eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Poziom intelektualny TIR-owców.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 63

  • 41. Data: 2018-08-26 15:47:03
    Temat: Re: Poziom intelektualny TIR-owców.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.08.2018 o 15:39, Zenek Kapelinder pisze:
    > Jestes w stanie napisac ktore znaki na zdjeciu sa zbedne?

    Wszystkie powtórzenia w ramach "węzła". A pierwszego kulsona, który
    stanie tam z suszarką i będzie mierzył 70@50 wysłać do wypastowania
    wszystkich butów służbowych w garnizonie stołecznym.

    Shrek


  • 42. Data: 2018-08-26 15:53:45
    Temat: Re: Poziom intelektualny TIR-owców.
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-08-26 o 14:25, J.F. pisze:

    > Nie, nie wolno mu tylko wyprzedzac :-)

    No tylko jak on się na tym lewym pasie znalazł?

    > No ale skoro nie wyprzedza, to powinien jechac prawym ... chyba ze
    > omija :-)

    Jeżeli jadą dwa cymbały obok siebie, to nie jest omijanie.

    > Przepis ?

    No pewnie, że przepis, ale przede wszystkim jego egzekwowanie.

    > Choc akurat inne nacje jezdza na zamek bez przepisu.

    Nie znam przepisów innych/wszystkich nacji, to nie wiem.

    > A my nie, my za glupi widac. Albo za kulturalni. Albo zbyt tchorzliwi.

    Z kulturą i tchórzostwem, to akurat ma niewiele wspólnego, więc
    pozostaje bramka nr 3.


  • 43. Data: 2018-08-26 15:56:27
    Temat: Re: Poziom intelektualny TIR-owców.
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-08-26 o 14:22, Shrek pisze:

    > to patrz:
    >
    > http://bi.gazeta.pl/im/6/10416/z10416946V,Las-znakow
    -na-Wislostradzie.jpg

    Też widuję takie i lepsze kwiatki, ale w Niemczech też ich nie brak.
    Tyle tylko, że ja akurat piszę o autostradach i tu oni nas już
    prześcignęli. Nawet nie wiem kiedy, bo ostatnio coraz rzadziej się tam
    zapuszczam.


  • 44. Data: 2018-08-26 16:05:31
    Temat: Re: Poziom intelektualny TIR-owców.
    Od: Uncle Pete <4...@g...com>

    On 8/26/2018 12:39 PM, Uzytkownik wrote:
    > W dniu 2018-08-26 o 11:40, nadir pisze:
    >
    >> Zgłoszenie online, czy też nagranie z kamerki na Policję, i nawet gdy
    >> tylko jedno na dziesięć takich zgłoszeń zakończy się mandatem dla
    >> kierowcy TIR-a, to się nagle okaże, że można.
    >
    > U nas się tak nie da, bo trzeba osobiście się pofatygować na komisariat,
    > aby złożyć zawiadomienie.

    Nie trzeba. Można zgłosić emailowo. Sam tak kiedyś zrobiłem.


  • 45. Data: 2018-08-26 16:06:05
    Temat: Re: Poziom intelektualny TIR-owców.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-26 o 14:21, J.F. pisze:

    > Korek jesli dobrze rozumiem, tworzy sie na dlugo przed tym zjazdem.

    Tworzy się tak ok. 1-1,5km przed ostatnim zjazdem, na odcinku, gdzie
    osobówki mogą spokojnie wyprzedzić TIR-y i zjechać do tego zjazdu.
    TIR-owcy blokują tu obydwa pasy ruchu + pas awaryjny, uniemożliwiając
    lokalnym kierowcom na sprawny dojazd do zjazdu i opuszczenie drogi
    ekspresowej.

    > Teraz pytanie - na tym zjezdzie ruch stoi, bo gdzies z boku jest
    > jeszcze inna przeszkoda, czy jest plynny, a korek sie bierze z
    > zamieszania tuz przed zjazdem, gdy nagle wielu szybkich z lewego chce
    > w prawo ?

