eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProblem z akumulatorem - długieRe: Problem z akumulatorem - d³ugie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: "kogutek" <k...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Problem z akumulatorem - d&#179;ugie
    Date: Fri, 17 Dec 2010 19:20:29 +0100
    Organization: Onet.pl
    Lines: 44
    Sender: n...@n...onet.pl
    Message-ID: <0...@n...onet.pl>
    References: <1...@g...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1292610030 8146 213.180.130.18 (17 Dec 2010 18:20:30 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 17 Dec 2010 18:20:30 +0000 (UTC)
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 94.254.139.114, 10.174.28.61
    X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.13)
    Gecko/20101203 AskTbVD/3.8.0.12304 Firefox/3.6.13
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2335494
    [ ukryj nagłówki ]

    > On 17 Gru, 01:35, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:
    >
    > > Esperyment Ci si udal. Potwierdzil wszysko co napialem. Akumulatror o 4 razy
    > > mniejszej pojemnosci ma 4 razy wieksza opornosc wewnetrzna. 16 x 4 = 64. Wez
    > > akumulator o zblizonej pojemnosci i zmierz jeszcze raz a pzrekonasz sie ze mam
    > > racje. W zasadzie to Ty juz wiesz ze mam racje. Jeszcze sie droczysz. Skoda ze
    > > nie podales jakie plynely prady do minuty i osiemnastu sekund.  
    >
    > e... juz mi sie nie chce ;)
    >
    > pisales, ze zwiekszenie mocy alternatora ma wplyw na czas
    > (do)ladowanai aku, bo laduje max pradem jaki daje (czyli alternator
    > pracuje na mocy max), wiec "zwiekszylem" alternator ~5x
    > Mial sie spalic bezpiecznik(miernik)...
    > Dalem ci link do przebiegow na oscyloskopie, to mowisz, ze nie taki
    > regulator i... odsylasz do opisu takiego samego  :)
    >
    > do 1:18 (jak latwo sie domyslic) prad byl zero, wtedy wlaczylem "+"
    > ladowania do aku samochodowego, a nie chcialo mi sie przeliczac czasu
    > (na wypadek gdybys np.  chcial zrzuty ekranu z filmu wraz z
    > czasem :) )
    >
    > Wymysliles sobie modele typu "aku to idealne zrudlo pradu  z
    > opornikiem 0.01oma, alternator to "czarna skrzynka", ktorej jesli na
    > wejscie (wzbudz.) damy +14V to na wyjsciu  w czasie zero mamy max
    > napiecie, jak damy 0, to od razu ono zanika..., tylko, proste
    > doswiadczenie z kondenstaorem i dioda wykazalo, ze nic takiego nie
    > wystepuje...
    >
    >
    > WS
    A moze nieprawde napisalem o tym zwiekszeniu mocy alternatora? Zrobiles bardzo
    pozyteczne doswiadczenie. Bylo sporo glosow ze po odpaleniu to trzy ampery plyna
    do akumulatora. Ciekawe gdzie podziali sie ich autorzy? I nagle sam sie
    pzrekonales że do 4 razy mniejszego akumulatora plynie duzo wiecej. Napisz
    prawde. Na jaki prad liczyles przed doswiadczeniem? Nie wymuslilem sobie ze
    akumulator jest zrodlem o bardzo malej rezystancji wewnetrznej. Policzylem i
    inaczej nie chce wyjsc. Sam mozesz to zrobic. Jka bedziesz mial zrodlo o
    mapieciu 10V i rezystancji wewnetrznej 1om, to jaki maksymalny prad bedziesz w
    stanie z tego zrodla pobrac? A ja to samo zrodlo bedzie mialo rezystancje
    wewnetrza 0,1 oma, to jaki bedzie maksymalny prad> A jak 0,01oma?

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: