eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Poziom intelektualny TIR-owców.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 63

  • 31. Data: 2018-08-26 11:58:09
    Temat: Re: Poziom intelektualny TIR-owców.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.08.2018 o 11:40, nadir pisze:

    > Tylko, że jak stoję/wlekę się za TIRem na lewym pasie to nie wiem czy
    > przed nim jest kilometr korka czy kilometr wolnego pasa. Gdy na drodze
    > jest zakaz wyprzedzania przez ciężarówki, to ten TIR nie ma prawa być na
    > lewym pasie i wtedy sprawa jest jasna. Zgłoszenie online, czy też
    > nagranie z kamerki na Policję, i nawet gdy tylko jedno na dziesięć
    > takich zgłoszeń zakończy się mandatem dla kierowcy TIR-a, to się nagle
    > okaże, że można.

    Sądząc po tym jak działa zakaz na autostradach, to... niedziała.

    > Myślisz, że jak Niemczy doszli do tego, że u nich to działa?

    Jebali tych co szeryfują? I oduczyli? Niewykluczone zresztą, że tam po
    prostu nikt na szeryfowanie nie wpadł, dopóki ich nasi i litwini nie
    najechali.

    Nastomiast stawianie kolejnych znaków jeśli nie egzekwuje się już
    istniejących przepisów nie ma specjalnie sensu. Już i tak tego
    tałatajstwa nastawiali tyle, że nikt na nie uwagi nie zwraca. Przypomina
    się inicjatywa zmiany przepisów, żeby rowerzyści nosili kamizelki, bo to
    ma rozwiązać problem tego, że nie mają przepisowego oświetlenia. Nie
    trzeba być geniuszem, żeby zgadnąć, że jedynem efektem takiego pomysłu
    byłoby, że zamaist bez przepisowego oświetlenia jeżdziliby bez
    przepisowego oświetlenia i przepisowej kamizelki.

    Shrek


  • 32. Data: 2018-08-26 11:59:54
    Temat: Re: Poziom intelektualny TIR-owców.
    Od: l...@g...com

    Shrek
    Cały czas wszyscy pomstują, że Polacy nie chcą/nie potrafią, jeździć na suwak.
    Sytuacja w Warszawie może inna, bo to w końcu stolyca.


  • 33. Data: 2018-08-26 12:01:51
    Temat: Re: Poziom intelektualny TIR-owców.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-26 o 01:56, J.F. pisze:

    >> Osobówki pojechałyby jako pierwsze, a TIR-y za nimi. Tak to TIR-y
    >> blokują wszystkich innych i tworzy się korek.
    >> Powtarzam - w godzinach szczytu ponad 80% osobówek to lokalni kierowcy,
    >> którzy wracają z pracy do domów na osiedlach, czyli i tak dojadą do
    >> zjazdów i opuszczą odcinek tych 3km do zwężenia. Poprzez blokowanie
    >> zaczynają się przepychanki, bo kierowcy osobówek próbują się przedostać
    >> lewym pasem i pasem awaryjnym do zjazdów.
    >> Reasumując: debile z TIR-ów próbują się bronić przed korkiem, który jest
    >> spowodowany tym bronieniem się.
    > Z opisu mi wynika, ze korek sie bierze z tego zakorkowanego zjazdu.
    > A jesli tak, to tiry chcace jechac prosto powinny zjechac na lewy pas
    > i jechac, omijajac korek.

    Kolejny raz tłumaczę, że na zwężeniu i tuż przed tym zwężeniem korka nie
    ma - jest pusto, auta przejeżdżają tam płynnie. Korek się tworzy 3-4 km
    przed tym zwężeniem w miejscu gdzie są wjazdy i zjazdy na osiedla i
    gdzie idioci z TIR-ów blokują wszystkie pasy wraz z awaryjnym, aby nikt
    z osobówek ich nie wyprzedził ani lewym pasem ruchu ani pasem awaryjnym.
    Po prostu celowo blokują całą drogę. Sytuacja się klaruje tuż przez
    zwężeniem (kilkaset metrów przed nim), kiedy debile zobaczą, że na
    zwężeniu jest pusto. Dopiero wtedy zjeżdżają na prawy pas wypuszczając
    lewym pasem po kilka osobówek, które przyspieszają i przejeżdżają
    zwężenie jako pierwsze. Na tym odcinku gdzie tworzy się korek są 3
    zjazdy na osiedla i przecinają się bezkolizyjnie kierunki ruchu, ale ze
    względu na głupotę TIR-owców, lokalny ruch, który się przecina jest
    blokowany. Ten lokalny ruch w godzinach szczytu to ponad 80% samochodów
    na tym odcinku. Jak więc łatwo się domyślić w kierunku zwężenia dojeżdża
    już tylko 20% tych samochodów, które biorą udział w tym korku.
    Gdyby debile grzecznie jechali prawym pasem bez blokowania lewego pasa
    oraz pasa awaryjnego i dali się wyprzedzić to ruch odbywałby się płynnie
    bez zwalniania. Część osobówek wyprzedziłaby by ich lewym pasem, a
    później zjechała na prawo do zjazdów.
    Dochodzi do sytuacji takiej, że część osobówek, które chcą zjechać
    pozostaje zablokowane na lewym pasie ruchu, a debile nie chcą wpuścić na
    prawy pas, aby mogli dojechać do zjazdu. Pas awaryjny też jest
    zablokowany przez debili i też nie da się dojechać do zjazdu.

    > Topografia moze im nie sprzyjac, jesli odleglosc od swiatel do korka
    > jest taka, ze fala osobowek ich nie wyprzedzi.

    Z miejsca gdzie tworzy się korek nie widać zwężenia, ale na tym odcinku
    dochodzi ruch lokalny, który przecina tą trasę. Po prostu wjeżdżają
    wjazdem bezkolizyjnym, przejeżdżają od kilkuset metrów do 2 km maksimum
    i zjeżdżają jednym z 3 zjazdów. Ostatni zjazd na osiedla jest jakieś ok.
    2-3km przed zwężeniem i tam właśnie jedzie spora część samochodów, które
    są blokowane przez debili z TIR-ów.


    > Wtedy powinni na lewy pas zjechac jeszcze przed swiatlami.
    > I znow beda niesnaski, ze blokuja lewy pas, ze sie wyprzedzaja
    > kilometrami, ze nie zjezdzaja na prawy ... ale skoro jadą, to moze
    > mniejsze.

    Na światłach są 3 pasy ruchu i często są wszystkie zajmowane przez
    debili w TIR-ach, a prawie zawsze 2 są zajmowane. Tu też się tworzy
    korek, ale ok. 1,5-2km dalej jest stanowisko kontroli ITD to grzecznie
    zjeżdżają na prawy pas i tu korka nie ma choć właśnie w tym miejscu jest
    najwięcej samochodów lokalnych, bo są wjazdy z dróg poprzecznych, po
    czym jak tylko miną stanowisko ITD znów zaczyna się blokowanie lewego
    pasa ruchu oraz pasa awaryjnego.

    wygląda to tak:

    światła - 1,5-2km - zjazd do centrum i wjazdy na trasę dla lokalnego
    ruchu z centrum - stanowisko ITD - kilkaset metrów - tu zaczyna się
    blokowanie lewego pasa ruchu - pierwszy zjazd na osiedla - drugi zjazd -
    tu zaczyna się dodatkowe blokowanie pasa awaryjnego na odcinku ok.
    1-1,5km przed zjazdem - trzeci zjazd - ok. 2-3km - zwężenie
    Łącznie od świateł do zwężenia jest jakieś 6-7km.


  • 34. Data: 2018-08-26 12:39:26
    Temat: Re: Poziom intelektualny TIR-owców.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-26 o 11:40, nadir pisze:

    > Zgłoszenie online, czy też nagranie z kamerki na Policję, i nawet gdy
    > tylko jedno na dziesięć takich zgłoszeń zakończy się mandatem dla
    > kierowcy TIR-a, to się nagle okaże, że można.

    U nas się tak nie da, bo trzeba osobiście się pofatygować na komisariat,
    aby złożyć zawiadomienie.



  • 35. Data: 2018-08-26 13:54:42
    Temat: Re: Poziom intelektualny TIR-owców.
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-08-26 o 12:39, Uzytkownik pisze:

    > U nas się tak nie da, bo trzeba osobiście się pofatygować na komisariat,
    > aby złożyć zawiadomienie.

    No to sorry, jak ktoś woli spędzać czas permanentnie w korkach, niż raz
    czy dwa w komisariacie, to już nie moja wina.


  • 36. Data: 2018-08-26 14:04:25
    Temat: Re: Poziom intelektualny TIR-owców.
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-08-26 o 11:58, Shrek pisze:

    > Sądząc po tym jak działa zakaz na autostradach, to... niedziała.

    Ale to już nasza wina, bo narzekać każdy potrafi, ale jak trzeba coś
    zgłosić na Policję, a potem nie daj Boże zostać świadkiem, to się nie
    dziwmy, że to nie działa. Policja jest jaka jest, wszędzie też być nie
    mogą, ale technika dziś pomaga przyspieszyć niektóre sprawy.

    > Jebali tych co szeryfują? I oduczyli? Niewykluczone zresztą, że tam po
    > prostu nikt na szeryfowanie nie wpadł, dopóki ich nasi i litwini nie
    > najechali.

    Z tego co wiem, to Niemcy egzekwują swoje prawo, poza tym maja kupę
    pomocnych narzędzi do tego.

    > Nastomiast stawianie kolejnych znaków jeśli nie egzekwuje się już
    > istniejących przepisów nie ma specjalnie sensu. Już i tak tego
    > tałatajstwa nastawiali tyle, że nikt na nie uwagi nie zwraca.

    Tyle ile obecnie jest znaków u Niemców, szczególnie na autostradach, to
    u nas nie widziałem. Poszli nawet dalej, oprócz znaków stacjonarnych
    jest kupa tablic elektronicznych nad jezdnią, na których zmieniają się
    ograniczenia i zakazy w zależności od aktualnych potrzeb.


  • 37. Data: 2018-08-26 14:21:42
    Temat: Re: Poziom intelektualny TIR-owców.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Aug 2018 12:01:51 +0200, Uzytkownik napisał(a):
    > W dniu 2018-08-26 o 01:56, J.F. pisze:
    >> Z opisu mi wynika, ze korek sie bierze z tego zakorkowanego zjazdu.
    >> A jesli tak, to tiry chcace jechac prosto powinny zjechac na lewy pas
    >> i jechac, omijajac korek.
    >
    > Kolejny raz tłumaczę, że na zwężeniu i tuż przed tym zwężeniem korka nie
    > ma - jest pusto, auta przejeżdżają tam płynnie. Korek się tworzy 3-4 km

    Ale ja o zjezdzie pisze, nie o zwezeniu.

    > przed tym zwężeniem w miejscu gdzie są wjazdy i zjazdy na osiedla i

    Korek jesli dobrze rozumiem, tworzy sie na dlugo przed tym zjazdem.

    Teraz pytanie - na tym zjezdzie ruch stoi, bo gdzies z boku jest
    jeszcze inna przeszkoda, czy jest plynny, a korek sie bierze z
    zamieszania tuz przed zjazdem, gdy nagle wielu szybkich z lewego chce
    w prawo ?

    > gdzie idioci z TIR-ów blokują wszystkie pasy wraz z awaryjnym, aby nikt
    > z osobówek ich nie wyprzedził ani lewym pasem ruchu ani pasem awaryjnym.
    > Po prostu celowo blokują całą drogę. Sytuacja się klaruje tuż przez
    > zwężeniem (kilkaset metrów przed nim), kiedy debile zobaczą, że na
    > zwężeniu jest pusto.

    Ale to juz jest kawalek za tym zjazdem/wjazdem ?

    W tym miejscu juz nie powinno byc korka, skoro nic nie przeszkadza
    jechac dalej. Moze byc zageszczenie, ale z predkoscia rzedu 60.
    To juz nie powinno tak bardzo przeszkadzac, ze blokuja wyprzedzanie.

    > Dopiero wtedy zjeżdżają na prawy pas wypuszczając
    > lewym pasem po kilka osobówek, które przyspieszają i przejeżdżają
    > zwężenie jako pierwsze. Na tym odcinku gdzie tworzy się korek są 3
    > zjazdy na osiedla i przecinają się bezkolizyjnie kierunki ruchu, ale ze
    > względu na głupotę TIR-owców, lokalny ruch, który się przecina jest
    > blokowany. Ten lokalny ruch w godzinach szczytu to ponad 80% samochodów
    > na tym odcinku. Jak więc łatwo się domyślić w kierunku zwężenia dojeżdża
    > już tylko 20% tych samochodów, które biorą udział w tym korku.
    > Gdyby debile grzecznie jechali prawym pasem bez blokowania lewego pasa
    > oraz pasa awaryjnego i dali się wyprzedzić to ruch odbywałby się płynnie
    > bez zwalniania.

