  • 61. Data: 2018-08-27 07:52:07
    Temat: Re: Poziom intelektualny TIR-owców.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 26 Aug 2018 11:21:46 +0200, nadir napisał(a):
    > Na tych drogach, którymi się ostatnio poruszałem był.

    Czyli ustawiony odpowiednim znakiem ?

    To widac nie maja takiego ogolnego zakazu wyprzedzania przez
    ciezarowki, skoro trzeba znaku.

    A taki znak wszedzie nie stoi.

    > A to już zależy od przyczyny i miejsca zakorkowania, gdy powodem korka
    > jest zjazd z autostrady, to na prawym pasie niech sobie jest korek, ale
    > lewy przecież można zostawić wolny i puścić tych co jadą prosto. No ale
    > trafi się cep, co wie lepiej i już kilometr czy da przed zjazdem
    > zablokuje lewy pas, a potem za nim tworzy się już sznur na wszystkich
    > pasach.

    W Niemczech nikt nie blokuje, a i tak wszystkie pasy stoja :-)

    Jak sznurek prawie stoi ...

    J.

  • 62. Data: 2018-08-27 17:56:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.08.2018 o 06:39, J.F. pisze:

    > A jak sie jakis praworzadny obywatel zdeneruje, ze wszyscy jada za
    > szybko, i doniesie gdzie tak lamia prawo ?

    I nic - nawet mało praworządnych obywateli nijaki frog wkurwia i nic z
    tego nie wynika.

    > no ale znaki powinny byc przepisowo ustawione ...

    Ale nawet takie powtarzanie znaków co wjazd nic nie daje, bo zgodnie z
    prawem na samym skrzyżowaniu jest literalnie biorąc 50.

    Shrek

  • 63. Data: 2018-08-28 08:36:26
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-08-27 o 07:38, J.F. pisze:

    > A na dwoch wczesniejszych sie nie tworzy i tiry jada ladnie prawym
    > pasem ?

    Tak, bo tam są jeszcze pod nadzorem ITD

    > A to moze te osobowki jezdzic nie umieja, skoro czekaja do konca ;-)

    Przecież prawym pasem nie tylko TIR-y jadą. Wszystko zaczyna się, kiedy
    duża ilość osobówek próbuje zająć prawy pas. Większość z nich już tym
    pasem jedzie od pierwszego zjazdu. Te, które wyprzedzają lewym pasem
    wracają na prawy, aby zjechać ostatnim wyjazdem i tu zaczyna się
    blokowanie przez TIR-y. Prawdopodobnie debile z TIR-ów myślą, że
    osobówki chcą się ustawić na prawym przed zwężeniem i zaczynają blokować.

    > Przy predkosciach, jak dalej piszesz - w okolicach zera ?

    Robi się na drodze taka zamota, że ruch nawet się zatrzymuje. Ci lewego
    pasa próbują się przedostać na prawo. Jedni im to uniemożliwiają, a
    miejscowi wiedzą, że chce zjechać na osiedle to wpuszczają przed siebie.
    Jak widzą to debile z TIR-ów jadący za nimi to od razu znajdują się
    kolejni samozwańczy regulatorzy, którzy blokują kolejne osobówki. Ci
    debile na prawy zwalniają, aby jechać równo z tymi na lewym pasie, choć
    przed nimi robi się pusto na obydwu pasach.

    .

    > Wrocmy do faktow. Korek sie tworzy ok 1-1.5 przed tym trzecim zjazdem.
    >
    > I stoja tam dwa tiry na trzech pasach, a przed nimi co

    Zazwyczaj pusto.

    > Z opisu wynika, ze gesty korek, podjezdzajacy po metrze.
    > Tylko na prawym pasie ?

    Na obydwu pasach ruchu + pas awaryjny.

    > I wiekszosc kierowcow w nim chce zjechac na tym zjezdzie ?

    Dokładnie tak. Większość miejscowych jest już na prawym pasie, ale część
    z nich jechała szybciej lewym pasem. Kiedy chcą wrócić na prawy pas to
    są celowo blokowani. Blokowani są przez debili z TIR-ów na prawym pasie
    oraz niektórych kierowców osobówek zamiejscowych. Miejscowi wpuszczają.
    TIR-owcy zaś starają się ich przyblokować. Pojawiają się samozwańczy
    regulatorzy na lewym pasie, choć pas ten jest całkowicie wolny w zasięgu
    wzroku. Kiedy osobówki zwalniają na lewym pasie, bo przecież nikt nie
    chce nadrabiać kilkadziesiąt kilometrów wracając do domu to ci na prawym
    pasie też zwalniają. Z tyłu za tymi osobówkami na lewym pasie znów się
    pojawiają kolejni debile, samozwańczy regulatorzy ruchu. Obydwa TIR-y
    jadące równolegle zwalniają i blokują wszystkie pasy ruchu.
    Miejscowi z prawego pasa próbują się przecisnąć do zjazdu pasem
    awaryjnym, ale ten też jest blokowany przez debili. Ruch się zatrzymuje
    i tylko od czoła ruszają ci, którzy w końcu widzą, że obydwa pasy są
    całkowicie puste.

    > No mowie - tranzytowe tiry powinny na lewy pas zjechac i pojechac
    > dalej :-)

    To byłoby dobre, żeby oznakowali strzałkami lewy pas strzałka na wprost
    i prawy strzałka w prawo. Inaczej się nie da.

    > Jak jest zjazd, to pewnie jest i wjazd, tylko kawaleczek dalej.

    Nie ma. Czy się nie dogadali co do własności terenu, a może stwierdzili,
    że jest to niepotrzebne? Tego nie wiem, ale nie ma.
    Wjazd jest wcześniej tuż za drugim zjazdem, gdzie jeszcze TIR-y jadą
    grzecznie po spotkaniu z ITD.

    > Przy gestym ruchu tirow na prawym pasie nie kazdy potrafi.

    Ale tam nie ma gęstego ruchu TIR-ów. Między TIR-ami jedzie po kilka,
    kilkanaście osobówek.

    > Czyli sie jednak wciskaja :-)
    > A z tego co piszesz - to korek tu glownie stoi.

    Bo są spowalniani samozwańczymi regulatorami ruchu przed tym zjazdem.
    Gdyby debile z TIR-ów nie blokowali lewego pasa to ta część lokalnych
    osobówek zjechałaby do zjazdu przed autami jadącymi prawym pasem, a
    część osobówek pozamiejscowych pojechałaby prosto. Cały problem zaczyna
    się, kiedy TIR-owcy zaczynają blokować lewy pas.

    > Jakos sobie nie bardzo wyobrazam, ze niby mozna 80, a tymczsem wszyscy
    > stoja.

    Mnie też to dziwi, ale tak się dzieje.

    > To juz nic nie rozumiem. Zaczyna sie korek powiedzmy 1.5km przed
    > zjazdem, tak sobie wszyscy na prawym pasie podjedzaja po metrze,
    > na 500m przed zjazdem rozpoczyna sie pas zjazdowy, na ktory duzo
    > samochodow zjezdza, a korek dalej stoi - tylko teraz ten pas juz jest
    > srodkowy. i tak sobie stoi kolejny kilometr, mijac zjazd, po czym sie
    > rozwiewa ?

    Tak by można było to najogólniej ująć.

    > No widzisz - nieglupi oni sa.
    > A blokowanie z predkoscia 60-70 przez kilometr to chyba mozna
    > wybaczyc.

    Dozwolona na tym odcinku jest 90 ale wcześniej jest 70 i wcześniej jest
    stanowisko kontroli ITD (Inspekcji Transportu Drogowego). Wcześniej
    TIR-owcy jadą grzecznie prawym pasem, nikogo nie blokując i
    pozostawiając lewy pas wolnym i pozostawiając też przed sobą odpowiednia
    lukę poprzez któą można się przedostać na dowolny pas. Jadą tu nie
    szybciej jak 70 i nic się nie dzieje, choć tutaj najwięcej samochodów
    się kręci, co są wyjazdy i zjazdy do marketów pierwszy zjazd na osiedla
    wyjazd z osiedla na trasę i drugi zjazd. Są też rozbiegówki i pasy
    kończące się. Wszystko zaczyna się pomiędzy drugim, a trzecim zjazdem,
    kiedy TIR-owcy wiedzą, że są poza zasięgiem widzenia ITD.

    > Ale skad te fale ? Od swiatel za daleko.
    > Chyba, ze po prostu skutek szeryfa i tego, ze przed nim wiele osobowek
    > zjechalo.
    >
    > J.

    Częściowo na skutek świateł, bo ruch tranzytowy dojeżdża do tego miejsca
    falami, a później fala się powiększa na skutek szeryfowania.