-
X-Received: by 10.49.127.177 with SMTP id nh17mr4853qeb.30.1383177009914; Wed, 30 Oct
2013 16:50:09 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.49.127.177 with SMTP id nh17mr4853qeb.30.1383177009914; Wed, 30 Oct
2013 16:50:09 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!y3no444843pbx.0!news-out.goo
gle.com!9ni2008qaf.0!nntp.google.com!i2no2001787qav.0!postnews.google.com!glegr
oupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Wed, 30 Oct 2013 16:50:09 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <l4rva4$cct$1@dont-email.me>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=31.174.245.225;
posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
NNTP-Posting-Host: 31.174.245.225
References: <52715e40$0$2182$65785112@news.neostrada.pl>
<l4rnh3$cv9$1@speranza.aioe.org>
<f...@g...com>
<52716a15$0$2147$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<l4rva4$cct$1@dont-email.me>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <b...@g...com>
Subject: Re: Problem techniczno-społeczny
From: k...@g...com
Injection-Date: Wed, 30 Oct 2013 23:50:09 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2509188
[ ukryj nagłówki ]W dniu środa, 30 października 2013 22:56:19 UTC+1 użytkownik Michał Baszyński
napisał:
> W dniu 2013-10-30 22:24, k...@g...com pisze:
>
> > To jeden ze skuteczniejszych środków gaśniczych.
>
>
>
> zgadza się
>
>
>
> > Ze względu na niebezpieczeństwo dla ludzi i zwierząt stosowany jest niezwykle
rzadko
>
> i tylko tam gdzie użycie tradycyjnych środków gaśniczych
>
>
>
> tu już trochę konfabulujesz - z rozkładu halonów powstają związki
>
> trujące, ale akurat najczęściej używane w gaśnicach Halony 1211 i 1301
>
> są uważane za na tyle bezpieczne, że używane są w gaśnicach na pokładach
>
> samolotów pasażerskich. A wytwarzanie halonów zabronione zostało przede
>
> wszystkim z uwagi na bardzo skuteczne niszczenie warstwy ozonowej w
>
> atmosferze. I halon nadal jest stosowany właśnie tam, gdzie
>
> najważniejsze jest jednak ugaszenie pożaru - czyli w samolotach,
>
> okrętach wojennych itp. A że nie jest już produkowany, więc prowadzone
>
> jest dokładne rozliczanie jego ilości w instalacjach, recykling i
>
> ponowne użycie.
>
>
>
> > Teraz raczej trudno takie ćwiczenie praktyczne przeprowadzić bo nie można kupić
gaśnic halonowych.
>
>
>
> da się, ale nie są dostępne oficjalnie dla zwykłego śmiertelnika (u
>
> nas..). Choć przy odrobinie szczęścia i znajomościach da się zapewne
>
> taką dorwać z demobilu lotniczego. Lub na ebayu :-)
>
> http://www.ebay.pl/itm/H3R-Fire-Extinguisher-A344T-A
ircraft-Halon-Fire-Ext-/300616009717?pt=LH_DefaultDo
main_123&hash=item45fe1c47f5
>
>
>
> > Kiedyś były dostępne w sklepach motoryzacyjnych. Blaszana puszka jak do
dezodorantu
>
> > i trochę inny niż w dezodorancie ten dinks do naciskania. Podobny do tego w
piankach do golenia.
>
>
>
> były, były, ale to było gdzieś tak w latach '80 ubiegłego wieku..
>
>
>
> --
>
> Pozdr.
>
> Michał
Z tego co mi wiadomo to halony bardzo skutecznie blokują spalanie. Wręcz
uniemożliwiają je. Życie komórek oparte jest na spalaniu katalitycznym. Halon jak
przedostanie się do komórki to wygasza w niej katalityczny piecyk. W takiej sytuacji
komórka umiera. Jak w człowieku umrze dostatecznie dużo komórek w tym samym czasie to
i człowiek odwala kitę. Nie lecialem palącym się samolotem ani nie płynąłem łodzią
podwodną. Podejrzewam ze jak użyje się w przypadku pożaru w takich obiektach halonu
,to do czasu wymiany powietrza trzeba oddychać innym powietrzem, a nie tym zmieszanym
z halonem. Kiedyś czytałam że zagrożeniem przy użyciu halonu nie są związki chemiczne
jakie się wytwarzają w czasie palenia i gaszenia a halon który nie przereagował.
Następne wpisy z tego wątku
- 31.10.13 06:39 Shrek
- 31.10.13 07:07 zgred
- 31.10.13 07:09 zgred
- 31.10.13 08:38 Krzysztof 45
- 31.10.13 09:27 Yogi\(n\)
- 31.10.13 10:21 Yogi\(n\)
- 31.10.13 10:29 WS
- 31.10.13 10:49 Andrzej Lawa
- 31.10.13 11:09 Jacek
- 31.10.13 12:27 michalek
- 31.10.13 12:45 Jacek Rudowski
- 31.10.13 18:51 Michał Baszyński
- 31.10.13 19:51 k...@g...com
- 01.11.13 11:53 uzytkownik
- 01.11.13 15:00 k...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
Najnowsze wątki
- 2024-12-18 Gdańsk => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-18 Warszawa => Helpdesk Specialist <=
- 2024-12-18 Katowice => Kierownik Działu Zarządzania Platformą Wirtualizacji i
- 2024-12-18 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-18 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-18 Kablówka z modułem CAM
- 2024-12-18 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-12-18 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2024-12-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-12-18 Lublin => Delphi Programmer <=
- 2024-12-18 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-18 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-12-18 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-18 Warszawa => Key Account Manager <=