eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPostęp w bateriach.Re: Postp w bateriach.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin2!goblin.stu.neva.r
    u!aioe.org!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!ne
    wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl
    !news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Postp w bateriach.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <7yvmc1znkvfw$.sugr0a0pbjwc.dlg@40tude.net>
    <5f22ff55$0$521$65785112@news.neostrada.pl> <rg157b$sip$1@dont-email.me>
    <rg16ih$eh9$1$horizn@news.chmurka.net> <1dgan8nz0annd$.dlg@myjk.org>
    <5f247e62$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f2512d9$0$543$65785112@news.neostrada.pl> <2gtyynputwts$.dlg@myjk.org>
    <5f2533f3$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f253ea1$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <ebnjrtgxq86q$.dlg@myjk.org>
    <d...@g...com>
    <yqi39fsgiqkj$.dlg@myjk.org>
    <6...@g...com>
    Date: Sun, 2 Aug 2020 11:19:07 +0200
    Message-ID: <1...@m...org>
    Lines: 70
    NNTP-Posting-Host: 83.31.232.199
    X-Trace: 1596359946 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 536 83.31.232.199:65513
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 5251
    X-Received-Body-CRC: 207413611
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2682156
    [ ukryj nagłówki ]

    Sun, 2 Aug 2020 01:35:13 -0700 (PDT), WS

    >> Oczywiście że u podstaw leży troska o zdrowie ludzi. To że potem wchodzi
    >> polityka do gry i każdy próbuje ugrać coś dla siebie to już inna bajka.
    > ... i o tej trosce sie zapomina

    Nie działa to tak prosto jak sobie zakładasz, bo każdy ma swój interes i
    nie daje drugiemu ugrać tyle ile by chciał. Ostatecznie wychodzi na plus
    dla ludzi, tak jak było u podstawy, a z pewnością lepiej niż gdyby była
    wolna amerykanka. Co widać na przykładzie jakości powietrza w polskim
    ciemnogrodzie ogrzewanym węglem i drewnem w domach vs zachodzie ogrzewanym
    od lat w cywilizowany sposób. I gdyby nie UE to nadal byśmy mieli SMOG jak
    w Indiach i jeździli po dziurawych klepiskach a nie po autostradach.

    > Uwazasz, ze jak bedzie prawdziwe zero wszelkich emisji to ludzie dozyja
    > do 110 lat i umra zdrowi? ;) Praktywa wyglada dokladnie odwrotnie - im
    > dluzsza srednia zycia, tym te koncerny wiecej zarabiaja, programy
    > spoleczno-emerytalne nie daja rady... Stad m.in (jak twierdzi sporo
    > ludzi) pojawiaja sie pomysly legalnej eutanazji...

    Weź poczytaj jakie pieniądze PUBLICZNE idą na ratowanie zdrowia i życia z
    powodu zanieczyszczonego powietrza, o rentach nie wspomnę. Emerytury to
    pikuś przy tym. Wystarczy wspomnieć że jak zza granicy do Polski
    przyjeżdżają na sympozja lekarze i patrzą na liczby co to im przedstawiamy,
    to się po dziesięć razy pytają czy nie ma jakiegoś błędu.

    > Ta sama logika od lat, czyli "zrobmy takie normy, zeby nasze fabryki nie
    > mialy konkurencji na rynku Eu". Zwykly samochod spalinowy to za 10-20tys
    > mozna wyprodukowac, wprowadzajac cala game wymagan, w tym kolejne normy
    > emisji spalin skutecznie zablokowali rynek np. przed Chinskimi i
    > Indyjskimi pojazdami... Az przesadzili i sami nie mogli tych norm
    > spelnic ;) Teraz bedzie podobnie - pewnie najwieksi zgadaja sie z
    > glownymi producentami elektrykow, zeby wzucic je do "ich puli" przy
    > liczeniu sredniej emisji na pojazd, a zadna firma z zewnatrz nie bedzie
    > miala szans sprzedac zadnego pojazdu spalinowego. czyli znow maja
    > monopol CBDU ;)

    Jak to zwykle u spiskowców bywa, twoja teoria się kupy nie trzyma. Tak
    robili sobie dobrze że aż sięsami udupili. Chiny mają spaliniaki w dupie,
    więc wejdą tu jak po swoje (patrz Volvo), podobnie jak US z Teslą a i GM.
    Nissan (i jego konsorcjum) też grubo zaczyna jechać z EV. Więc po co
    trujesz o spaliniakach... te się utrzymają tylko tam gdzie rządy zdrowie
    ludzi mają zupełnie w dupie, czyli właśnie w US (bo paliwo tanie jak woda),
    ameryce płd. i Indiach głównie, choć i TATA nawet wypuściło ostatnio
    paździerzowatego EV.

    > Tak nie do konca, bo wymusily to rowniez przepisy, np. podatki rosnace
    > mocno wraz z pojemnoscia, w Francji algorytmy liczenia "koni fiskalnych"
    > itp...

    Weź sprawdź łaskawie kiedy wchodziły normy, a kiedy weszły turbodiesle --
    które oznaczasz jako trujące i przestań po raz kolejny powielać, że emisja
    NOx została pośrednio wymuszona przez normy. Nie została, tylko producenci
    ją stworzyli poprzez "ulepszanie" silników. Zanim wszedł downsizing diesle
    szły produckją pełną parą z pojemnością 2 litrów i więcej. Można sobie
    dalej dyskutować czy gorszy jest NOx z turbawki czy kopcący PMami wolnossak
    do któego można lać olej po przepalonych frytkach.

    > Jak mi dadza jakies podstawy do zmiany pogladow to why not? ;) Natomiast
    > obecne dzialania UE mnie raczej w nich utwierdzaja :(

    To się do Indii przeprowadź, tam nie ma UE. Ciekawe jak długo wytrzymasz w
    tej ich wolności do smrodów spalinowych. Popatrz na statystyki, tam żyją
    10-15 lat krócej niż w złej UE (pomijając Polskę, bo my zaniżamy średnią z
    oczywistych względów, ale już praktycznie dogoniliśmy USA). Pewnie i na to
    znajdziesz jakąś ciekawą teorię.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: