eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
  • Data: 2012-01-17 12:39:44
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia (Tue, 17 Jan 2012 11:08:49 +0100) ktos podajacy sie za Kuba (aka cita)
    wyklawiaturowal co nastepuje:

    >> Z mojego niewielkiego doswiadczenia wynika, ze pomaga. Wzorow Ci nie
    >> podam.
    >
    > a ja Ci powiem, ze z mojego prawie 20 letniego doświadczenia w wielu
    > zabawach w ślizganie sie oraz sytuacjach awarynych na drodze wynika, ze
    > jeśli kiedykolwiek pomógł Ci ręczny w uniknięciu zderzenia, to zaręczam Ci,
    > ze każdy inny sposob też by pomógł, a próba odzyskania przyczepności
    > zwiększając nacisk na odpowiednią oś dałaby zdecydowanie lepszy efekt.
    > Jeśli to nie pomoże, to ręczny też nie.

    Byc moze masz racje, zawsze mialem pod reka reczny dzialajacy na tylna os
    i udalo mi sie przejezdzic kilka zim bezproblemowo a po przesiadce na C5
    pierwszej zimy podczas zabawy na slizgawce uderzylem w kraweznik :)
    Moze wyciagnalem bledne wnioski z tej przygody, dlatego tez napisalem
    pierwszego posta.

    > Twoje doświadczenie wynika z, krótko mówiąc, złudzenia i gdybyania co by
    > było gdyby.

    Teoretykiem bym sie nie nazwal mimo wszystko :)

    > Jeśli samochód jest już w poślizgu to hamulec ręczny w dużym przybliżeniu
    > nie zmieni wektora działających na samochód sił, do momentu kiedy nie
    > odzyskasz przyczepności, a jesli go odzyskasz, to jest tylko dowód na to, ze
    > inne metody, mniej ryzykowne dałyby lepszy i bardziej kontrolowany efekt.

    Reasumujac w takiej sytuacji nalezy:
    1.) Wyprostowac kola
    2.) Ujac gazu
    3.) Skrecic kola
    4.) Dozowac gaz

    > Pomyśl - skoro nie potrafiłeś zapanować nad początkiem jakiegoś poślizgu
    > przednich kół bo nie starczyło Ci umiejętności, to dlaczego sądzisz, ze
    > jestes w stanie kontrolować dodatkowy poślizg kół tylnych i nagle opanujesz
    > (czyt. będziesz świadomie kontrolował) ślizganie sie 4 kół?

    W przypadku tego niefortunnego uderzenia w kraweznik poslizg zainicjowalem
    samodzielnie :)


    --
    Pozdrawiam
    Piotr Klimek
    Citroen C5 2.0HDI `02

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: