eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Arek <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Date: Tue, 17 Jan 2012 11:00:04 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 25
    Message-ID: <jf3gr4$slh$3@node2.news.atman.pl>
    References: <s...@p...homelinux.net>
    <jf17gr$5hd$1@mx1.internetia.pl> <jf1dqv$n6t$1@node2.news.atman.pl>
    <jf1k6c$jm2$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: gate.forrest.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1326794404 29361 83.238.97.130 (17 Jan 2012 10:00:04
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 17 Jan 2012 10:00:04 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:9.0) Gecko/20111222
    Thunderbird/9.0.1
    In-Reply-To: <jf1k6c$jm2$1@mx1.internetia.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2427256
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-01-16 17:44, BartekK pisze:
    > W dniu 2012-01-16 15:56, Arek pisze:
    >> W dniu 2012-01-16 14:07, BartekK pisze:
    >> [...]
    >>> - próbować odzyskać przyczepność, choćby kosztem wyprostowania kół
    >>> choćby na chwilę, a potem płynnie skręcać do momentu tracenia
    >>> przyczepności. W najgorszym wypadku zamiast wyrżnąć na wprost w
    >>> krawężnik - otrzesz się o niego bokiem, ale już skręcając, więc straty
    >>> mniejsze, bo główna energia nie w tym kierunku.
    >>
    >> Znaczy się lepiej jest walnąć bokiem koła niż przodem?
    > lepiej jest "przetrzeć" się bokiem, poruszając się już po łuku, niż
    > walnąć z pełnym impetem na wprost, w dodatku ze skręconymi kołami. Koła
    > jako felgi/opony może i więcej ucierpią, ale za to cała reszta mniej.
    > Chodzi o to, by energia kinetyczna pojazdu nie wytraciła się w prostym
    > uderzeniu, a jedynie odbiła. Spróbuj walnąć kantem dłoni o biurko "na
    > wprost" oraz pod kątem powiedzmy 45', co bardziej boli?

    Skoro jest tak ślisko i prędkość tak duża, że walnięcie przodem będzie z
    pełnym impetem, to skąd założenie, że bokiem tylko się przetrzesz? Bo
    aby móc poruszać się łukiem to musisz złapać całkiem niezłą przyczepność
    i to jeszcze w kierunku w którym złapać ją ciężej. Dość ciekawe.

    A.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: