eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPostęp w bateriach. › Re: Postp w bateriach.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin2!goblin.stu.neva.r
    u!aioe.org!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!ne
    wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl
    !news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Postp w bateriach.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <7yvmc1znkvfw$.sugr0a0pbjwc.dlg@40tude.net>
    <5f22ff55$0$521$65785112@news.neostrada.pl> <rg157b$sip$1@dont-email.me>
    <rg16ih$eh9$1$horizn@news.chmurka.net> <1dgan8nz0annd$.dlg@myjk.org>
    <5f247e62$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f2512d9$0$543$65785112@news.neostrada.pl> <2gtyynputwts$.dlg@myjk.org>
    <5f2533f3$0$526$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <5f256590$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <rg3vli$cfm$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f258a8b$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <rg44ai$faq$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f259e22$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
    <rg5eig$bmi$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f265ea5$0$17343$65785112@news.neostrada.pl>
    <rg5r64$iju$1$Cav@news.chmurka.net>
    <5f26994b$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <rg6ci1$tmd$1$Cav@news.chmurka.net>
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Sun, 2 Aug 2020 16:16:42 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.11.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <rg6ci1$tmd$1$Cav@news.chmurka.net>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 190
    Message-ID: <5f26cac9$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.53.118.49
    X-Trace: 1596377801 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 501 80.53.118.49:58712
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 8727
    X-Received-Body-CRC: 390842708
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2682167
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2020-08-02 o 14:45, Cavallino pisze:
    > W dniu 02-08-2020 o 12:45, cef pisze:
    >
    >>>> O strukturze rynku będą decydować najwięksi.
    >>>
    >>> Nie - będą kupujący.
    >>
    >> Właśnie tak. I oni wybierają portfelem.
    >
    > Który niekoniecznie oznacza portfel polskiego Janusza.

    Nie równaj wszystkich do siebie.
    Cały czas pisałem o poziomie sprzedaży światowym.
    Czy Janusz jest chiński czy duński tak samo decyduje cena.

    >> I nie wybiorą EV dopóki nie będzie konkurencyjny.
    >
    > Im więcej się sprzeda, tym będą tańsze.
    > Więc to tylko kwestia czasu.

    Właśnie ten czas jest tu przedmiotem sporu.
    Ty go liczysz w latach a ja szacuję na kilkadziesiąt lat a i
    tak uważam, że EV w obecnej i przyszłej rozwiniętej takiej
    formie nie jest dla Kowalskiego
    i będzie musiał nastąpić jakiś przełom technologiczny.
    Bo, żeby sprzedać więcej trzeba zapewnić infrastrukturę
    i nie jest to tylko kwestia ustalenia ceny przez producenta.

    >>>> O ile dobrze pamiętam to najwięcej samochodów sprzedaje Toyota -
    >>>> i technologicznie nie postawiła na kompletnie bezemisyjny samochód,
    >>>
    >>> Już właśnie zmieniła zdanie i wsiada do tego pociągu....
    >>> No ale Ty wiesz lepiej...
    >>
    >> Co takiego zrobili, że uważasz, że wsiadła?
    >> Kompletnie olali EV,
    >
    > Tak pisali na słupie o sołtysa na Twojej wsi, czy opowiadasz jakieś
    > dyrdymały sprzed 10 lat?

    Co konkretnie ma Toyota w segmencie bezemisyjnym?
    Bo na rok 2020 nie ma nic.
    Zajrzałem nawet przed chwilą na ich stronę pl i chwalą się tylko hybrydami
    i tą wodorową zabawką. Masz jakieś ciekawe informacje, to podaj źródło.

    >>>>> Wyjechałbyś z zaścianka, to byś zobaczył, że cywilizacja już
    >>>>> zdecydowała, że to przyszłość, ale też coraz bardziej teraźniejszość.
    >>>>
    >>>> Wyjeżdżam i nic takiego nie widzę.
    >>>
    >>> Widać zabyt niedaleko wyjeżdżasz....
    >>
    >> To Ty raczej podniecasz się chwilowymi trendami.
    >
    > Do tej pory moja ocena faktów rzadko mija się z rzeczywistością....

    Nie analizuję wszystkich Twoich wypowiedzi,
    w temacie EV na razie trafiasz kulą w płot.


    >>> Produkcja elektryka to mocno co innego, niż produkcja smrodowozu.
    >>
    >> Koncerny sobie poradzą.
    >
    > Tak im się właśnie wydawało.
    > Ale rzeczywistość skrzeczy.
    >
    > Nokii tez się kiedyś coś wydawało.

    To jednak trochę inny produkt.
    Choć w sumie też się pozbierali.

    >> No i co niby z tego wynika?
    >
    > Że sobie nie radzą.
    > A droga do samochodu elektrycznego, jest daleko dłuższa niż im się
    > wydawało, na podstawie doświadczeń ze spalinówek.
    >
    >
    >> Przeczytałem tam w komentarzach, że to pewnie jakieś wersje bez OS
    >> Chciałeś pokazać, że elektronika odgrywa dużą rolę?
    >> Liderzy rynku przeskoczą to.
    >
    > Albo nie.
    > Na razie nie są w stanie.
    > Poczytaj trochę o temacie, jeśli masz się zamiar wykłócać o niego.

    Na razie nie ma o czym czytać, bo traktuję temat jako ciekawostkę bardziej.
    Czyli zapełnienie i uzupełnienie rynku o produkt chwilowo na topie -
    można go rozwijać - ale jak widać nie bardzo się wielcy kwapią -
    ale na czas spadku popytu jest jakiś procent rynku i propagandowe eko.

    > Do elektryków potrzeba innego podejścia i nie są w stanie tego zmienić.
    > Robią więc zwykłe samochody z dołożonym napędem elektrycznym - ale mało
    > kto chce takie kupować.

    Jak na razie to hybrydy stanowią największy procent tego rynku ogólnie
    zwanego elektrycznym w sektorze samochodowym.
    Może też poczytaj zanim napiszesz, że nikt nie chce kupować.
    Akurat te auta będą zapełniać tę pierwszą niszę czyli bliski transport
    w dużych miastach.

    > Albo nie są w stanie uruchomić prawdziwych elektryków, bo źle je
    > skonstruowali.

    To akurat prawda jest, bo się specjalnie do tego nie przykładają.
    Tak traktują ten segment rynku i tyle. Nie sądzę, żeby mylili się
    proporcjonalnie tak mocno jak przywoływana przez Ciebie wielokorotnie
    Nokia.

    >>> To Ty musisz spojrzeć szerzej, a nie dać sobie wciskać skowytu
    >>> koncernów od smrodowozów, którym biznes i euro z niego wymykają się z
    >>> rąk.
    >>
    >> O czym ty piszesz?
    >> Jaki skowyt? Przecież to ich rynek.
    >
    >
    > Był
    > Już się właśnie kończy i oni o tym wiedzą.
    > Ty jeszcze nie.

    Zajrzyj do statystyk sprzedaży.
    Dokonaj jakiejś analizy zanim ot tak palniesz głupotę,
    że mając 99% traci się rynek.


    >>>> Wszyscy szukają dodatkowych źródeł dochodu i dlatego te elektryczne
    >>>> nowinki
    >>>> są upychane a nie dlatego, że to jest trend.
    >>>
    >>> Jasne, a Tesla rośnie jak na drożdżach bo produkuje diesle...
    >>
    >> Tesla tylko wypełniła ten minisegment .
    >
    > Tak sobie tłumacz.
    > Ale nie masz pojęcia o czym gadasz, więc dziwię się że w ogóle to robisz.
    > Jak Ci brakuje wiedzy w temacie, to przydałoby się żebyś więcej czytał i
    > pytał, a nie wygłaszał opinie....

    Opinie to mocne słowo, musiałby je zapodać ktoś z czyim zdaniem
    ktokolwiek się liczy.
    Ja jedynie przekazuję swoje spostrzeżenia.
    Głównie wynikające z czytania tego co ktoś tutaj podlinkuje czy trafię
    na to szukając
    klientów dla siebie czy przeczytam w analizach rynkowych makro.
    Nie zarzucaj mi braku wiedzy, po prostu mam inne zdanie być może na
    podstawie tego samego źródłowego -
    kwestia innej oceny pewnych faktów, wyciągania innych wniosków,
    znajomości innych rynków itp

    >
    >>> Przecież nikt nie mówi, że elektryki zastąpią całkowicie smrodowozy.
    >>> Mowa tylko o ich zastąpieniu w miastach w krajach rozwiniętych - na
    >>> tyle na ile się da.
    >>
    >> I to tyle, to będą strefy tylko dla bezemisyjnych w centrach miast.
    >
    > Tak - od tego się zacznie.
    > Tyle że jak ktoś wsiądzie do elektryka, to już smrodowoza nie chce.
    > I nawet jak był kupowany jako drugi, to jeździ praktycznie tylko on.

    Znam takich, którym się nie spodobał elektryk.
    Ale to Niemcy, więc pewnie niewiarygodni :-)

    > Coś jak z automatami.
    > Konsekwencje są łatwe do przewidzenia...

    Automat przede wszystkim nie wymagał
    interwencji otoczenia do użytkowania, więc porównanie
    nietrafione.

    Przez najbliższe 10 lat będą tutaj się przewalać takie dyskusje
    o rynku samochodów elektrycznych, to za dziesięć lat
    zamelduję się w tym wątku, żeby zobaczyć, że nic się nie zmieniło.

    Rozumiem Wasze zdanie (Twoje i Myjka) bo jesteście użytkownikami
    i macie spojrzenie jak to działa i jak się eksploatuje.
    Pasuje Wam, to używajcie, jesteście niejako pionierami, ale
    nie przeceniajcie zbytnio tego e-rozwoju. Osiądzie na 15% i
    to głównie jako dodatek do benzyny.
    Ja bym też chętnie kupił coś z tego sektora, żeby spróbować, ale na
    dzień dzisiejszy
    zupełnie to nie przystaje do moich warunków i nałożonych rygorów.
    Realnie patrząc przeciętniakowi najprędzej podpasuje hybryda,
    ale Ty uważasz, że tego nikt nie chce kupować i stąd się biorą takie
    dyskusje.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: