłączeniu (w stanie
    wyłączenia prąd płynie przez diodę, często zintegrowaną w kluczu.)
    W rezultacie prąd wzbudzenia ma przebieg piłokształtny oscylujący około optimum,
    a amplituda piły nie jest zbyt wielka. Mowa o norlmalnym, współczenym regulatorze.
    Tak więc pomimo że sterowanie jest zerojedynkowe, to regulacja prądu jest niemal
    liniowa :)

    --
    Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne,
    z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części
    gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora.


  • 293. Data: 2010-12-17 18:55:10
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - d&#179;ugie
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > On 17 Gru, 01:35, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:
    >
    > > Esperyment Ci si udal. Potwierdzil wszysko co napialem. Akumulatror o 4 razy
    > > mniejszej pojemnosci ma 4 razy wieksza opornosc wewnetrzna.
    >
    > No dobra, nie bede wredny i powiem ci dlaczego ten opor sie zmienia
    > (przy ladowaniu rosnie)
    > "Polaryzacja galwaniczna", to juz chyba w XIXw odkryli :)  zobacz np.
    > http://www.fizyka.edu.pl/of/o39d1et2_rozw.pdf
    >
    > Dlatego (pomijajac juz alternator) moj full naladowany aku samochodowy
    > (o pradzie rozruchowym z 800A) nie byl w stanie na rozladowanym w ~3/4
    > aku motocyklowym "wymusic" wiekszego pradu, choc biorac do obliczen
    > sume ich oporow wewn (liczonych przy rozruchu) + opor przewodow
    > powinienem zobaczyc tylko dym z miernika...
    >
    > WS
    >
    >
    No to zazynamy od podstaw.
    PRZEWODNOSC ELEKTROLITOW
    1.Silnie zalezy od stezenia elektrolitu
    2. Zalezy od temperatury.
    Akumulator rozladowanu - stezenie eletrolitu niskie 1,16 g/l
    Akumulatror naladowany - srezenie elektrolitu 1,27 g/l
    Wniosek.
    Akumulator naladowany ma mniejsza rezystancje wewnetrzna niz rozladowany. czyli
    jest odwrotnie niz napisales.
    Jony sa duze i ciezkie jesli by je porownac do elektronow. Ale im wyzsza
    temperatura elektrolitu tym robia sie bardziej zwawe. Dlugo by pisac dlaczego.
    Tak jest i jest to pewne.
    Im cieplejszy akumulator tym ma mniejsza rezystancje wewnetrzna. Akumulator w
    czasie ladowania i rozladowywania grzeje sie. Akumulator nie jest urzadzeniem
    pracujacym bez strat, Straty to cieplo. okolo 10% pobieranej lub dostarczanej do
    akumulatora energii zamienia sie na cieplo i podgrzewa alaktrolit.
    Nie mam pojecia co chciales udowodnic swoja odpowiedzia. Chyba tylko to ze
    piszesz o rzeczach na ktorych sie zwyczajnie nie znasz. Przyklad jaki podales,
    ten z doswiadczeniem z wodnym roztworem siarczanu miedzi nie odnosi sie do
    procesow zachodzacych w akumulatorze olowiowym. Chyba ze udowodnisz wystepowanie
    w nim pasywacji elektrod. W wymuszeniu wiekzsego pradu pzreszkadzala rezystancja
    wewnetrzna i roznica napiec pomiedzy zrodlem a odbiornikiem. Jak bym byl na
    Twoim miejscu to zanim bm zjadl ze wstydu klawayure napisal bym" Kogutek masz
    racje. Mylilem sie. Ale dobrze ze na ciebie trfilo i teraz juz wiem jak to jest
    w rzeczywistosci."


    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 294. Data: 2010-12-17 19:20:29
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - d&#179;ugie
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > On 17 Gru, 01:35, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:
    >
    > > Esperyment Ci si udal. Potwierdzil wszysko co napialem. Akumulatror o 4 razy
    > > mniejszej pojemnosci ma 4 razy wieksza opornosc wewnetrzna. 16 x 4 = 64. Wez
    > > akumulator o zblizonej pojemnosci i zmierz jeszcze raz a pzrekonasz sie ze mam
    > > racje. W zasadzie to Ty juz wiesz ze mam racje. Jeszcze sie droczysz. Skoda ze
    > > nie podales jakie plynely prady do minuty i osiemnastu sekund.  
    >
    > e... juz mi sie nie chce ;)
    >
    > pisales, ze zwiekszenie mocy alternatora ma wplyw na czas
    > (do)ladowanai aku, bo laduje max pradem jaki daje (czyli alternator
    > pracuje na mocy max), wiec "zwiekszylem" alternator ~5x
    > Mial sie spalic bezpiecznik(miernik)...
    > Dalem ci link do przebiegow na oscyloskopie, to mowisz, ze nie taki
    > regulator i... odsylasz do opisu takiego samego  :)
    >
    > do 1:18 (jak latwo sie domyslic) prad byl zero, wtedy wlaczylem "+"
    > ladowania do aku samochodowego, a nie chcialo mi sie przeliczac czasu
    > (na wypadek gdybys np.  chcial zrzuty ekranu z filmu wraz z
    > czasem :) )
    >
    > Wymysliles sobie modele typu "aku to idealne zrudlo pradu  z
    > opornikiem 0.01oma, alternator to "czarna skrzynka", ktorej jesli na
    > wejscie (wzbudz.) damy +14V to na wyjsciu  w czasie zero mamy max
    > napiecie, jak damy 0, to od razu ono zanika..., tylko, proste
    > doswiadczenie z kondenstaorem i dioda wykazalo, ze nic takiego nie
    > wystepuje...
    >
    >
    > WS
    A moze nieprawde napisalem o tym zwiekszeniu mocy alternatora? Zrobiles bardzo
    pozyteczne doswiadczenie. Bylo sporo glosow ze po odpaleniu to trzy ampery plyna
    do akumulatora. Ciekawe gdzie podziali sie ich autorzy? I nagle sam sie
    pzrekonales że do 4 razy mniejszego akumulatora plynie duzo wiecej. Napisz
    prawde. Na jaki prad liczyles przed doswiadczeniem? Nie wymuslilem sobie ze
    akumulator jest zrodlem o bardzo malej rezystancji wewnetrznej. Policzylem i
    inaczej nie chce wyjsc. Sam mozesz to zrobic. Jka bedziesz mial zrodlo o
    mapieciu 10V i rezystancji wewnetrznej 1om, to jaki maksymalny prad bedziesz w
    stanie z tego zrodla pobrac? A ja to samo zrodlo bedzie mialo rezystancje
    wewnetrza 0,1 oma, to jaki bedzie maksymalny prad> A jak 0,01oma?

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 295. Data: 2010-12-18 01:52:43
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 08 Dec 2010 07:25:03 +0100, MarcinJM napisał(a):

    >>> A o co tobie konkretnie chodzi, bom w lekkiej rozterce?
    >>
    >> A którego słowa nie rozumiesz?
    >
    > Nie widze zwiazku pomiedzy _sposobem_ regulacji napiecia z tym, co
    > napisalem.

    A, PWM to według Ciebie regulowanie napięcia?

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 296. Data: 2010-12-18 01:53:42
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 08 Dec 2010 00:07:22 +0100, Krzysiek Kielczewski napisał(a):

    >>> Z dziwnie uwalonym regulatorem napiecia przez chwilę nie da rady?
    >> Nie ma szans.
    > A czemu?

    Bo alternator to proądnica samowzbudna któa z definicji ma samoczynne
    zabezpieczenie nadprądowe.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 297. Data: 2010-12-18 01:54:47
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 07 Dec 2010 12:53:10 +0100, Filip KK napisał(a):

    > No i super. A co zrobiłbyś z akumulatorem bezobsługowym, którego nie
    > dałoby się naładować? Zaznaczę, że jak miernik wskazuje (bez obciążenia
    > aku) 12V z haczykiem, wcale nie oznacza że aku jest naładowany, bo może
    > mieć niewystarczającą pojemność by odpalić np. dużego diesla.

    Jak to co? Zafundował bym mu cykl odsiarczaniający.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 298. Data: 2010-12-18 01:55:01
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 08 Dec 2010 01:17:49 +0100, Filip KK napisał(a):

    > Popsuty od czego? Sprawna instalacja w samochodzie nie mogła go zepsuć,

    Owszem, mogła.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 299. Data: 2010-12-18 01:56:08
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - d&#179;ugie
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 08 Dec 2010 01:01:35 +0100, Filip KK napisał(a):

    >> Weź FilpKKu się naucz co to moc i w czym sie ją mierzy...
    >>
    > Wiem co to moc Płaszczko i w czym się ją mierzy.

    KŁAMIESZ! UDOWODNIJ!!!

    P, MSPANC.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++


  • 300. Data: 2010-12-18 01:56:34
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - d&#179;ugie
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 08 Dec 2010 00:16:22 +0100, Karolek napisał(a):

    >> Cholera, taki regres? Toż MZ-ki miały szczotki...
    > Czemu regres?
    > Przeciez w zalozeniu chodzi o totalna bezobslugowosc.

    The assumptions are mother of the fuck-ups.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

strony : 1 ... 10 ... 20 ... 29 . [ 30 ] . 31 . 32


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: