-
61. Data: 2018-08-27 07:52:07
Temat: Re: Poziom intelektualny TIR-owców.
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 26 Aug 2018 11:21:46 +0200, nadir napisał(a):
> W dniu 2018-08-26 o 01:59, J.F. pisze:
>> A jest tam taki zakaz ?
> Na tych drogach, którymi się ostatnio poruszałem był.
Czyli ustawiony odpowiednim znakiem ?
To widac nie maja takiego ogolnego zakazu wyprzedzania przez
ciezarowki, skoro trzeba znaku.
A taki znak wszedzie nie stoi.
>> Hm, moje doswiadczenie mowi, ze jak jest korek, to wszystkie pasy
>> zajete sa.
> A to już zależy od przyczyny i miejsca zakorkowania, gdy powodem korka
> jest zjazd z autostrady, to na prawym pasie niech sobie jest korek, ale
> lewy przecież można zostawić wolny i puścić tych co jadą prosto. No ale
> trafi się cep, co wie lepiej i już kilometr czy da przed zjazdem
> zablokuje lewy pas, a potem za nim tworzy się już sznur na wszystkich
> pasach.
W Niemczech nikt nie blokuje, a i tak wszystkie pasy stoja :-)
>> A tirmani o dziwo potrafia sie wykazac rozsadkiem i zamiast "na zamek"
>> wpuscic jedna osobowke, to wpuszczaja dwie ...
>
> Ale jakoś brakuje im rozsądku i nie potrafią utrzymać przerwy między
> sobą jak jadą w sznurze.
Jak sznurek prawie stoi ...
J.
-
62. Data: 2018-08-27 17:56:40
Temat: Re: Poziom intelektualny TIR-owców.
Od: Shrek <...@w...pl>
W dniu 27.08.2018 o 06:39, J.F. pisze:
> A jak sie jakis praworzadny obywatel zdeneruje, ze wszyscy jada za
> szybko, i doniesie gdzie tak lamia prawo ?
I nic - nawet mało praworządnych obywateli nijaki frog wkurwia i nic z
tego nie wynika.
>> Jeśli trzeba ustawiać dziesiątki idiotycznych znaków żeby uchronić nas
>> od kulsona co tam stanie z radarem, to znaczy że jest poważny problem z
>> kulsonami i trzeba leczyć przyczynę a nie objawowo.
>
> no ale znaki powinny byc przepisowo ustawione ...
Ale nawet takie powtarzanie znaków co wjazd nic nie daje, bo zgodnie z
prawem na samym skrzyżowaniu jest literalnie biorąc 50.
Shrek
-
63. Data: 2018-08-28 08:36:26
Temat: Re: Poziom intelektualny TIR-owców.
Od: Uzytkownik <a...@s...pl>
W dniu 2018-08-27 o 07:38, J.F. pisze:
> A na dwoch wczesniejszych sie nie tworzy i tiry jada ladnie prawym
> pasem ?
Tak, bo tam są jeszcze pod nadzorem ITD
> A to moze te osobowki jezdzic nie umieja, skoro czekaja do konca ;-)
Przecież prawym pasem nie tylko TIR-y jadą. Wszystko zaczyna się, kiedy
duża ilość osobówek próbuje zająć prawy pas. Większość z nich już tym
pasem jedzie od pierwszego zjazdu. Te, które wyprzedzają lewym pasem
wracają na prawy, aby zjechać ostatnim wyjazdem i tu zaczyna się
blokowanie przez TIR-y. Prawdopodobnie debile z TIR-ów myślą, że
osobówki chcą się ustawić na prawym przed zwężeniem i zaczynają blokować.
>> Przy większej prędkości odstępy
>> samochodami pozwalają na przedarcie się osobówek do zjazdów, ale po
>> zablokowaniu cały ruch się spowalnia i odstępy maleją co uniemożliwia
>> przedarcie się osobówkom do zjazdu.
> Przy predkosciach, jak dalej piszesz - w okolicach zera ?
Robi się na drodze taka zamota, że ruch nawet się zatrzymuje. Ci lewego
pasa próbują się przedostać na prawo. Jedni im to uniemożliwiają, a
miejscowi wiedzą, że chce zjechać na osiedle to wpuszczają przed siebie.
Jak widzą to debile z TIR-ów jadący za nimi to od razu znajdują się
kolejni samozwańczy regulatorzy, którzy blokują kolejne osobówki. Ci
debile na prawy zwalniają, aby jechać równo z tymi na lewym pasie, choć
przed nimi robi się pusto na obydwu pasach.
.
> Wrocmy do faktow. Korek sie tworzy ok 1-1.5 przed tym trzecim zjazdem.
>
> I stoja tam dwa tiry na trzech pasach, a przed nimi co
Zazwyczaj pusto.
> Z opisu wynika, ze gesty korek, podjezdzajacy po metrze.
> Tylko na prawym pasie ?
Na obydwu pasach ruchu + pas awaryjny.
> I wiekszosc kierowcow w nim chce zjechac na tym zjezdzie ?
Dokładnie tak. Większość miejscowych jest już na prawym pasie, ale część
z nich jechała szybciej lewym pasem. Kiedy chcą wrócić na prawy pas to
są celowo blokowani. Blokowani są przez debili z TIR-ów na prawym pasie
oraz niektórych kierowców osobówek zamiejscowych. Miejscowi wpuszczają.
TIR-owcy zaś starają się ich przyblokować. Pojawiają się samozwańczy
regulatorzy na lewym pasie, choć pas ten jest całkowicie wolny w zasięgu
wzroku. Kiedy osobówki zwalniają na lewym pasie, bo przecież nikt nie
chce nadrabiać kilkadziesiąt kilometrów wracając do domu to ci na prawym
pasie też zwalniają. Z tyłu za tymi osobówkami na lewym pasie znów się
pojawiają kolejni debile, samozwańczy regulatorzy ruchu. Obydwa TIR-y
jadące równolegle zwalniają i blokują wszystkie pasy ruchu.
Miejscowi z prawego pasa próbują się przecisnąć do zjazdu pasem
awaryjnym, ale ten też jest blokowany przez debili. Ruch się zatrzymuje
i tylko od czoła ruszają ci, którzy w końcu widzą, że obydwa pasy są
całkowicie puste.
>> Kiedy tylko zmusi się debili do odblokowania lewego pasa ruchu oraz pasa
>> awaryjnego to momentalnie korek się rozładowuje i pozostaje tam tylko
>> ruch tranzytowy, który jedzie dalej do zwężenia i przejeżdża zwężenie
>> bez najmniejszego problemu z maksymalną, dozwoloną prędkością.
> No mowie - tranzytowe tiry powinny na lewy pas zjechac i pojechac
> dalej :-)
To byłoby dobre, żeby oznakowali strzałkami lewy pas strzałka na wprost
i prawy strzałka w prawo. Inaczej się nie da.
> Jak jest zjazd, to pewnie jest i wjazd, tylko kawaleczek dalej.
Nie ma. Czy się nie dogadali co do własności terenu, a może stwierdzili,
że jest to niepotrzebne? Tego nie wiem, ale nie ma.
Wjazd jest wcześniej tuż za drugim zjazdem, gdzie jeszcze TIR-y jadą
grzecznie po spotkaniu z ITD.
>> Wbijanie jest na drugim pasie ruchu w przeciwnym kierunku. Jadąc z
>> osiedla trzeba przejechać mostem ponad tą trasą i włączyć bezpiecznie
>> pasem rozbiegowym.
> Przy gestym ruchu tirow na prawym pasie nie kazdy potrafi.
Ale tam nie ma gęstego ruchu TIR-ów. Między TIR-ami jedzie po kilka,
kilkanaście osobówek.
> Czyli sie jednak wciskaja :-)
> A z tego co piszesz - to korek tu glownie stoi.
Bo są spowalniani samozwańczymi regulatorami ruchu przed tym zjazdem.
Gdyby debile z TIR-ów nie blokowali lewego pasa to ta część lokalnych
osobówek zjechałaby do zjazdu przed autami jadącymi prawym pasem, a
część osobówek pozamiejscowych pojechałaby prosto. Cały problem zaczyna
się, kiedy TIR-owcy zaczynają blokować lewy pas.
> Jakos sobie nie bardzo wyobrazam, ze niby mozna 80, a tymczsem wszyscy
> stoja.
Mnie też to dziwi, ale tak się dzieje.
>> Zjazd ma oddzielny, dość długi pas ruchu, który jest przedłużeniem pasa
>> awaryjnego. Wjazd z prędkością nawet 110-120km/h, a nawet więcej nie
>> sprawia problemu, bo jest na tyle długi, że można na nim wyhamować zanim
>> się wjedzie z tego pasa zjazdowego na pętle wiodącą na most. Natomiast
>> pas awaryjny aż do tego zjazdu ma długość 2-3km.
> To juz nic nie rozumiem. Zaczyna sie korek powiedzmy 1.5km przed
> zjazdem, tak sobie wszyscy na prawym pasie podjedzaja po metrze,
> na 500m przed zjazdem rozpoczyna sie pas zjazdowy, na ktory duzo
> samochodow zjezdza, a korek dalej stoi - tylko teraz ten pas juz jest
> srodkowy. i tak sobie stoi kolejny kilometr, mijac zjazd, po czym sie
> rozwiewa ?
Tak by można było to najogólniej ująć.
> No widzisz - nieglupi oni sa.
> A blokowanie z predkoscia 60-70 przez kilometr to chyba mozna
> wybaczyc.
Dozwolona na tym odcinku jest 90 ale wcześniej jest 70 i wcześniej jest
stanowisko kontroli ITD (Inspekcji Transportu Drogowego). Wcześniej
TIR-owcy jadą grzecznie prawym pasem, nikogo nie blokując i
pozostawiając lewy pas wolnym i pozostawiając też przed sobą odpowiednia
lukę poprzez któą można się przedostać na dowolny pas. Jadą tu nie
szybciej jak 70 i nic się nie dzieje, choć tutaj najwięcej samochodów
się kręci, co są wyjazdy i zjazdy do marketów pierwszy zjazd na osiedla
wyjazd z osiedla na trasę i drugi zjazd. Są też rozbiegówki i pasy
kończące się. Wszystko zaczyna się pomiędzy drugim, a trzecim zjazdem,
kiedy TIR-owcy wiedzą, że są poza zasięgiem widzenia ITD.
> Ale skad te fale ? Od swiatel za daleko.
> Chyba, ze po prostu skutek szeryfa i tego, ze przed nim wiele osobowek
> zjechalo.
>
> J.
Częściowo na skutek świateł, bo ruch tranzytowy dojeżdża do tego miejsca
falami, a później fala się powiększa na skutek szeryfowania.