  • Data: 2012-06-17 18:00:55
    Temat: Re: Pompa wiatrowa - jaka przekładnia?
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    kogutek wrote:

    > Twoja lepsza. wiedziałem ale zapomniałem. Ja tam wiem że nie można
    > wiedzieć
    > tego czego się nigdy nie wiedziało. Chociaż uczyłem się o
    > przekładniach ponad ćwierć wieku temu to pamiętam jakie mają
    > sprawności typowe przekładnie. Pewno dla tego pamiętam bo się tego
    > uczyłem. Jak masz zaniki pamięci to do lekarza idź.

    Tyle co napisałem, to pamiętam z fizyki w podstawówce.
    Gdybym się uczył o przekładniach, to potrafiłbym napisać więcej na temat.
    (a śruba co nie ma gwintu na całej długości, to mogłaby być hitem internetu
    :-) )

    Może podpowiedz mu jak pokonać moment startowy tej przekładni,
    czy zapewnić w miarę stałe obroty wejściowe. Może jakieś sprzęgło dodać
    albo regulację ustwienia łopatek wirnika itd
    (to już znalazłem w sieci, bo nie pamiętam żebym sie tego uczył)