    Czyli jak rozumiem, to korek sie tak naprawde tworzy na trzecim z tych
    zjazdow, bo inaczej nie byloby sensu omijac go awaryjnym.

    Chcesz, zeby oni grzecznie jechali prawym pasem, wbili sie w ten korek
    przed trzecim zjazdem i stali patrzac, jak osobowki je omijaja ?
    Masz ich za debili czy co ? :-)

    > Część osobówek wyprzedziłaby by ich lewym pasem, a
    > później zjechała na prawo do zjazdów.

    Ryzykownie zajezdzajac droge, bo sie chcialo wyprzedzic jeszcze
    jednego tira :-)
    Ewentualnie ryzykownie wjezdzajac pod kola na wjezdzie - bo ktos tam
    chyba chce z osiedla w druga strone pojechac.

    > Dochodzi do sytuacji takiej, że część osobówek, które chcą zjechać
    > pozostaje zablokowane na lewym pasie ruchu, a debile nie chcą wpuścić na
    > prawy pas, aby mogli dojechać do zjazdu.

    A kto tu ma pierwszenstwo ? stac i czekac :-)
    I kto wtedy blokuje lewy pas, doskonale wiedzac, ze kolejka do zjazdu
    zaczyna sie znacznie wczesniej :-)

    Podtrzymuje, ze powinni sie wbic na lewy pas gdzies na poczatku i
    jechac te 70-90 az za trzeci wjazd.

    > Pas awaryjny też jest
    > zablokowany przez debili i też nie da się dojechać do zjazdu.

    A zjazd wolny, czy bedziesz uprawial zamek z kierowcami z prawego
    pasa?

    >> Topografia moze im nie sprzyjac, jesli odleglosc od swiatel do korka
    >> jest taka, ze fala osobowek ich nie wyprzedzi.
    >
    > Z miejsca gdzie tworzy się korek nie widać zwężenia, ale na tym odcinku
    > dochodzi ruch lokalny, który przecina tą trasę. Po prostu wjeżdżają
    > wjazdem bezkolizyjnym, przejeżdżają od kilkuset metrów do 2 km maksimum
    > i zjeżdżają jednym z 3 zjazdów. Ostatni zjazd na osiedla jest jakieś ok.
    > 2-3km przed zwężeniem i tam właśnie jedzie spora część samochodów, które
    > są blokowane przez debili z TIR-ów.

    I przed nm na prawym pasie czeka kolejka do tego zjazdu ?
    Czeka - w sensie: wiecej stoi niz jedzie, bo i na zjezdzie stoja ?

    Kup/pozycz CB, namow do jazdy lewym pasem.
    Albo napisz do zarzadcy, zeby tablice ustawil
    "jadacych do XXX prosimy o zajmowanie lewego pasa w godz 14-19"

    > Na światłach są 3 pasy ruchu i często są wszystkie zajmowane przez
    > debili w TIR-ach, a prawie zawsze 2 są zajmowane. Tu też się tworzy
    > korek, ale ok. 1,5-2km dalej jest stanowisko kontroli ITD to grzecznie
    > zjeżdżają na prawy pas i tu korka nie ma choć właśnie w tym miejscu jest
    > najwięcej samochodów lokalnych, bo są wjazdy z dróg poprzecznych, po
    > czym jak tylko miną stanowisko ITD znów zaczyna się blokowanie lewego
    > pasa ruchu oraz pasa awaryjnego.

    Czyli akurat topografia im sprzyja, skoro w tym miejscu nie spotykaja
    sie z kolejna fala osobowek na lewym pasie.

    Tylko zaraz ... to korek na prawym pasie siega az tutaj ?
    Czy tak sobie blokujac jada te 80 ?

    > wygląda to tak:
    >
    > światła - 1,5-2km - zjazd do centrum i wjazdy na trasę dla lokalnego
    > ruchu z centrum - stanowisko ITD - kilkaset metrów - tu zaczyna się
    > blokowanie lewego pasa ruchu - pierwszy zjazd na osiedla - drugi zjazd -
    > tu zaczyna się dodatkowe blokowanie pasa awaryjnego na odcinku ok.
    > 1-1,5km przed zjazdem - trzeci zjazd - ok. 2-3km - zwężenie
    > Łącznie od świateł do zwężenia jest jakieś 6-7km.

    J.


  • 38. Data: 2018-08-26 14:22:28
    Temat: Re: Poziom intelektualny TIR-owców.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.08.2018 o 14:04, nadir pisze:

    >> Sądząc po tym jak działa zakaz na autostradach, to... niedziała.
    >
    > Ale to już nasza wina, bo narzekać każdy potrafi, ale jak trzeba coś
    > zgłosić na Policję, a potem nie daj Boże zostać świadkiem, to się nie
    > dziwmy, że to nie działa. Policja jest jaka jest, wszędzie też być nie
    > mogą, ale technika dziś pomaga przyspieszyć niektóre sprawy.

    Wszędzie być nie mogą, ale większość autostrad a już wszystkie węzły są
    pod nadzorem kamer (a tam głównie się uprawie szeryfostwo). Więc może i
    nie wszędzie są, ale prawie wszytko mogą widzieć. Tylko mają to tak samo
    w dupie jak i tirmani, dopóki ktoś nie zarządzi akcji tir. Nie - nie
    kupuje tego, że obywatele mają robić robotę za policję, bo to w końcu
    obywatelom powinno zależeć a policja to ma w dupie, bo w sumie co im
    zależy. Pewnie właśnie dlatego w nieczech nei ma szeryfów, bo policja
    reaguje. I nie wmawiaj mi, że byli, tylko przestali szeryfować jak
    pojawiły się kamerki, bo nie uwierzę.

    >> Jebali tych co szeryfują? I oduczyli? Niewykluczone zresztą, że tam po
    >> prostu nikt na szeryfowanie nie wpadł, dopóki ich nasi i litwini nie
    >> najechali.
    >
    > Z tego co wiem, to Niemcy egzekwują swoje prawo, poza tym maja kupę
    > pomocnych narzędzi do tego.

    No właśnie - a u nas zamiast gezekwować prawo, wymyśla się nowe, niby
    lepsze, które tak samo nie będzie egzekwowane jak i poprzednie.

    >> Nastomiast stawianie kolejnych znaków jeśli nie egzekwuje się już
    >> istniejących przepisów nie ma specjalnie sensu. Już i tak tego
    >> tałatajstwa nastawiali tyle, że nikt na nie uwagi nie zwraca.
    >
    > Tyle ile obecnie jest znaków u Niemców, szczególnie na autostradach, to
    > u nas nie widziałem.

    to patrz:

    http://bi.gazeta.pl/im/6/10416/z10416946V,Las-znakow
    -na-Wislostradzie.jpg

    Shrek


  • 39. Data: 2018-08-26 14:25:51
    Temat: Re: Poziom intelektualny TIR-owców.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Aug 2018 11:40:15 +0200, nadir napisał(a):
    > W dniu 2018-08-26 o 11:32, Shrek pisze:
    >> I jesteś pewny, że to konsekwencja znaku? Bo jakoś u nas też stoją a nie
    >> wystarczają. BTW - znak tak naprawdę nie jest konieczny, żeby ścigać za
    >> szeryfowanie.
    >>
    >>> Wystarczy wprowadzić zakaz i go egzekwować.
    >>
    >> Wystarczy egzekwować. Nawet znak nie jest konieczny.
    >
    > Tylko, że jak stoję/wlekę się za TIRem na lewym pasie to nie wiem czy
    > przed nim jest kilometr korka czy kilometr wolnego pasa. Gdy na drodze
    > jest zakaz wyprzedzania przez ciężarówki, to ten TIR nie ma prawa być na
    > lewym pasie i wtedy sprawa jest jasna.

    Nie, nie wolno mu tylko wyprzedzac :-)

    No ale skoro nie wyprzedza, to powinien jechac prawym ... chyba ze
    omija :-)

    > Myślisz, że jak Niemczy doszli do tego, że u nich to działa?

    Przepis ?
    Choc akurat inne nacje jezdza na zamek bez przepisu.

    A my nie, my za glupi widac. Albo za kulturalni. Albo zbyt tchorzliwi.

    J.


  • 40. Data: 2018-08-26 15:39:11
    Temat: Re: Poziom intelektualny TIR-owców.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jestes w stanie napisac ktore znaki na zdjeciu sa zbedne?

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: