-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Arek <a...@a...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Date: Tue, 17 Jan 2012 11:00:04 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 25
Message-ID: <jf3gr4$slh$3@node2.news.atman.pl>
References: <s...@p...homelinux.net>
<jf17gr$5hd$1@mx1.internetia.pl> <jf1dqv$n6t$1@node2.news.atman.pl>
<jf1k6c$jm2$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: gate.forrest.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1326794404 29361 83.238.97.130 (17 Jan 2012 10:00:04
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 17 Jan 2012 10:00:04 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:9.0) Gecko/20111222
Thunderbird/9.0.1
In-Reply-To: <jf1k6c$jm2$1@mx1.internetia.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2427256
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-01-16 17:44, BartekK pisze:
> W dniu 2012-01-16 15:56, Arek pisze:
>> W dniu 2012-01-16 14:07, BartekK pisze:
>> [...]
>>> - próbować odzyskać przyczepność, choćby kosztem wyprostowania kół
>>> choćby na chwilę, a potem płynnie skręcać do momentu tracenia
>>> przyczepności. W najgorszym wypadku zamiast wyrżnąć na wprost w
>>> krawężnik - otrzesz się o niego bokiem, ale już skręcając, więc straty
>>> mniejsze, bo główna energia nie w tym kierunku.
>>
>> Znaczy się lepiej jest walnąć bokiem koła niż przodem?
> lepiej jest "przetrzeć" się bokiem, poruszając się już po łuku, niż
> walnąć z pełnym impetem na wprost, w dodatku ze skręconymi kołami. Koła
> jako felgi/opony może i więcej ucierpią, ale za to cała reszta mniej.
> Chodzi o to, by energia kinetyczna pojazdu nie wytraciła się w prostym
> uderzeniu, a jedynie odbiła. Spróbuj walnąć kantem dłoni o biurko "na
> wprost" oraz pod kątem powiedzmy 45', co bardziej boli?
Skoro jest tak ślisko i prędkość tak duża, że walnięcie przodem będzie z
pełnym impetem, to skąd założenie, że bokiem tylko się przetrzesz? Bo
aby móc poruszać się łukiem to musisz złapać całkiem niezłą przyczepność
i to jeszcze w kierunku w którym złapać ją ciężej. Dość ciekawe.
A.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.01.12 11:02 Kuba \(aka cita\)
- 17.01.12 11:03 Arek
- 17.01.12 11:03 Kuba \(aka cita\)
- 17.01.12 11:05 Arek
- 17.01.12 11:08 Kuba \(aka cita\)
- 17.01.12 11:42 news-gazeta
- 17.01.12 12:03 Kuba \(aka cita\)
- 17.01.12 12:11 Piotr Klimek
- 17.01.12 12:14 Kuba \(aka cita\)
- 17.01.12 12:26 Piotr Klimek
- 17.01.12 12:28 news-gazeta
- 17.01.12 12:37 J.F
- 17.01.12 12:39 Piotr Klimek
- 17.01.12 12:57 Arek
- 17.01.12 12:57 Marcin 'Yans' Bazarnik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-09-30 Rozprawa zdalna brak komputera
- 2024-09-30 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-09-30 Hackowanie SS7
- 2024-09-30 Seba strikes back
- 2024-09-30 MĂźnchen => DevOps Engineeer (Azure) <=
- 2024-09-30 MĂźnchen => DevOps Engineer (Azure) <=
- 2024-09-30 Gdańsk => Frontend Developer (Angular area) <=
- 2024-09-30 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-30 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-09-30 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-30 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-09-30 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-09-30 dziki wschod