eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProblem techniczno-społecznyRe: Problem techniczno-społeczny
  • X-Received: by 10.49.127.177 with SMTP id nh17mr4853qeb.30.1383177009914; Wed, 30 Oct
    2013 16:50:09 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.49.127.177 with SMTP id nh17mr4853qeb.30.1383177009914; Wed, 30 Oct
    2013 16:50:09 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!y3no444843pbx.0!news-out.goo
    gle.com!9ni2008qaf.0!nntp.google.com!i2no2001787qav.0!postnews.google.com!glegr
    oupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 30 Oct 2013 16:50:09 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <l4rva4$cct$1@dont-email.me>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=31.174.245.225;
    posting-account=8M0CvAkAAAB7M_iEIKzZJBrD5I452jG9
    NNTP-Posting-Host: 31.174.245.225
    References: <52715e40$0$2182$65785112@news.neostrada.pl>
    <l4rnh3$cv9$1@speranza.aioe.org>
    <f...@g...com>
    <52716a15$0$2147$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <l4rva4$cct$1@dont-email.me>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <b...@g...com>
    Subject: Re: Problem techniczno-społeczny
    From: k...@g...com
    Injection-Date: Wed, 30 Oct 2013 23:50:09 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2509188
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu środa, 30 października 2013 22:56:19 UTC+1 użytkownik Michał Baszyński
    napisał:
    > W dniu 2013-10-30 22:24, k...@g...com pisze:
    >
    > > To jeden ze skuteczniejszych środków gaśniczych.
    >
    >
    >
    > zgadza się
    >
    >
    >
    > > Ze względu na niebezpieczeństwo dla ludzi i zwierząt stosowany jest niezwykle
    rzadko
    >
    > i tylko tam gdzie użycie tradycyjnych środków gaśniczych
    >
    >
    >
    > tu już trochę konfabulujesz - z rozkładu halonów powstają związki
    >
    > trujące, ale akurat najczęściej używane w gaśnicach Halony 1211 i 1301
    >
    > są uważane za na tyle bezpieczne, że używane są w gaśnicach na pokładach
    >
    > samolotów pasażerskich. A wytwarzanie halonów zabronione zostało przede
    >
    > wszystkim z uwagi na bardzo skuteczne niszczenie warstwy ozonowej w
    >
    > atmosferze. I halon nadal jest stosowany właśnie tam, gdzie
    >
    > najważniejsze jest jednak ugaszenie pożaru - czyli w samolotach,
    >
    > okrętach wojennych itp. A że nie jest już produkowany, więc prowadzone
    >
    > jest dokładne rozliczanie jego ilości w instalacjach, recykling i
    >
    > ponowne użycie.
    >
    >
    >
    > > Teraz raczej trudno takie ćwiczenie praktyczne przeprowadzić bo nie można kupić
    gaśnic halonowych.
    >
    >
    >
    > da się, ale nie są dostępne oficjalnie dla zwykłego śmiertelnika (u
    >
    > nas..). Choć przy odrobinie szczęścia i znajomościach da się zapewne
    >
    > taką dorwać z demobilu lotniczego. Lub na ebayu :-)
    >
    > http://www.ebay.pl/itm/H3R-Fire-Extinguisher-A344T-A
    ircraft-Halon-Fire-Ext-/300616009717?pt=LH_DefaultDo
    main_123&hash=item45fe1c47f5
    >
    >
    >
    > > Kiedyś były dostępne w sklepach motoryzacyjnych. Blaszana puszka jak do
    dezodorantu
    >
    > > i trochę inny niż w dezodorancie ten dinks do naciskania. Podobny do tego w
    piankach do golenia.
    >
    >
    >
    > były, były, ale to było gdzieś tak w latach '80 ubiegłego wieku..
    >
    >
    >
    > --
    >
    > Pozdr.
    >
    > Michał

    Z tego co mi wiadomo to halony bardzo skutecznie blokują spalanie. Wręcz
    uniemożliwiają je. Życie komórek oparte jest na spalaniu katalitycznym. Halon jak
    przedostanie się do komórki to wygasza w niej katalityczny piecyk. W takiej sytuacji
    komórka umiera. Jak w człowieku umrze dostatecznie dużo komórek w tym samym czasie to
    i człowiek odwala kitę. Nie lecialem palącym się samolotem ani nie płynąłem łodzią
    podwodną. Podejrzewam ze jak użyje się w przypadku pożaru w takich obiektach halonu
    ,to do czasu wymiany powietrza trzeba oddychać innym powietrzem, a nie tym zmieszanym
    z halonem. Kiedyś czytałam że zagrożeniem przy użyciu halonu nie są związki chemiczne
    jakie się wytwarzają w czasie palenia i gaszenia a halon który nie przereagował.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: