  • 21. Data: 2018-08-26 00:19:14
    Temat: Re: Poziom intelektualny TIR-owców.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-25 o 23:50, J.F. pisze:

    > Watpie.
    > Raczej niektorzy jechali by szybko, a oni stali dlugo.
    > Wiec sie bronia :-)

    Osobówki pojechałyby jako pierwsze, a TIR-y za nimi. Tak to TIR-y
    blokują wszystkich innych i tworzy się korek.
    Powtarzam - w godzinach szczytu ponad 80% osobówek to lokalni kierowcy,
    którzy wracają z pracy do domów na osiedlach, czyli i tak dojadą do
    zjazdów i opuszczą odcinek tych 3km do zwężenia. Poprzez blokowanie
    zaczynają się przepychanki, bo kierowcy osobówek próbują się przedostać
    lewym pasem i pasem awaryjnym do zjazdów.
    Reasumując: debile z TIR-ów próbują się bronić przed korkiem, który jest
    spowodowany tym bronieniem się.

    > Jak tak sobie wszyscy jada, to i te tiry jada ze 60km/h, wiec na co
    > narzekasz ?

    Na to, że przyblokowane osobówki TIR-em na lewym pasie próbują się
    przedostać na prawy pas do zjazdu. Przez to zwalniają, a debile na
    prawym zamiast wpuścić to blokują. Cały korek zaczyna zwalniać i zaczyna
    się szarpanina.
    Gdyby debile nie blokowali lewego pasa to większość osobówek
    wyprzedziłaby TIR-y i udała się do zjazdów, część z nich pojechałaby do
    zwężenia, a debile z TIR-ów jadąc za nimi mieliby wolną drogę, którą
    pokonaliby bez zatrzymywania.

    > Niech sie stara. Ale nie zapomnij mu przypomniec, ze oni łamią Prawo
    > :-)

    Gdyby łamali Prawo i Sprawiedliwość :)

  • 22. Data: 2018-08-26 01:44:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 Aug 2018 23:48:17 +0200, nadir napisał(a):
> [...]

    To nie jest jazda na zamek - zalozenia inne :-)

    > A ilu z tych co tak jeżdżą na zamek, to słoiki?;)

    Akurat duza ilosc obcych sprzyja zamkowi, bo obcy nie wiedza, ze tam
    jest zwezenie, wiec nie ustawiaja sie wczesniej w kolejce na "dobrym"
    pasie.

    Ale "słoiki" to chyba wiedza, skoro czesto jezdza ...

    J.

  • 23. Data: 2018-08-26 01:56:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Aug 2018 00:19:14 +0200, Uzytkownik napisał(a):

> [...]
    > lewym pasem i pasem awaryjnym do zjazdów.
    > Reasumując: debile z TIR-ów próbują się bronić przed korkiem, który jest

    Z opisu mi wynika, ze korek sie bierze z tego zakorkowanego zjazdu.
    A jesli tak, to tiry chcace jechac prosto powinny zjechac na lewy pas
    i jechac, omijajac korek.

    Topografia moze im nie sprzyjac, jesli odleglosc od swiatel do korka
    jest taka, ze fala osobowek ich nie wyprzedzi.
    Wtedy powinni na lewy pas zjechac jeszcze przed swiatlami.
    I znow beda niesnaski, ze blokuja lewy pas, ze sie wyprzedzaja
    kilometrami, ze nie zjezdzaja na prawy ... ale skoro jadą, to moze
    mniejsze.

    > Gdyby łamali Prawo i Sprawiedliwość :)

    O Sprawiedliwosci tez cos mozesz wspomniec :-)

    J.

  • 24. Data: 2018-08-26 01:59:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 25 Aug 2018 23:55:14 +0200, nadir napisał(a):
    > Wystarczy wprowadzić, tak jak w Niemczech, zakaz wyprzedzania przez
    > samochody ciężarowe gdy są tylko dwa pasy.

    A jest tam taki zakaz ?

    > Tam co drugi TIR-owiec, to
    > Polak i potrafią stać na prawym pasie w kilkukilometrowych korkach a w
    > tym czasie lewy pas cały jest czas drożny. Ledwo przekroczą Odrę, to im
    > odpierdala.

    Hm, moje doswiadczenie mowi, ze jak jest korek, to wszystkie pasy
    zajete sa.

    A tirmani o dziwo potrafia sie wykazac rozsadkiem i zamiast "na zamek"
    wpuscic jedna osobowke, to wpuszczaja dwie ...

    J.

  • 25. Data: 2018-08-26 07:44:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.08.2018 o 23:48, nadir pisze:

    > A ilu z tych co tak jeżdżą na zamek, to słoiki?;)

    Po rejestracjach sądząc mniejszość (słoiki mają rejestracje
    "zagraniczne", bo OC tańsze, chyba że służbówka). Zresztą, co za różnica?

    Shrek

  • 26. Data: 2018-08-26 07:45:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.08.2018 o 23:55, nadir pisze:
    > Wystarczy wprowadzić, tak jak w Niemczech, zakaz wyprzedzania przez
    > samochody ciężarowe gdy są tylko dwa pasy.

    NIe wystarczy, bo TIRmani mają to w d4.

    Shrek

  • 27. Data: 2018-08-26 11:21:46
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-08-26 o 01:59, J.F. pisze:

    > A jest tam taki zakaz ?

    Na tych drogach, którymi się ostatnio poruszałem był.

    > Hm, moje doswiadczenie mowi, ze jak jest korek, to wszystkie pasy
    > zajete sa.

    A to już zależy od przyczyny i miejsca zakorkowania, gdy powodem korka
    jest zjazd z autostrady, to na prawym pasie niech sobie jest korek, ale
    lewy przecież można zostawić wolny i puścić tych co jadą prosto. No ale
    trafi się cep, co wie lepiej i już kilometr czy da przed zjazdem
    zablokuje lewy pas, a potem za nim tworzy się już sznur na wszystkich
    pasach.

    > A tirmani o dziwo potrafia sie wykazac rozsadkiem i zamiast "na zamek"
    > wpuscic jedna osobowke, to wpuszczaja dwie ...

    Ale jakoś brakuje im rozsądku i nie potrafią utrzymać przerwy między
    sobą jak jadą w sznurze.

  • 28. Data: 2018-08-26 11:24:07
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-08-26 o 07:45, Shrek pisze:

    > NIe wystarczy, bo TIRmani mają to w d4.

    No w Niemczech jakoś wystarcza, a to są ci sami kierowcy.
    Wystarczy wprowadzić zakaz i go egzekwować.

  • 29. Data: 2018-08-26 11:32:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.08.2018 o 11:24, nadir pisze:

    > No w Niemczech jakoś wystarcza, a to są ci sami kierowcy.

    I jesteś pewny, że to konsekwencja znaku? Bo jakoś u nas też stoją a nie
    wystarczają. BTW - znak tak naprawdę nie jest konieczny, żeby ścigać za
    szeryfowanie.

    > Wystarczy wprowadzić zakaz i go egzekwować.

    Wystarczy egzekwować. Nawet znak nie jest konieczny.

    Shrek

  • 30. Data: 2018-08-26 11:40:15
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-08-26 o 11:32, Shrek pisze:

> [...]
    > szeryfowanie.

    > Wystarczy egzekwować. Nawet znak nie jest konieczny.

    Tylko, że jak stoję/wlekę się za TIRem na lewym pasie to nie wiem czy
    przed nim jest kilometr korka czy kilometr wolnego pasa. Gdy na drodze
    jest zakaz wyprzedzania przez ciężarówki, to ten TIR nie ma prawa być na
    lewym pasie i wtedy sprawa jest jasna. Zgłoszenie online, czy też
    nagranie z kamerki na Policję, i nawet gdy tylko jedno na dziesięć
    takich zgłoszeń zakończy się mandatem dla kierowcy TIR-a, to się nagle
    okaże, że można.
    Myślisz, że jak Niemczy doszli do tego, że u nich to działa?