  • Data: 2012-06-18 18:27:42
    Temat: Re: Pompa wiatrowa - jaka przekładnia?
    Od: Andrzej S <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-06-17 16:51, kogutek pisze:
    > Dobra ta przekładnia. ja bym robił inaczej. Ktoś tutaj napisał jak. Wał śmigła
    > z wykorbieniem. długi pręt łączący pompę z wałem robił by za korbowód. Do tego
    > najprostsza pompa membranowa. W wersji hardcorowej obudowę z drewna można
    > zrobić. Membrana z gumy z płótnem. Co za różnica czy co 10 sekund będzie cykl
    > i więcej wody na raz wypompuje czy będę 3 cykle na sekundę i odpowiednio mniej
    > wody na cykl.

    Zaczekaj, juz o tym byla mowa. Najlepiej byloby jak mówisz - bez
    przekladni, ale przy moim rozmiarze smigla bez przekladni nie da rady.
    Jakas mikropompka musialaby tam byc (znaczy na koncu Twojego
    bezposredniego korbowodu), nic takiego nie widze, wobec tego stanelo
    na standardowej abisynce. Moc szacuje na wykonanie max kilku
    ruchów / min. Z wiatraka mam ~ 100 i wiecej/min. Bez przekladni
    nie da rady.

    Co do rozwiazan majsterkowiczowskich, szmatek, srubek, oponek - zrazam
    sie od pól roku. Podciagniecie wody na kilka metrów przy niewielkiej
    mocy to naprawde spore wyzwanie, glównie "szczelnościowe". Najwieksza
    sprawnosc maja maszyny czerpiace - ot kubelki na linie krecace sie jak
    tasmociag, ale niestety studnia ma fi=150mm. Pompy membranowe,
    z zalozenia beztarciowe, musza byc bardzo dobrej konstrukcji,
    bo przy takich cisnieniach tu sie pociagnie za membranke, a tam ona
    sie wklesnie i woda sie nie ruszy. Pompy tlokowe jak najbardziej,
    ale juz jest istotne tarcie. Abisynka wydaje sie byc odpowiednim
    gotowcem, sa chocby czesci zamienne, no ale potrzebna jest sila,
    czyli przekladnia.

    Zatem co z tym slimakiem? Mial to ktos w rekach? Ile tego tarcia?

    Apropo - czemu przekladnie zebate sa tak drogie (3 x slimak),
    czy źle patrze:

    http://www.kacperek.com.pl/cennik.html#reduktory_zeb
    ate_hm

    pozdr serd
    --
    A S

    Żeby się mógł wiatrak obracać do wiatru potrzebny jest na pręcie