  • Data: 2010-12-06 01:26:56
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
    Od: "Wojciech Smagowicz [ZIWK]" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-06 01:04, Filip KK pisze:

    > Chyba w bajeczkach. Albo w "auto świat". Gdyby w akumulatorach była
    > woda, zamarzałyby zimą.
    I tyle w temacie twojej CAŁKOWITEJ ignorancji...
    Jak przeczytasz jakikolwiek podręcznik fizyki - rozdział poświęcony
    akumulatorom, to możesz się dowiedzieć, że w elektrolitem jest WODNY
    roztwór kwasu siarkowego.

    Na płytach (poza innymi zjawiskami) w trakcie ładowania zachodzi proces
    elektrolizy, w wyniku czego powstają gazowe wodór i tlen...
    Z czego? - ano właśnie z wody, której podobno nie ma .. i braki tej wody
    należy uzupełniać wodą destylowaną.
    Kwas siarkowy też się ulatnia, ale w znacznie mniejszych ilościach i w
    tym można go pominąć...

    Zresztą woda jest też w chłodnicy każdego samochodu (wykluczam chłodzone
    powietrzem i olejem), jako podstawowy składnik płynu.

    > Kiedyś się pomyliłem z pokrętłem w prostowniku... I naładowałem
    > całkowicie rozładowany akumulator w 10 minut.. Nie wiedziałem, że daję
    > prąd o natężeniu ~100A !!! Akumulator się rozgrzał, że aż był gorący...
    A inny zapewne "spuchł" i leży w piwnicy jako lekcja, dlaczego przed
    ładowaniem akumulatora należy czytać instrukcję...

    --
    Wojciech Smagowicz