eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPomiar mocy silnika spalinowegoRe: Pomiar mocy silnika spalinowego
  • Data: 2011-10-07 18:48:52
    Temat: Re: Pomiar mocy silnika spalinowego
    Od: emil <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2011-10-07 11:43, BartekK pisze:
    > W dniu 2011-10-07 10:59, Konrad Anikiel pisze:
    >> W sumie to jakby zamiast obrotów mierzyć siłę ciągu (silnik zamocowany
    >> np na przerobionej wadze łazienkowej), to przy znanej sprawności
    >> śmigła (profile NACE mają wszystkie dane w literaturze)- powinno się
    >> dać wyliczyć moc. Ale gdybym miał ocenić dokładność takiego pomiaru,
    >> to chyba bym sie poddał :-)
    > Przypominam że silnik spalinowy to nie rakietowy, nie pracuje ciągle
    > pełną mocą aż do wybuchu lub końca paliwa.

    W maszynach i samolotach pracuje ciągle z mocą nominalną/przelotową.

    Przy aerokonwersji silników samochodowych moc nominalna to zazwyczaj 75%
    max, z wyjątkiem wankli bo te nie mają korbowodu i znoszą dużo więcej.

    Moc śmigła to ciąg (N) * prędkość powietrza przyspieszonego przez śmigło
    (m/s).

    Z tym śmigłem to żarcik, dla silnika 80kW i obrotach powyżej 5000obr/min
    potrzeba by śmigła hipersonicznego (końcówki łopat przekraczają prędkość
    dźwięku), a nawet zwykła śmigła są niezbyt bezpieczne i awarie są
    widowiskowe ;)

    Silnik 3f i rezystor z brzeszczotów piłki do metalu w m3 wody lepiej
    załatwią sprawę.



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: