eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPomiar mocy silnika spalinowegoRe: Pomiar mocy silnika spalinowego
  • Data: 2011-10-07 08:58:28
    Temat: Re: Pomiar mocy silnika spalinowego
    Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-10-06 20:18, Popey pisze:
    > Jeżeli nie chce Ci się odpowiadać, to może mógłbyś mnie pokierować do
    > odpowiednich miejsc w sieci? Mogą być anglojęzyczne, poradziłbym sobie i po
    > przestudiowaniu materiałów ew. dalej zawracał Wam głowę.
    Wpisz w google "engine dyno dyi" to zobaczysz ile osób na świecie
    kombinowało to samo co ty...

    W skrócie- problemy do rozwiązania/wybrania rozwiązania = odbiór mocy i
    pomiar odbieranej mocy: Trzeba móc odbierać moc (obciążać silnik) przy
    dowolnych (w zakresie sensownym) obrotach i sensownie regulowalnym
    obciążeniu. Metody obciążania - wprost cierne (hamulcowo-tarczowe) -
    przy takich mocach i czasach działania odpada (tak to można "hamować"
    silniczki modelarskie), - hydrauliczne/pneumatyczne odpadają w
    zastosowaniach amatorskich, bo wszelkie pompy i "torque conventer" są
    silnie nieliniowe, nie masz czym ściągnąć ich charakterystyk i
    uwzględniać w obliczeniach pomiarów, - elektrodynamiczne - najwygodniejsze.
    W rowerowych "obciążeniach elektrodynamicznych" masz połączoną prądnicę
    wprost z rezystancyjnym obciążeniem jej - choć nie widać uzwojeń ;) - po
    prostu prądy wirowe płyną w konstrukcji (tak jak prąd zwartej klatki w
    silniku klatkowym/indukcyjnym), i grzeją ją, przy mocach wydzielanych
    przez pedałującego człowieka (50-200W) to nie ma znaczenia. Przy 50kW
    już się tak nie da, bo wirnik/magnesy byłyby zbyt duże i ciężkie, lub
    zbyt by się to nagrzewało (a magnesy temperatury nie lubią)

    Najprostszym układem gdzie coś się kręci i możesz regulować obciążenie
    jest prądnica + jej elektryczne obciążenie. Charakterystyki
    prądnic/generatorów obroty/sprawność elektryczna są do zciągnięcia (więc
    można uwzględnić je w obliczeniach) a oddawana moc elektryczna na
    rezystancyjnej grzałce - jest do mierzenia dwoma miernikami
    elektrycznymi za 20zł. Ale problemem jest sama prądnica o takiej mocy -
    ze starego agregatu prądotwórczego? ciężko i drogo.
    Innym prostym hamulcem elektrodynamicznym mógłby być duży silnik 3faz
    ale zasilany z zewnątrz prądem stałym na uzwojenia. Tylko czy wytrzyma
    termicznie?
    Pomiar mocy możesz dokonywać "mechanicznie" - obciążenie na elastycznym
    mocowaniu, mierzysz tensometrami siłę z jaką twój silnik chce "obrócić"
    wokół osi napędowej prądnicę/obciążenie. Ale pomiar sił rzędu kilkaset
    Nm przy wadze koło tony (sile statycznej działającej na tensometry) to
    też nie jest proste w garażu do zrobienia dobrze....

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: