-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin2!goblin.stu.neva.r
u!aioe.org!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!ne
wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl
!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Postp w bateriach.
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <7yvmc1znkvfw$.sugr0a0pbjwc.dlg@40tude.net>
<5f22ff55$0$521$65785112@news.neostrada.pl> <rg157b$sip$1@dont-email.me>
<rg16ih$eh9$1$horizn@news.chmurka.net> <1dgan8nz0annd$.dlg@myjk.org>
<5f247e62$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
<5f2512d9$0$543$65785112@news.neostrada.pl> <2gtyynputwts$.dlg@myjk.org>
<5f2533f3$0$526$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
<5f256590$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
<rg3vli$cfm$1$Cav@news.chmurka.net>
<5f258a8b$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
<rg44ai$faq$1$Cav@news.chmurka.net>
<5f259e22$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
<rg5eig$bmi$1$Cav@news.chmurka.net>
<5f265ea5$0$17343$65785112@news.neostrada.pl>
<rg5r64$iju$1$Cav@news.chmurka.net>
<5f26994b$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
<rg6ci1$tmd$1$Cav@news.chmurka.net>
From: cef <c...@i...pl>
Date: Sun, 2 Aug 2020 16:16:42 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.11.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <rg6ci1$tmd$1$Cav@news.chmurka.net>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 190
Message-ID: <5f26cac9$0$501$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 80.53.118.49
X-Trace: 1596377801 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 501 80.53.118.49:58712
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 8727
X-Received-Body-CRC: 390842708
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2682167
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2020-08-02 o 14:45, Cavallino pisze:
> W dniu 02-08-2020 o 12:45, cef pisze:
>
>>>> O strukturze rynku będą decydować najwięksi.
>>>
>>> Nie - będą kupujący.
>>
>> Właśnie tak. I oni wybierają portfelem.
>
> Który niekoniecznie oznacza portfel polskiego Janusza.
Nie równaj wszystkich do siebie.
Cały czas pisałem o poziomie sprzedaży światowym.
Czy Janusz jest chiński czy duński tak samo decyduje cena.
>> I nie wybiorą EV dopóki nie będzie konkurencyjny.
>
> Im więcej się sprzeda, tym będą tańsze.
> Więc to tylko kwestia czasu.
Właśnie ten czas jest tu przedmiotem sporu.
Ty go liczysz w latach a ja szacuję na kilkadziesiąt lat a i
tak uważam, że EV w obecnej i przyszłej rozwiniętej takiej
formie nie jest dla Kowalskiego
i będzie musiał nastąpić jakiś przełom technologiczny.
Bo, żeby sprzedać więcej trzeba zapewnić infrastrukturę
i nie jest to tylko kwestia ustalenia ceny przez producenta.
>>>> O ile dobrze pamiętam to najwięcej samochodów sprzedaje Toyota -
>>>> i technologicznie nie postawiła na kompletnie bezemisyjny samochód,
>>>
>>> Już właśnie zmieniła zdanie i wsiada do tego pociągu....
>>> No ale Ty wiesz lepiej...
>>
>> Co takiego zrobili, że uważasz, że wsiadła?
>> Kompletnie olali EV,
>
> Tak pisali na słupie o sołtysa na Twojej wsi, czy opowiadasz jakieś
> dyrdymały sprzed 10 lat?
Co konkretnie ma Toyota w segmencie bezemisyjnym?
Bo na rok 2020 nie ma nic.
Zajrzałem nawet przed chwilą na ich stronę pl i chwalą się tylko hybrydami
i tą wodorową zabawką. Masz jakieś ciekawe informacje, to podaj źródło.
>>>>> Wyjechałbyś z zaścianka, to byś zobaczył, że cywilizacja już
>>>>> zdecydowała, że to przyszłość, ale też coraz bardziej teraźniejszość.
>>>>
>>>> Wyjeżdżam i nic takiego nie widzę.
>>>
>>> Widać zabyt niedaleko wyjeżdżasz....
>>
>> To Ty raczej podniecasz się chwilowymi trendami.
>
> Do tej pory moja ocena faktów rzadko mija się z rzeczywistością....
Nie analizuję wszystkich Twoich wypowiedzi,
w temacie EV na razie trafiasz kulą w płot.
>>> Produkcja elektryka to mocno co innego, niż produkcja smrodowozu.
>>
>> Koncerny sobie poradzą.
>
> Tak im się właśnie wydawało.
> Ale rzeczywistość skrzeczy.
>
> Nokii tez się kiedyś coś wydawało.
To jednak trochę inny produkt.
Choć w sumie też się pozbierali.
>> No i co niby z tego wynika?
>
> Że sobie nie radzą.
> A droga do samochodu elektrycznego, jest daleko dłuższa niż im się
> wydawało, na podstawie doświadczeń ze spalinówek.
>
>
>> Przeczytałem tam w komentarzach, że to pewnie jakieś wersje bez OS
>> Chciałeś pokazać, że elektronika odgrywa dużą rolę?
>> Liderzy rynku przeskoczą to.
>
> Albo nie.
> Na razie nie są w stanie.
> Poczytaj trochę o temacie, jeśli masz się zamiar wykłócać o niego.
Na razie nie ma o czym czytać, bo traktuję temat jako ciekawostkę bardziej.
Czyli zapełnienie i uzupełnienie rynku o produkt chwilowo na topie -
można go rozwijać - ale jak widać nie bardzo się wielcy kwapią -
ale na czas spadku popytu jest jakiś procent rynku i propagandowe eko.
> Do elektryków potrzeba innego podejścia i nie są w stanie tego zmienić.
> Robią więc zwykłe samochody z dołożonym napędem elektrycznym - ale mało
> kto chce takie kupować.
Jak na razie to hybrydy stanowią największy procent tego rynku ogólnie
zwanego elektrycznym w sektorze samochodowym.
Może też poczytaj zanim napiszesz, że nikt nie chce kupować.
Akurat te auta będą zapełniać tę pierwszą niszę czyli bliski transport
w dużych miastach.
> Albo nie są w stanie uruchomić prawdziwych elektryków, bo źle je
> skonstruowali.
To akurat prawda jest, bo się specjalnie do tego nie przykładają.
Tak traktują ten segment rynku i tyle. Nie sądzę, żeby mylili się
proporcjonalnie tak mocno jak przywoływana przez Ciebie wielokorotnie
Nokia.
>>> To Ty musisz spojrzeć szerzej, a nie dać sobie wciskać skowytu
>>> koncernów od smrodowozów, którym biznes i euro z niego wymykają się z
>>> rąk.
>>
>> O czym ty piszesz?
>> Jaki skowyt? Przecież to ich rynek.
>
>
> Był
> Już się właśnie kończy i oni o tym wiedzą.
> Ty jeszcze nie.
Zajrzyj do statystyk sprzedaży.
Dokonaj jakiejś analizy zanim ot tak palniesz głupotę,
że mając 99% traci się rynek.
>>>> Wszyscy szukają dodatkowych źródeł dochodu i dlatego te elektryczne
>>>> nowinki
>>>> są upychane a nie dlatego, że to jest trend.
>>>
>>> Jasne, a Tesla rośnie jak na drożdżach bo produkuje diesle...
>>
>> Tesla tylko wypełniła ten minisegment .
>
> Tak sobie tłumacz.
> Ale nie masz pojęcia o czym gadasz, więc dziwię się że w ogóle to robisz.
> Jak Ci brakuje wiedzy w temacie, to przydałoby się żebyś więcej czytał i
> pytał, a nie wygłaszał opinie....
Opinie to mocne słowo, musiałby je zapodać ktoś z czyim zdaniem
ktokolwiek się liczy.
Ja jedynie przekazuję swoje spostrzeżenia.
Głównie wynikające z czytania tego co ktoś tutaj podlinkuje czy trafię
na to szukając
klientów dla siebie czy przeczytam w analizach rynkowych makro.
Nie zarzucaj mi braku wiedzy, po prostu mam inne zdanie być może na
podstawie tego samego źródłowego -
kwestia innej oceny pewnych faktów, wyciągania innych wniosków,
znajomości innych rynków itp
>
>>> Przecież nikt nie mówi, że elektryki zastąpią całkowicie smrodowozy.
>>> Mowa tylko o ich zastąpieniu w miastach w krajach rozwiniętych - na
>>> tyle na ile się da.
>>
>> I to tyle, to będą strefy tylko dla bezemisyjnych w centrach miast.
>
> Tak - od tego się zacznie.
> Tyle że jak ktoś wsiądzie do elektryka, to już smrodowoza nie chce.
> I nawet jak był kupowany jako drugi, to jeździ praktycznie tylko on.
Znam takich, którym się nie spodobał elektryk.
Ale to Niemcy, więc pewnie niewiarygodni :-)
> Coś jak z automatami.
> Konsekwencje są łatwe do przewidzenia...
Automat przede wszystkim nie wymagał
interwencji otoczenia do użytkowania, więc porównanie
nietrafione.
Przez najbliższe 10 lat będą tutaj się przewalać takie dyskusje
o rynku samochodów elektrycznych, to za dziesięć lat
zamelduję się w tym wątku, żeby zobaczyć, że nic się nie zmieniło.
Rozumiem Wasze zdanie (Twoje i Myjka) bo jesteście użytkownikami
i macie spojrzenie jak to działa i jak się eksploatuje.
Pasuje Wam, to używajcie, jesteście niejako pionierami, ale
nie przeceniajcie zbytnio tego e-rozwoju. Osiądzie na 15% i
to głównie jako dodatek do benzyny.
Ja bym też chętnie kupił coś z tego sektora, żeby spróbować, ale na
dzień dzisiejszy
zupełnie to nie przystaje do moich warunków i nałożonych rygorów.
Realnie patrząc przeciętniakowi najprędzej podpasuje hybryda,
ale Ty uważasz, że tego nikt nie chce kupować i stąd się biorą takie
dyskusje.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.08.20 17:16 Cavallino
- 02.08.20 17:37 WS
- 02.08.20 19:28 Myjk
- 02.08.20 19:39 cef
- 02.08.20 19:51 Myjk
- 02.08.20 20:11 Jacek Maciejewski
- 02.08.20 20:17 Cavallino
- 02.08.20 20:37 Myjk
- 02.08.20 21:49 cef
- 02.08.20 21:49 cef
- 02.08.20 23:16 WS
- 02.08.20 23:26 J.F.
- 03.08.20 00:07 J.F.
- 03.08.20 08:28 Myjk
- 03.08.20 08:32 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
Najnowsze wątki
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-02-21 Warszawa => Data Engineer (Tech Lead) <=
- 2025-02-21 Aliexpress zaczął oszukiwać na bezczelnego.
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Kula w łeb
- 2025-02-21 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-21 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-21 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-21 Pawel S
- 2025-02-21 Warszawa => Key Account Manager (Usługi HR) <=
- 2025-02-21 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-21 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-21 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-21 Warszawa => Administrator Systemów Windows IT <=
- 2025-02-21 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=