    Z boku nie ma żadnych innych przeszkód. Ruch TIR-ów zaczyna zwalniać, bo
    spora część kierowców osobówek jest przyblokowana TIR-ami na lewym pasie
    i nie mają możliwości wyprzedzić i zjechać zjazdem. Nie mogą też
    dojechać do zjazdu pasem awaryjnym. Przed samym zjazdem osobówki próbują
    się przedrzeć z lewego pasa poprzez pas prawy do zjazdu. Ruch się
    spowalnia i robi się totalna zadyma. Przy większej prędkości odstępy
    samochodami pozwalają na przedarcie się osobówek do zjazdów, ale po
    zablokowaniu cały ruch się spowalnia i odstępy maleją co uniemożliwia
    przedarcie się osobówkom do zjazdu.

    >> gdzie idioci z TIR-ów blokują wszystkie pasy wraz z awaryjnym, aby nikt
    >> z osobówek ich nie wyprzedził ani lewym pasem ruchu ani pasem awaryjnym.
    >> Po prostu celowo blokują całą drogę. Sytuacja się klaruje tuż przez
    >> zwężeniem (kilkaset metrów przed nim), kiedy debile zobaczą, że na
    >> zwężeniu jest pusto.
    > Ale to juz jest kawalek za tym zjazdem/wjazdem ?

    Dokładnie tak.

    > W tym miejscu juz nie powinno byc korka, skoro nic nie przeszkadza
    > jechac dalej. Moze byc zageszczenie, ale z predkoscia rzedu 60.
    > To juz nie powinno tak bardzo przeszkadzac, ze blokuja wyprzedzanie.

    I tak właśnie się dzieje w tym miejscu.
    Ale te 2-3 km przed tym zwężeniem, jeszcze przed ostatnim zjazdem ruch
    się całkowicie blokuje i zatrzymuje. Kierowcy się zatrzymują i ruszają
    do przodu po pół metra czy metr.

    > Czyli jak rozumiem, to korek sie tak naprawde tworzy na trzecim z tych
    > zjazdow, bo inaczej nie byloby sensu omijac go awaryjnym.

    Dokładnie. A wszystko dzieje się dlatego, że TIR-owcy blokują wszystkie
    pasy ruchu włącznie z pasem awaryjnym, którym lokalni kierowcy próbują
    się przedostać do zjazdu.

    > Chcesz, zeby oni grzecznie jechali prawym pasem, wbili sie w ten korek
    > przed trzecim zjazdem i stali patrzac, jak osobowki je omijaja ?
    > Masz ich za debili czy co ? :-)

    Jaki korek przed trzecim zjazdem? Ten korek powstaje tylko i wyłącznie
    wtedy, kiedy debile zaczynają blokować wszystkie pasy ruchu włącznie z
    pasem awaryjnym.
    Kiedy tylko zmusi się debili do odblokowania lewego pasa ruchu oraz pasa
    awaryjnego to momentalnie korek się rozładowuje i pozostaje tam tylko
    ruch tranzytowy, który jedzie dalej do zwężenia i przejeżdża zwężenie
    bez najmniejszego problemu z maksymalną, dozwoloną prędkością.


    >> Część osobówek wyprzedziłaby by ich lewym pasem, a
    >> później zjechała na prawo do zjazdów.
    > Ryzykownie zajezdzajac droge, bo sie chcialo wyprzedzic jeszcze
    > jednego tira :-)
    > Ewentualnie ryzykownie wjezdzajac pod kola na wjezdzie - bo ktos tam
    > chyba chce z osiedla w druga strone pojechac.

    Nie ma tam wjazdu z osiedla i nikt nie chce się z osiedla wbijać. To
    jest trasa szybkiego ruchu i nie ma tam ani jednego skrzyżowania dróg.
    Wbijanie jest na drugim pasie ruchu w przeciwnym kierunku. Jadąc z
    osiedla trzeba przejechać mostem ponad tą trasą i włączyć bezpiecznie
    pasem rozbiegowym.

