  • Data: 2013-10-31 07:09:09
    Temat: Re: Problem techniczno-społeczny
    Od: zgred <z...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-10-30 22:24, k...@g...com pisze:

    > Nie eliminuje tlenu tylko wchodzi w reakcję chemiczną z płomieniem. W jego
    obecności nic się nie może zapalić. Wystarczają pojedyncze cząsteczki halonu żeby nie
    dało się nic zapalić. To jeden ze skuteczniejszych środków gaśniczych. Ze względu na
    niebezpieczeństwo dla ludzi i zwierząt stosowany jest niezwykle rzadko i tylko tam
    gdzie użycie tradycyjnych środków gaśniczych mogło by spowodować duże straty, skarbce
    w muzeach, pomieszczenia z cennymi książkami i obrazami, dziełami sztuk. Jeśli jest
    taka instalacja zamontowana to zawsze w dostępnych miejscach umieszczone są
    indywidualne aparaty ucieczkowe dla ludzi. Czyli albo małe butle z powietrzem albo
    małe generatory tlenu. Czasami na amerykańskich filmach jak jest pożar to z sufitu
    wyskakują takie aparaty ucieczkowe. Jak od halonu zgaśnie silnik to akumulatora nie
    wystarczy na przedmuchanie. Sprawdziłem to w praktyce. Jedno psiknięcie we wlot
    powietrza do filtra. Takie psiknięcie jak dezodorantem pod pachę. Silnik odpalił na
    drugim
    akumulatorze po wyjęciu filtra powietrza i przedmuchaniu cylindrów sprężonym
    powietrzem. Przez chwilę po założeniu filtra powietrza jak silnik pracował, na
    wolnych obrotach się krztusił i wypadały mu zapłony. Gdzieś po 30 sekundach filtr się
    przedmuchał i było dobrze. Masakra. W życiu nie przypuszczałem że takie będą skutki.
    Teraz raczej trudno takie ćwiczenie praktyczne przeprowadzić bo nie można kupić
    gaśnic halonowych. Kiedyś były dostępne w sklepach motoryzacyjnych. Blaszana puszka
    jak do dezodorantu i trochę inny niż w dezodorancie ten dinks do naciskania. Podobny
    do tego w piankach do golenia.

    Tnx za obszerny wykład. Wiedzy nigdy dość.

    --
    Tnx. Zgred.