  • Data: 2009-09-16 12:56:39
    Temat: Re: Popularny wzmacniacz klasy D
    Od: Jan Górski <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 15 Wrz, 17:25, "Michał Lankosz" <m...@t...pl> wrote:
    > Użytkownik "Jan Górski" <j...@g...com> napisał w
    wiadomościnews:a39dff65-0201-425e-89a5-5d1ad887c1a9@
    31g2000vbf.googlegroups.com...

    > W jaki sposób?
    > W domyśle chodzi mi o wzmacniacz audio o THD do ok. 1% i rzeczywistym paśmie
    > 50Hz-14kHz.
    >
    > Michał

    Możesz użyć ADC wbudowanego w mikrokontroler, albo też zewnętrznego 12
    bitów, odpowiednio często sprawdzasz ( częstotliwości akustyczne ),
    wyjście możesz wzmocnić przy pomocy tranzystora, albo układu
    wzmacniacza napięciowego i prądowego. Zależy od mocy, jaką chcesz
    uzyskać. Wzmacniacze impulsowe generują duże zniekształcenia. Z tego,
    co wiem są wrażliwe na zakłócenia z zewnątrz, a specjalizowane układy
    produkuje firma Tripath i Texas Instruments.

    tu ktoś zmontował taki wzmacniacz na AVR : http://www.youtube.com/watch?v=V454Xo069SM

    Ale ani mocy, ani jakości po nim nie oczekuj. Wzmacniacze impulsowe
    nadają się najlepiej do zasilania subwooferów, ze względu na niskie
    częstotliwości tam używane, a niewielkie straty mocy umożliwiają
    stosowanie niewielkich radiatorów na zewnątrz równie miałych obudów.