    >> Dochodzi do sytuacji takiej, że część osobówek, które chcą zjechać
    >> pozostaje zablokowane na lewym pasie ruchu, a debile nie chcą wpuścić na
    >> prawy pas, aby mogli dojechać do zjazdu.
    > A kto tu ma pierwszenstwo ? stac i czekac :-)

    Nikt nie musi stać i czekać. Osobówki wbijają się pomiędzy ciężarówki,
    aby za moment zjechać na bezpieczny pas zjazdowy w prawo.
    Debile z TIR-ów myślą, że osobówki się wciskają przed zwężeniem i
    zaczyna się blokowanie tych osobówek na lewym pasie. Zaraz znajduje się
    jakiś debil TIR-em na lewym pasie, a inny debil na prawym blokuje pas
    awaryjny jak tylko zobaczy, że ktoś zjeżdża na ten pas, myśląc, że chce
    go wykolegować tym pasem i wyprzedzić.

    > I kto wtedy blokuje lewy pas, doskonale wiedzac, ze kolejka do zjazdu
    > zaczyna sie znacznie wczesniej :-)
    >
    > Podtrzymuje, ze powinni sie wbic na lewy pas gdzies na poczatku i
    > jechac te 70-90 az za trzeci wjazd.

    Gdyby debile nie blokowali lewego pasa to część osobówek przeskoczyłaby
    do zjazdu bez spowalniania TIR-ów. I dokładnie tak to wygląda, póki nie
    znajdą się debile samozwańczy regulatorzy ruchu.

    >> Pas awaryjny też jest
    >> zablokowany przez debili i też nie da się dojechać do zjazdu.
    > A zjazd wolny, czy bedziesz uprawial zamek z kierowcami z prawego
    > pasa?

    Jeżeli TIR-owcy nie jadą zderzak w zderzak to naprawdę nie ma tam
    najmniejszego problemu. Wszyscy jadą z prędkością ok. 80km/h i pojazdy
    się przetasowują bez najmniejszego problemu.

    >>> Topografia moze im nie sprzyjac, jesli odleglosc od swiatel do korka
    >>> jest taka, ze fala osobowek ich nie wyprzedzi.
    >> Z miejsca gdzie tworzy się korek nie widać zwężenia, ale na tym odcinku
    >> dochodzi ruch lokalny, który przecina tą trasę. Po prostu wjeżdżają
    >> wjazdem bezkolizyjnym, przejeżdżają od kilkuset metrów do 2 km maksimum
    >> i zjeżdżają jednym z 3 zjazdów. Ostatni zjazd na osiedla jest jakieś ok.
    >> 2-3km przed zwężeniem i tam właśnie jedzie spora część samochodów, które
    >> są blokowane przez debili z TIR-ów.
    > I przed nm na prawym pasie czeka kolejka do tego zjazdu ?
    > Czeka - w sensie: wiecej stoi niz jedzie, bo i na zjezdzie stoja ?

    Zjazd ma oddzielny, dość długi pas ruchu, który jest  przedłużeniem pasa
    awaryjnego. Wjazd z prędkością nawet 110-120km/h, a nawet więcej nie
    sprawia problemu, bo jest na tyle długi, że można na nim wyhamować zanim
    się wjedzie z tego pasa zjazdowego na pętle wiodącą na most. Natomiast
    pas awaryjny aż do tego zjazdu ma długość 2-3km.

    > Kup/pozycz CB, namow do jazdy lewym pasem.
    > Albo napisz do zarzadcy, zeby tablice ustawil
    > "jadacych do XXX prosimy o zajmowanie lewego pasa w godz 14-19"

    Jest to jakieś rozwiązanie i chyba całkiem mądre, żeby ruch tranzytowy
    odbywał się lewym pasem, a ruch lokalny prawym, bo na tej drodze nie ma
    możliwości skrętu w lewo. Pasy w przeciwnych kierunkach oddzielone są
    pasem zieleni. Za ostatnim zjazdem trzeba by było znów zmusić TIR-owców
    do powrotu na prawy pas ruchu i postawić dla nich zakaz wyprzedzania.
    Chyba wystarczyłoby, aby przed tym zjazdem prawy pas wymalować do skrętu
    w prawo. Wtedy jadący prosto zajmowaliby lewy pas ruchu. Zaraz za
    zjazdem zrobić strzałki kierujące na prawy pas i lewy pas kończący się,
    a następnie dwa pasy ruchu z zakazem wyprzedzania lewym pasem przez
    ciężarówki.

    >> Na światłach są 3 pasy ruchu i często są wszystkie zajmowane przez
    >> debili w TIR-ach, a prawie zawsze 2 są zajmowane. Tu też się tworzy
    >> korek, ale ok. 1,5-2km dalej jest stanowisko kontroli ITD to grzecznie
    >> zjeżdżają na prawy pas i tu korka nie ma choć właśnie w tym miejscu jest
    >> najwięcej samochodów lokalnych, bo są wjazdy z dróg poprzecznych, po
    >> czym jak tylko miną stanowisko ITD znów zaczyna się blokowanie lewego
    >> pasa ruchu oraz pasa awaryjnego.
    > Czyli akurat topografia im sprzyja, skoro w tym miejscu nie spotykaja
    > sie z kolejna fala osobowek na lewym pasie.
    >
    > Tylko zaraz ... to korek na prawym pasie siega az tutaj ?
    > Czy tak sobie blokujac jada te 80 ?

    Blokując się wzajemnie jadą z 60-70km/h. Po czym jak zobaczą, że
    zwężenie jest puste to TIR-y na prawym zwalniają, aby wpuścić z powrotem
    te TIR-y z lewego pasa przed siebie
    Śmiesznie to wygląda. Kiedyś nawet zatrzymałem się tam, aby poobserwować
    to głupie zachowanie jak falami nadjeżdżały grupy kolejnych aut, które
    się wzajemnie blokowały, a na czele TIR-y blokujące.


  • 46. Data: 2018-08-26 17:11:56
    Temat: Re: Poziom intelektualny TIR-owców.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dasz podstawe prawna ze mozna tak jak bys robil.


  • 47. Data: 2018-08-26 18:14:04
    Temat: Re: Poziom intelektualny TIR-owców.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.08.2018 o 17:11, Zenek Kapelinder pisze:
    > Dasz podstawe prawna ze mozna tak jak bys robil.

    Daj podstawę, że nie można. Policja ma służyć społeczeństwu, od tego
    jest. Jeśli trzeba bez sensu stawiać znaki, tylko po to żeby bronić
    społeczeństwo przed policją, to znaczy, że coś poszło fundamentalnie nie
    tak. Na szczęście to akurat stosunkowo łatwo naprawić, gdyż policja jest
    strukturą wysoce hierarchiczną i wystarczy po prostu wydać "zalecenie".
    A następnie rozliczać z tej realizacji komendantów.

    BTW - udało się to w postsowieckiej Gruzji, więc niech nikt mi nie mówi,
    że się nie da bo Polacy są na to za głupi. Nie są.

    BTW 2. Jak już jesteś taki skrupulatny, to takie ustawienie znakow
    problemu nie rozwiązuje, bo jest 70-50-70-50-70-50-70 itd (na obszarze
    skrzyżowań jest tyle co w zabudowanym, podniesienie jest za skrzyżowaniem).

    Shrek


  • 48. Data: 2018-08-26 18:18:47
    Temat: Re: Poziom intelektualny TIR-owców.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.08.2018 o 15:56, nadir pisze:

    >> http://bi.gazeta.pl/im/6/10416/z10416946V,Las-znakow
    -na-Wislostradzie.jpg
    >
    > Też widuję takie i lepsze kwiatki, ale w Niemczech też ich nie brak.
    > Tyle tylko, że ja akurat piszę o autostradach i tu oni nas już
    > prześcignęli. Nawet nie wiem kiedy, bo ostatnio coraz rzadziej się tam
    > zapuszczam.

    Po pierwsze my mamy autostrady nówki sztuki i na takich zasadniczo znaki
    pionowe są praktycznie zbędne (a przynajmniej powinny) z wyjątkiem
    znaków informacyjnych. Oni mają jeszcze robione za Adolfa i często w
    dośc kiepskim stanie lub bez pasów awaryjnych i remontach. Ogólnie nasze
    są lepsze, tylko platne i jest ich mniej (pomijając A4 na odcvinku gdzie
    nie powinna być ona w ogóle kwalifikowana jako A);)

    Shrek


  • 49. Data: 2018-08-26 20:26:11
    Temat: Re: Poziom intelektualny TIR-owców.
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-08-26 o 14:22, Shrek pisze:

    > Wszędzie być nie mogą, ale większość autostrad a już wszystkie węzły
    > są pod nadzorem kamer (a tam głównie się uprawie szeryfostwo). Więc
    > może i nie wszędzie są, ale prawie wszytko mogą widzieć. Tylko mają
    > to tak samo w dupie jak i tirmani, dopóki ktoś nie zarządzi akcji
    > tir.

    Tylko, że kamery nad węzłami obsługuje zarządca drogi, widać on ma to
    faktycznie w dupie że są korki, skoro Policji nic nie zgłaszają.
    Z drugiej strony co się dziwić, czy samochody jadą czy stoją, kierowcy
    haracz muszą zapłacić.

    > Nie - nie kupuje tego, że obywatele mają robić robotę za
    > policję, bo to w końcu obywatelom powinno zależeć a policja to ma w
    > dupie, bo w sumie co im zależy.

    Nie mają robić za Policję, tylko mają zgłaszać, część zgłoszeń pewnie
    zostanie olanych ale cześć nie.

    > Pewnie właśnie dlatego w nieczech nei
    > ma szeryfów, bo policja reaguje.

    Pewnie, że reaguje, ale szklanych kul nie mają tak samo jak nasza
    Policja. Nie ma zgłoszenia, to nie ma sprawy.

    > I nie wmawiaj mi, że byli, tylko
    > przestali szeryfować jak pojawiły się kamerki, bo nie uwierzę.

    Ale, to już Ty wysnułeś wniosek, że to przez kamerki, ja napisałem
    jedynie, że MY obecnie mamy większe możliwości rejestrowania takich
    zachowań. Niemcy się ich wyzbyli już dawno temu, jak dawno nie mam
    pojęcia. Od jakichś 30 lat poruszam się okazjonalnie po ich drogach i
    nigdy tego nie uświadczyłem, czy to wynika z działań ich Policji czy po
    prostu przestrzegania przepisów przez kierowców, to nie wiem.


  • 50. Data: 2018-08-26 20:52:13
    Temat: Re: Poziom intelektualny TIR-owców.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.08.2018 o 20:26, nadir pisze:

    >> Wszędzie być nie mogą, ale większość autostrad a już wszystkie węzły
    >> są pod nadzorem kamer (a tam głównie się uprawie szeryfostwo). Więc
    >> może i nie wszędzie są, ale prawie wszytko mogą widzieć. Tylko mają
    >> to tak samo w dupie jak i tirmani, dopóki ktoś nie zarządzi akcji
    >> tir.
    >
    > Tylko, że kamery nad węzłami obsługuje zarządca drogi, widać on ma to
    > faktycznie w dupie że są korki, skoro Policji nic nie zgłaszają.

    Źle kombinujesz. Pisałeś, że policja wszędzie być nie możesz i to siła
    wyższa, dzika przyroda i dzikie węże. Nic nie da się zrobić. Otóż da
    się. Policja jakby jej na tym zależało to by poprosiła zarządce o
    nagranie i by je dostała. Niestety policja ma to w d4 a nawet jakby nie
    miała to wszyscy specjaliści od analizy obrazu są zajęcie identyfikacją
    zbrodniarzy ubierających pomniki w odzież letnią.

    > Pewnie, że reaguje, ale szklanych kul nie mają tak samo jak nasza
    > Policja. Nie ma zgłoszenia, to nie ma sprawy.

    Więc sam widzisz, że dodatkowe znaki nic nie zmienią. Może być
    piedyliard znaków, a jak dla policji nie ma sprawy, to nie ma sprawy.

    > Ale, to już Ty wysnułeś wniosek, że to przez kamerki, ja napisałem
    > jedynie, że MY obecnie mamy większe możliwości rejestrowania takich
    > zachowań.

    A ja piszę, że to bez związku.

    Shrek.

strony : 1 ... 4 . [ 5 ] . 6 . 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: