    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Poziom intelektualny TIR-owców.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <5b827a9a$0$682$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sun, 26 Aug 2018 14:21:42 +0200

    Dnia Sun, 26 Aug 2018 12:01:51 +0200, Uzytkownik napisał(a):

    > Kolejny raz tłumaczę, że na zwężeniu i tuż przed tym zwężeniem korka nie
    > ma - jest pusto, auta przejeżdżają tam płynnie. Korek się tworzy 3-4 km

    Ale ja o zjezdzie pisze, nie o zwezeniu.

    > przed tym zwężeniem w miejscu gdzie są wjazdy i zjazdy na osiedla i

    Korek jesli dobrze rozumiem, tworzy sie na dlugo przed tym zjazdem.

    Teraz pytanie - na tym zjezdzie ruch stoi, bo gdzies z boku jest
    jeszcze inna przeszkoda, czy jest plynny, a korek sie bierze z
    zamieszania tuz przed zjazdem, gdy nagle wielu szybkich z lewego chce
    w prawo ?

    > gdzie idioci z TIR-ów blokują wszystkie pasy wraz z awaryjnym, aby nikt
    > z osobówek ich nie wyprzedził ani lewym pasem ruchu ani pasem awaryjnym.
    > Po prostu celowo blokują całą drogę. Sytuacja się klaruje tuż przez
    > zwężeniem (kilkaset metrów przed nim), kiedy debile zobaczą, że na
    > zwężeniu jest pusto.

    Ale to juz jest kawalek za tym zjazdem/wjazdem ?

    W tym miejscu juz nie powinno byc korka, skoro nic nie przeszkadza
    jechac dalej. Moze byc zageszczenie, ale z predkoscia rzedu 60.
    To juz nie powinno tak bardzo przeszkadzac, ze blokuja wyprzedzanie.

> [...]
    > zwężenie jako pierwsze. Na tym odcinku gdzie tworzy się korek są 3
    > zjazdy na osiedla i przecinają się bezkolizyjnie kierunki ruchu, ale ze
    > względu na głupotę TIR-owców, lokalny ruch, który się przecina jest
    > blokowany. Ten lokalny ruch w godzinach szczytu to ponad 80% samochodów
    > na tym odcinku. Jak więc łatwo się domyślić w kierunku zwężenia dojeżdża
    > już tylko 20% tych samochodów, które biorą udział w tym korku.
    > Gdyby debile grzecznie jechali prawym pasem bez blokowania lewego pasa
    > oraz pasa awaryjnego i dali się wyprzedzić to ruch odbywałby się płynnie

    Czyli jak rozumiem, to korek sie tak naprawde tworzy na trzecim z tych
    zjazdow, bo inaczej nie byloby sensu omijac go awaryjnym.

    Chcesz, zeby oni grzecznie jechali prawym pasem, wbili sie w ten korek
    przed trzecim zjazdem i stali patrzac, jak osobowki je omijaja ?
    Masz ich za debili czy co ? :-)

    > Część osobówek wyprzedziłaby by ich lewym pasem, a
    > później zjechała na prawo do zjazdów.

    Ryzykownie zajezdzajac droge, bo sie chcialo wyprzedzic jeszcze
    jednego tira :-)
    Ewentualnie ryzykownie wjezdzajac pod kola na wjezdzie - bo ktos tam
    chyba chce z osiedla w druga strone pojechac.

    > Dochodzi do sytuacji takiej, że część osobówek, które chcą zjechać
    > pozostaje zablokowane na lewym pasie ruchu, a debile nie chcą wpuścić na
    > prawy pas, aby mogli dojechać do zjazdu.

    A kto tu ma pierwszenstwo ? stac i czekac :-)
    I kto wtedy blokuje lewy pas, doskonale wiedzac, ze kolejka do zjazdu
    zaczyna sie znacznie wczesniej :-)

    Podtrzymuje, ze powinni sie wbic na lewy pas gdzies na poczatku i
    jechac te 70-90 az za trzeci wjazd.

    > Pas awaryjny też jest
    > zablokowany przez debili i też nie da się dojechać do zjazdu.

    A zjazd wolny, czy bedziesz uprawial zamek z kierowcami z prawego
    pasa?

    > Z miejsca gdzie tworzy się korek nie widać zwężenia, ale na tym odcinku
    > dochodzi ruch lokalny, który przecina tą trasę. Po prostu wjeżdżają
    > wjazdem bezkolizyjnym, przejeżdżają od kilkuset metrów do 2 km maksimum
    > i zjeżdżają jednym z 3 zjazdów. Ostatni zjazd na osiedla jest jakieś ok.
    > 2-3km przed zwężeniem i tam właśnie jedzie spora część samochodów, które
    > są blokowane przez debili z TIR-ów.

    I przed nm na prawym pasie czeka kolejka do tego zjazdu ?
    Czeka - w sensie: wiecej stoi niz jedzie, bo i na zjezdzie stoja ?

    Kup/pozycz CB, namow do jazdy lewym pasem.
    Albo napisz do zarzadcy, zeby tablice ustawil
    "jadacych do XXX prosimy o zajmowanie lewego pasa w godz 14-19"

    > Na światłach są 3 pasy ruchu i często są wszystkie zajmowane przez
    > debili w TIR-ach, a prawie zawsze 2 są zajmowane. Tu też się tworzy
    > korek, ale ok. 1,5-2km dalej jest stanowisko kontroli ITD to grzecznie
    > zjeżdżają na prawy pas i tu korka nie ma choć właśnie w tym miejscu jest
    > najwięcej samochodów lokalnych, bo są wjazdy z dróg poprzecznych, po
    > czym jak tylko miną stanowisko ITD znów zaczyna się blokowanie lewego
    > pasa ruchu oraz pasa awaryjnego.

    Czyli akurat topografia im sprzyja, skoro w tym miejscu nie spotykaja
    sie z kolejna fala osobowek na lewym pasie.

    Tylko zaraz ... to korek na prawym pasie siega az tutaj ?
    Czy tak sobie blokujac jada te 80 ?

    J.