  • Data: 2013-10-31 00:50:09
    Temat: Re: Problem techniczno-społeczny
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 30 października 2013 22:56:19 UTC+1 użytkownik Michał Baszyński
    napisał:

> [...]
    >
    > wszystkim z uwagi na bardzo skuteczne niszczenie warstwy ozonowej w
    >
    > atmosferze. I halon nadal jest stosowany właśnie tam, gdzie
    >
    > najważniejsze jest jednak ugaszenie pożaru - czyli w samolotach,
    >
    > okrętach wojennych itp. A że nie jest już produkowany, więc prowadzone
    >
    > jest dokładne rozliczanie jego ilości w instalacjach, recykling i
    >
    > ponowne użycie.

    > da się, ale nie są dostępne oficjalnie dla zwykłego śmiertelnika (u
    >
    > nas..). Choć przy odrobinie szczęścia i znajomościach da się zapewne
    >
    > taką dorwać z demobilu lotniczego. Lub na ebayu :-)

    ircraft-Halon-Fire-Ext-/300616009717?pt=LH_DefaultDo
    main_123&hash=item45fe1c47f5

    > były, były, ale to było gdzieś tak w latach '80 ubiegłego wieku..
    >

    > --
    >
    > Pozdr.
    >
    > Michał

    Z tego co mi wiadomo to halony bardzo skutecznie blokują spalanie. Wręcz
    uniemożliwiają je. Życie komórek oparte jest na spalaniu katalitycznym. Halon jak
    przedostanie się do komórki to wygasza w niej katalityczny piecyk. W takiej sytuacji
    komórka umiera. Jak w człowieku umrze dostatecznie dużo komórek w tym samym czasie to
    i człowiek odwala kitę. Nie lecialem palącym się samolotem ani nie płynąłem łodzią
    podwodną. Podejrzewam ze jak użyje się w przypadku pożaru w takich obiektach halonu
    ,to do czasu wymiany powietrza trzeba oddychać innym powietrzem, a nie tym zmieszanym
    z halonem. Kiedyś czytałam że zagrożeniem przy użyciu halonu nie są związki chemiczne
    jakie się wytwarzają w czasie palenia i gaszenia a halon który nie przereagował.